Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nytt Roadsportreglemente 2007 och framåt?
2655 besök totalt
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003

Trådstartare

Hej

Dagens Roadsportreglemente går ut i år 2006.

Är det någon som har en aning om vilka nyheter/förändringar som kan komma att diskuteras av reglementeskommittén?
När kan detta komma att ske?
När kan man förväntas få besked om slutgiltigt reglemente?

Intressant inför kommande bilköp och eventuella tilläggsinvesteringar.

Edit: Ändrat ämnesöverskift så det blir mindre generellt.

mvh
Goran

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Inte minst intressant om det skall lättas mera eller fixas barlastlåda.

Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Re: Nytt Roadsportreglemente?

Goran skrev:
Hej

Dagens Roadsportreglemente går ut i år 2006.

Är det någon som har en aning om vilka nyheter/förändringar som kan komma att diskuteras av reglementeskommittén?
När kan detta komma att ske?
När kan man förväntas få besked om slutgiltigt reglemente?

Intressant inför kommande bilköp och eventuella tilläggsinvesteringar.

mvh
Goran

Det jag har hört är största tänkta förändringen, eller snarare tillägget, är en "GT-klass" (GTI typ) , vilket väl inte är ngn nyhet då det redan stått i Automobil.

Ett avsevärt antal chaffisar ska vara ngn sorts referensgrupp / samtalspartner. Det har dock inte kommit igång alls tror jag.

Som chaffis hade man ju gärna sett ett spikat reglemete typ 061001 eller så, så man vet att vinterns garageaktiviteter inte är spillda på ngt som ovidkommande eller bortreglementerat, men det känns ju som en önskan som inte kommer att bli uppfylld.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re: Nytt Roadsportreglemente?

Pär H skrev:
Ett avsevärt antal chaffisar ska vara ngn sorts referensgrupp / samtalspartner. Det har dock inte kommit igång alls tror jag.
De hade tydligen ett snack om det under förarmötet på SSM. Men det var nog mera lösa diskussioner.

Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Hej

Tack för era informationer.
Jag är lite nyfiken på katalysatorkravet som ska påverka alla som inte redan har en, inom en snar framtid eller i alla fall senast 2008.
Inget nytt om det?
Katalysatortillverkare som är godkända? ( Där finns det en som kommer tjäna sig en hacka.)

mvh
Goran

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Goran skrev:
Jag är lite nyfiken på katalysatorkravet som ska påverka alla som inte redan har en, inom en snar framtid eller i alla fall senast 2008.
Inget nytt om det?
Katalysatortillverkare som är godkända? ( Där finns det en som kommer tjäna sig en hacka.)
Där är det ingen skillnad mot resten av klasserna under SBF, förutom att RoadSport måste ha kattar som går igenom SBP (dvs i teorin endast orginalkatt för min del...).

Godkända kattar: http://web.sbf.se/regler/up/3/TR_Godk_cat.pdf

FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Niklas Falk skrev:
Goran skrev:
Inget nytt om det?
Där är det ingen skillnad mot resten av klasserna under SBF, förutom att RoadSport måste ha kattar som går igenom SBP (dvs i teorin endast orginalkatt för min del...).

Godkända kattar: http://web.sbf.se/regler/up/3/TR_Godk_cat.pdf

"I Sverige är det även tillåtet att i nationella klasser använda en ANS/SBF godkänd katalysator"

Vad betyder det?? Vi som har katalysator original på våra bilar måste byta till en av SBF godkänd kat?? och hur skall dom med helbilsgodkännande göra, välja mellan SBP-godkännande eller SBF-godkännande????

2655 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande