Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4688 besök totalt |
Hjälm... var köpa?
Behöver en hjälm, och tänkte att det här borde vara det ultimata forumet att fråga på ![]() Var kan jag hitta en hygglig till rätt pris? Runn _________________ Daniel Runn Mappad för E85 - Twin TURBO Project Started... Black Pontiac Trans Am WS.7 www.ws7.se |
||||||||
kolla med www.rallyimport.se ligger ganska nära dig
|
||||||||
Köpte mina grejer hos Jan&Lisa http://www.janolisamotorsport.com/. Bra service, och så fick man fika också
![]() _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||||||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Var och hämtade min nya hjälm från Stand21 idag och kan bara säga att jag är otroligt nöjd. Det är den absolut bekvämaste hjälmen som jag någonsin har provat.
|
||||||||
lite bankörning och lite strip... _________________ Daniel Runn Mappad för E85 - Twin TURBO Project Started... Black Pontiac Trans Am WS.7 www.ws7.se |
||||||||
Vill du ha en hyfsad hjälm och på samma gång komma riktigt billigt undan är den s.k. racehjälmen nog det enda valet. Finns på de flesta ställena och brukar kosta 800-1000:-.
http://www.janolisamotorsport.com/visa_artikel.asp?open=yes&id=356&hkat=2 _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
och den är godkänd att ha på det mesta... så man inte blir stoppad någonstans ![]() Tack för länken. _________________ Daniel Runn Mappad för E85 - Twin TURBO Project Started... Black Pontiac Trans Am WS.7 www.ws7.se |
||||||||
Lånar denna tråden lite!
Någon som vet om det finns nått ställe i eller runt Göteborg där man kan prova en Peltor G10? Är lite osäker på villken storlek jag ska ha! _________________ Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille) Porsche 997.2 Speed Yellow. |
||||||||
Det glädjer mig! ![]() ![]() |
||||||||
Vill ha och vill ha.... Framför allt vill jag titta och klämma på den för att de om det är nått som passar mig! _________________ Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille) Porsche 997.2 Speed Yellow. |
||||||||
Ta med en balaklava så blir det lättare att prova (så slipper vi blanda svett). |
||||||||
Jag undrar bara varfär man vill ha en hjälm som inte är FIA-godkänd om man inte är tvingad till detta. ![]() |
||||||||
Lite inne på samma orsak som Niklas skriver.... Lätt och hyffsad billig täckt hjälm!! Men kom gärna med förslag på bra hjälmar till bra priser!! /MZ _________________ Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille) Porsche 997.2 Speed Yellow. |
||||||||
www.stand21.se inte billiga men prisvärda och lättast av de med FIA-godkännnande. ![]() |
||||||||
Dom är säkert bra och prisvärda, men lite dyra för mig... billigaste Full Face kostar ca 6300:- med moms! Med tanke på hur ofta och vad jag använder hjälm till så blir det dyra timpengar! _________________ Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille) Porsche 997.2 Speed Yellow. |
||||||||
Tråkigt att man är så tjockskallig så man inte kan ha den hjälmen och jag är bara en 58/59 i möss storlek, men Race hjälmarna är äckligt små. Provade igenom det mesta som Jan och Lisa hade på Knutstorp förra året! ![]() |
||||||||
Det finns helt klart billigare hjælmar men vad tycker du ditt huvud ær vært egentligen? ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4688 besök totalt |