Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 13741 besök totalt |
hehehe får inte det tror jag....
---------------------------------- Dag #3: Bakvagnsbryggan verkar vid en första titt vara ok faktiskt Idag har jag slitit ner följande: innertaket, alla dörr-rutorna, fler lister, fixat så att vänster bakdörr gick i baklås :-) a-b-c stolparna rensade handskfacket sparkade jag av :-) klippt av säkert 10-12 meter elkabel som inte behövdes imorgon så kommer jag kapa ur alla 4 dörrarnas innerplåt & skära till lexanfönster. samt troligen bakre torpedväggen m.m & ersätta med lite alu-plåt tror jag. tyvär glömde jag kameran idag !! MVH/ .......Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
||
Dag #4:
Idag var jag inom ett företag som tillverkar busskurer... Fick ta hur mkt Lexan jag ville i deras container med spillbitar. Tack till Däckorget i Klippan. Bakrutan uppmätt ![]() bakrutan monteras ![]() bakrutan monterad - fattades en liten bit på skivan jag kapade tyvärr. - men det gör inget - funkar ju lite som ett utsug för varmluften i kupén då. ![]() dörrarnas rutor uppmätta ![]() framrutorna kapade ![]() framrutorna monteras ![]() framrutorna monterade ![]() Alla rutorna monterade i orginal gummilisterna. ![]() Vikt besparad - MKT - dessa väger ca: 1/8 av glasrutorna MVH/ .......Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Ser ju bra ut detta Kristian, är du där å mekar varje dag eller?
Vilket företag va det som syssla med Busskurerna? Mvh _________________ Danny Svensson Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan) Bmw M535i -87 Diamantsvart Bmw 323i sport -79 (samlaråk) |
||
Däcktorget i Klippan - De stänger dock ner verksamheten om en vecka ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
![]() ![]() Toppen projekt, ur egen synvinkel med liten plånbok. Visst rent tekniskt och allt så är ditt nästa projekt mer storslaget men detta är minst lika intressant. Tycker du gjorde helt rätt med att knåpa ihop något för att få tyst på pratet, trist att det alltid ska finnas sådana som inte kan hålla inne sin kritik (person-angrepp) när den är obefogad. Lycka till, förderar japs framför BMW men syftet är klockrent! _________________ //Mikael Olsson, |
||
Mikael: Tack så mkt - sånt värmer hjärtat ![]() Skroten hade ju ingen lämplig japs....... tyvärr. ![]() ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Sicket kul projekt. Gjorde något liknande av en sierra förra året men hade varken tid eller pengar att åka på några deltävlingar. I år har jag tid men inga pengar så jag får väl satsa på nästa år.
Blir kul att titta på mantorp iallafall. _________________ Johan Stigermark Nissan 200sx -90 Driftbil |
||
halvbur från en folkraceSAAB ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
En av anledningarna till att så få driftar med dom är nog 4.0 lock to lock
![]() ![]() Ska bli jävligt kul att se dig köra en sån dock ![]() Lycka till! Mvh Jojje ![]() |
||
jag vill ha mer bilder nu kristian.. rycker in om 3 dar så nu får du lägga upp nåra till
|
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 13741 besök totalt |