Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
3211 besök totalt |
2006-07-30 A-sprint på Malmby (Strängnäs) - Nu fullt
Inbjudan till förarövning på Malmby Fairground utanför Strängnäs söndagen den 30 juli 2006 Begränsat antal (max 8) från rejsa.nu är hjärtligt välkomna till förarövning i Miataklubbens regi på Malmbyfältets södra del. Följande aktiviteter är planerade: A) Slalomkörning på landningsbanan med samma layout som tidning Automobils A-sprint. Denna konbana på 1000 m är väldigt teknisk med bland annat: kurvtagning under acceleration, kurvtagning under inbromsning, hårnål i låg fart och rak slalom i hög fart. Hastigheten genom konbanans olika delar ligger mellan ca 40 -90 km/h. För mer information om A-sprinten se även: http://www.automobil.se/zino.aspx?ar B) Bankörning på en slinga som består av taxbanorna + del av landningsbanan under hela dagen. Rundbanan som är ca 750 meter lång och innehåller flera snäva kurvor innebär lite lägre fart än en "riktig" banan vilket passar speciellt bra om man har begränsad erfarenhet av bankörning. Ni som inte provar den missar något... C) Manöverprov. På eftermiddagen är ambitionen att byta ut slalombanan på landningsbanan ut mot ett manöverprov där körskicklighet och känsla för bilens storlek premieras (även här finns det möjlighet att ta tid). Schema för dagen: Klockan 09:45 är det samling på parkeringen vid Malmbyhus Motell och Bensinstation (se vägbeskrivning nedan). Klockan 10:00 åker vi samlat till flygfältet. När vi kommer fram till flygfältet blir det säkerhetsgenomgång samt visning av slalombanan och rundbanan. När säkerhetsgenomgången är klar blir det träning och tävling på tid i slalombanan + fri körning på rundbanan. Klockan 12:30 (ca) gör vi ett kortare avbrott för lunch. De som inte har med mat och äter på flygfältet åker i samlad trupp till lämpligt matställe. Efter lunchen fortsätter slalomkörning på landningsbanan en stund till innan vi sätter upp manöverprovet. Under hela eftermiddagen är det fri körning på rundbanan så länge det finns intresse (dock senast till 16:30). Vägbeskrivning: E20 österifrån: Sväng av E20 vid avfarten mot Strängnäs S. Följ vägen mot Strängnäs (kör rakt fram genom 2 rondeller). Sväng höger mot Malmby i rondell nummer 3. Följ vägen till ni kommer till det lilla samhället Malmby och där ligger Malmbyhus på höger sida direkt vid vägen. E20 västerifrån: Kör mot Strängnäs på E20. Sväng av E20 vid avfarten mot Strängnäs S. Följ vägen mot Strängnäs (kör rakt fram genom 2 rondeller). Sväng höger mot Malmby i rondell nummer 3. Följ vägen till ni kommer till det lilla samhället Malmby och där ligger Malmbyhus på höger sida direkt vid vägen. Väg 55 norrifrån: När du passerat över nya Strängnäsbron, kör mot Strängnäs/Norrköping (kör inte på E20) Kör rakt fram genom de 2 första rondellerna (mot Norrköping/Södertälje). Sväng vänster mot Malmby i rondell nummer 3. Följ vägen till ni kommer till det lilla samhället Malmby och där ligger Malmbyhus på höger sida direkt vid vägen. Väg 55 söderifrån: Kör över E20 och fortsätt mot Strängnäs. Följ vägen mot Strängnäs (kör rakt fram genom 2 rondeller). Sväng höger mot Malmby i rondell nummer 3. Följ vägen till ni kommer till det lilla samhället Malmby och där ligger Malmbyhus på höger sida direkt vid vägen. I övrigt gäller följande: Alla som kör måste vara med på säkerhetsgenomgången (som sker när vi kommit fram till flygfältet). All körning sker på egen risk. Hjälm och heltäckande bomullsklädsel samt täckta skor när man kör (går bra med jeans och långärmad tröja). Bil i bra skick som ej läcker olja eller vatten och inga lösa föremål i bilen. Ej full tank (för att minska risken för bensinspill). Det rekommenderas att man höjer däckstryck med ca 0,5 bar. Kostnaden per bil är 300 kr (100 kr om man är medlem i Miataklubben). Ta gärna med jämna pengar De som vill vara med och köra anmäler sig, med namn i listan nedan. Skicka också ett mejl till mig på: battleoftheroadster@hotmail.com Sista anmälningsdagen är torsdagen den 27 juli. Varmt välkomna /Andreas Karlsson Miata Club of Sweden _________________ Andreas Eckemark |
||||||
Anmälda till Malmby den 30 juli.
1. Fredrik Cednert. Porsche 968 CS 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Reserver: A. B. C. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
A-sprint
hej Andreas, om du ger mig din mailadress kan du få en uppdaterad ritning. Tolkade ett mått fel och det är för tight före vändningen. Tips! När ni sätter upp banan är det lättast att först få upp konerna på en rak linje och sedan flyttad sidledes. Tyvärr kan jag inte vara med pga lazzat rs. Ett tyvärr till, när automobil kör passerar dom målkonerna i full fart, bromsar sedan och klockan stannar när bilen stannar. Det innebär att man inte kan få en jämförbar tid med fotocelltidtagning. Lasse Falk har diskuterat detta men Jarlmark och kanske skulle en stoppfålla efter mål ge jämförbara tider. (Postar i tråden eftersom pm inte verkar fungera) _________________ Christian Lindblom |
||||||
_________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||||||
Hej
Jag har en Camaro -69 som jag succesivt bygger om för "Pro-touring" Det vore kalaskul att hänga med på en träff som denna och prova bankörning. Är det okej att åka med en sådan bil? Min bil har ju en bit kvar till porschestandard... /Johan _________________ Johan Lindh |
||||||
Hej.
Anmäler mig, ska bli kul att gasa. 1. Fredrik Cednert. Porsche 968 CS 2. Anders calmegård porsche 996 gt3 3. Rickard Fritz, Lotus Esprit S4 (om jag fått i motorn tills dess) 4. Peter Svensson BMW M3 5. 6. 7. 8. Reserver: A. B. C. _________________ Peter Svensson |
||||||
Har blivit ombedd att lägga till Christer & Fredrik pga strulande konton. Dom är anmälda hos Andreas.
1. Fredrik Cednert. Porsche 968 CS 2. Anders calmegård porsche 996 gt3 3. Rickard Fritz, Lotus Esprit S4 (om jag fått i motorn tills dess) 4. Peter Svensson BMW M3 5. Fredrik Egeland. Octavia RS 6. Christer Persson. Caterham 7. 8. Reserver: A. B. C. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
_________________ Tommy Gråberg |
||||||
_________________ Tommy Gråberg |
||||||
_________________ Christoffer Evers Squadra Corse |
||||||
Jag kan inte delta !
Fick i motorn & lådan i bilen nu idag & har bara hunnit med en provkörning runt kvarteret med bilen, så det är inte läge att ta den & köra A-sprint i morron.. F#¤... ![]() Ni andra, ha en kul dag ! _________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
3211 besök totalt |