Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2655 besök totalt |
Nytt Roadsportreglemente 2007 och framåt?
Hej Dagens Roadsportreglemente går ut i år 2006. Är det någon som har en aning om vilka nyheter/förändringar som kan komma att diskuteras av reglementeskommittén? När kan detta komma att ske? När kan man förväntas få besked om slutgiltigt reglemente? ![]() Intressant inför kommande bilköp och eventuella tilläggsinvesteringar. Edit: Ändrat ämnesöverskift så det blir mindre generellt. mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
|
||||
Re: Nytt Roadsportreglemente?
Det jag har hört är största tänkta förändringen, eller snarare tillägget, är en "GT-klass" (GTI typ) , vilket väl inte är ngn nyhet då det redan stått i Automobil. ![]() Ett avsevärt antal chaffisar ska vara ngn sorts referensgrupp / samtalspartner. Det har dock inte kommit igång alls tror jag. Som chaffis hade man ju gärna sett ett spikat reglemete typ 061001 eller så, så man vet att vinterns garageaktiviteter inte är spillda på ngt som ovidkommande eller bortreglementerat, men det känns ju som en önskan som inte kommer att bli uppfylld. _________________ Pär Hylander |
||||
Re: Nytt Roadsportreglemente?
|
||||
Hej
Tack för era informationer. ![]() Jag är lite nyfiken på katalysatorkravet som ska påverka alla som inte redan har en, inom en snar framtid eller i alla fall senast 2008. Inget nytt om det? Katalysatortillverkare som är godkända? ( Där finns det en som kommer tjäna sig en hacka.) mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
Godkända kattar: http://web.sbf.se/regler/up/3/TR_God |
||||
"I Sverige är det även tillåtet att i nationella klasser använda en ANS/SBF godkänd katalysator" Vad betyder det?? Vi som har katalysator original på våra bilar måste byta till en av SBF godkänd kat?? och hur skall dom med helbilsgodkännande göra, välja mellan SBP-godkännande eller SBF-godkännande???? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2655 besök totalt |