Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11240 besök totalt |
|
||||||
om någon missat betalningsanvisningen lägger jag den här med:
Betalningsanvisning 500 SEK+moms per person märk inbetalning med namn och 21juli pg 383405-8 (speed academy) |
||||||
missbruka inte ordet chikan det är ju en parkeringsplats ![]() |
||||||
Näe det vill inte jag heller ![]() |
||||||
om inte annat så är det ju ett bra tillfälle för de som inte vill hålla stumt att lägga sig lite åt sidan och underlätta omkörningar.
|
||||||
fast jag vill minnas att du och abd underlättade omkörningar mest genom att stå parkerade ![]() Fast jag hoppas verkligen på bättre tur för er i år ![]() |
||||||
Jodå, i år ska jag kolla bromsklossarna innan jag åker ;-) Men det var å andra sidan ganska trevligt att titta på också. Men lite bitter var jag ju på mig själv på vägen hem. |
||||||
Hehe ja det hoppas verkligen jag också. ![]() _________________ Anders Berglund |
||||||
jag tar med bogserlina så jag kan dra ABD hem sen..
![]() chikan eller inte, har hört flera "gnälla" över att de går för fort utan den, nog kan vi köra utan, desto färre ställen att tippa på med kärran ![]() |
||||||
Du behöver inte stå på hela långrakan... tycker dock banan är trevligare utan domus-p |
||||||
blir Du stående i år så vänta inte halva natten vid banan... jag kan alltid fixa övernattning |
||||||
Det blir nog trailer denna gång. ![]() ![]() _________________ Anders Berglund |
||||||
"Betalningsanvisning
500 SEK+moms per person märk inbetalning med namn och 21juli pg 383405-8 (speed academy)" Varför skriver ni inte ut summan totalt? Är momsen 25 % eller är det kanske kulturmoms ![]() _________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW F11 till bruks. |
||||||
25% moms.... la ut betalningsanvisningar så som jag fick dem... själv har jag inget med det ekonomiska att göra utan lägger bara ner massa gratisarbete på att få till körningar
![]() ![]() |
||||||
Det är 6% moms på idrottsevenemang rent allmänt...
Har för mig att jag betalade den momsatsen när jag hyrde en bana en för länge sedan. Rent allmänt får/bör inte priser skrivas ut utan att summan inkl. moms anges när man riktas sig mot privatpersoner. Det är nämligen svårt för köparen att veta vilken verksamhet som säljaren hade tänkt sig bedriva sin affärsrörelse som. Idrott, kultur eller turism osv. Det finns 6, 12 och 25% moms beroende på verksamhetstyp. Nu är det sagt 500 + 25% moms (625:-) men då bör vi också få ett kvitto på den summan. /benny _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
Håller med om att det är enklare att inkludera moms i prisuppgifter... 25% gäller enl. banägare /instuktörsfirman kvitto kan givetvis fås... |
||||||
På själva banhyran är det 6% moms, men det är ju en fråga för arrangörsföretagets ingående momshantering. Vi köper ju tjänsten "förarutveckling/förarträning" vilket bör vara en kombination av utbildning och banhyra och då ska ju den högsta momssatsen av de ingående delarna användas, dvs 25%. I övrigt håller jag med i ditt resonemang ![]() |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11240 besök totalt |