Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2600 besök totalt |
Swedish Drifting Series 2006
Saxat från Gasa.mer.nu's forum. http://gasa.mer.nu/default.php?navroot=Forums§ion=viewtopic&t=10346 Äntligen gott folk så har vi fått några datum klara för det fränaste man kan göra med fyra hjul, DRIFTING! Deltävling 1: Denna körs i Hedemora den 29/7 och arrangeras av SMK Hedemora med lite hjälp av Gasa MK. Här kommer Klass Stock och Modified att köras. Banan är en f.d. övningsbana för lastbilar, och kommer erbjuda lite tajt slalom i början som öppnar sig i en lång svepare, m.a.o. upplagt för feta rökare och mycket varvstopp. Deltävling 2: Denna går av stapeln under Bilsports Mantorp Action Meet 4-5/8. Arrangör är Gasa MK ihop med Bilsport. Vi kommer köra på stora banan, dock är det inte klart i dagsläget vilken sektion vi kör på, samt om vi kommer köra även PrOInt klassen. Fredagen körs det träning och kval, och finaler på lördagen. Vi kommer även att arrangera prova på drifting som vi gjorde förra året, denna körs bara på lördag. Regler för klasserna och tävling finner ni här: http://web.sbf.se/regler/visaregler.php?id=5 Kom och titta eller var med och kör, det är ungefär hur kul som hellst. ![]() //Robban _________________ Robert Carlsson |
||
Ja Magnus - Nu vill jag se dig köra där - det är ju tävling med kval på fredagen annars. ställer du upp ? K ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Tävla utan att ha kört drifting en enda meter... nääää vill nog prova några repor först
![]() ![]() ![]() Men jag tror jag vill boka det här ![]() ![]() Vad tycker du jag ska göra med däck? Ta med några gamla utslitna r-däck o sätta på bak och köra slut eller? Finns det möjlighet att testa lite innan kvalet på fredagen? om man får till det någorlunda så kan man ju hoppa in som klant-rookie i tävlingen, hehe! Det värsta som kan hända är att man blir tok-sist ![]() Funkar det med bilen bog standard o så då? Får kika på länken ovan... _________________ ![]() |
||
Där är en rejäl träning inbokad före kvalet på fredagen. Du har väl justerbara stötdämpare runt om på bilen ? Isf - lossa dem så mkt det går fram & tvärtom bak, diffbroms har du ju ![]() Ang: däcken så kan jag inte finns i det svenska reglementet att man inte får köra på R-däck - Men i de stora tävlingarna så är R-däck förbjudna (på drivhjulen?) Henrik kan troligen svara på din däcksfråga bättre, då han har "liknande" effekt/vikt som din BMW. Annars så brukar jag rekommendera för "rookie's" att montera vinter-friktionsdäck bak - mer lättsladdade & ryker mera ![]() Ses på plats ![]() Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
hej Anders - nej inte på Actionmeet. Men dock i helgen i Västerås på extreme Speed Festival ! På ActionMeet är den bilen med förare inte anmäld - änn :-) _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Vad tradiga ni är
![]() Hur många kommer & hejjar fram Magnus då ? ![]() Jag har iaf mejlat & anmält mig samma dag som informationen kom upp. ![]() MVH/ .......Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Gasa MK och Tidningen Bilsport inbjuder till drifting. Deltävling #2 i Swedish Drifting Series.
1. Tävlingen körs under Bilsport Action Meet på Mantorp Park den 4-5/8 2006 2. Kval och träning körs fredag den 4/8, eliminering och final körs den 5/8. 3. Tävlingsform: Nationell 4. Tävlingsplats: Mantorp Park, mellan Mjölby och Linköping. Vi kommer köra i den s.k. pariserkurvan, dock så kommer vi använda koner för att "modifiera" bansträckning. 5. Tidsplan fredag 4/8: Insläppet börjar 08.00 på fredagen, förare skall vara på plats SENAST! 09.30 för incheckning och bes. Förarmöte: 10.00-10.30 Träning: 12.00-14.30 Kval: 14.40-17.00 Dessa är ca. tider. Tider för lördag 5/8 meddelas på plats. 6. Deltagare: Förare med giltig drifting licens (kan tas på plats) 7. Bilklasser: Modified enl. reglemente http://web.sbf.se/regler/up/5/DG_TK_ 8. Startavgift: 150:- Medlemskap i Gasa MK kan lösas i samband med anmälan för 100:-. Denna gäller då 2006 ut. 9. Anmälan till: Gasa MK, henrik@gasa.mer.nu SENAST! 1/8, max 30 startande, först till kvarn får sladda ;-) Anmälan skall innehålla: -Fullständigt namn -Bilmodell -Hemadress -Telefonnummer som ni svarar på -Samt övrigt som kan vara av intresse för publik Info: Henrik 070-7386707, Conny 070-3386614 ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
||
Skulle det inte funka om de deltagande bara hade effekt nog att åka på ställ längre än 25 meter? ![]() ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||
Tjena, Begränsningen ligger i dagsläget inte i bilarna( vissa kanske dock), utan i reglementet. Vi har max 80 kmh i Stock och Modified klasserna. F.n. så finns det inga förare i Proint(som har fri fart), därav moddning med koner för att få ner hastigheten. En annan grej är oxå att få det lite mer tekniskt. Nästan vem som helst kan ta en kurva, men att ta flera i följd och få det att funka, är skillz. om du kommer dit så kan jag kanske ordna en åktur med mig eller Conny(vi är båda från Team M-D-S) under träningspasset, blir du inte impad så får du en cigg av mig som tröst. MVH /Henrik |
||
Ska man va helt rälig så var jag inte insatt i reglemente mm gällande hastigheten. Men har man åkt med ölänningar och galna smålänningar i div 740is på vintern/sommmaren/grusvägar mm så är man svårimponerad..
Är inte hela grejen med drifting att det ska gå fort? Måste kännas lite B att inte få stå på in i kurvorna, lite som att inte få köra fortare än 120 under bron på Kinnekulle. Det funkar ju, men är inte riktigt det man är ute efter..? _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||
HEHE, arabdriftarna från öland kan svänga dem. vore kul o se dem i nån "tävling" eller vad det kallas _________________ Mvh Martin Peterson Bilar: 2st Honda Civic 1200 -78 Audi A4 Quattro 1.8T -01 |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
2600 besök totalt |