Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 3 besök senaste veckan (11196 totalt) |
Angående avåkning och bärgning ( Ja det var jag )
När vi var inne och snackade med dem som fanns inne på kontoret, så lät det på dem som att det var arrangörerna som var ansvariga för att bärga upp bilar om så inte är fallet är det ju inget att snacka om. Givetvis kör man på egen risk. Sen att jag skulle kört oansvarigt, skulle jag gärna vilja ha en förklaring på? fick nog inte ett enda kasst/sladd förutom avåkningen. om ni tyckte bilar körde oansvarigt varför tog ni inte in dem i depå och varnade? Annars tack för en trevlig dag _________________ Carl-Johan Bergh Cayman GT4 |
||
Visst ja fick en sladd där på 60 min körning... anser du det oansvarigt så är väl det din uppfattning av situationen alla kan göra misstag... Nu lägger ja ner denna diskutionen å tackar för en trevlig banåkar kväll med turligt nog bra väder... mvh // Pierre _________________ Pierre Stamenov |
||
kul med bana men hade uppskattat om det var lite mer uppstyrt. mer säkerhet, tar inte mer än 5 minuter å gå igenom lätta saker som är bra å tänka på när man kör fanns säkert många som var där för första gången(inkl jag). Kommer hålla mig till hondas egna banträffningar i framtiden då de är mer insatta i vad de sysslar med när de bjuder in till en banträff.
vad arrangörerna sa till mig när jag pratade med dem om s2000 som hade kört av sa de att det skulle ställas mer krav på folk som hyr banan nästa år, de tyckte själva det var dåligt att arrangörerna åkte. vad de betyder att kraven höjs märker nog alla nästa år _________________ Emanuel Larsson Honda Integra type-R |
||
Tillåt mig lätta upp stämningen med lite fler bilder.
![]() ![]() ![]() ![]() Lycklig passagerare. ![]() ![]() Rykande Ford del 1. ![]() och del 2. Kromad armbåge och två fingrar på ratten imponerar också ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Hur länge skall de här dårarna hålla på egentligen?" ![]() "Vart f-n försvann nu växelspaken?" ![]() Återigen, det gäller att nyttja HELA banbredden ![]() ![]() Nästan lika långt ute. Mystiskt moln det där. Uppkom varje varv, men bara just i Opelkurvan efter vad jag såg. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Angrepp, ja jag ser det som ett angrepp, när jag säger en sak, så tar du upp nåt helt annat, å börjar klaga på mig å Pirro, som INTE har åkt av eller orsakat nån avåkning! Å börjar klaga på våran körning, vad har det med det hela att göra? Var det vi som åkte av? okej, jag erkänner jag sladdade i den kurvan, dels för att det var småfuktigt å med 300+hk å RWD med gatdäck så släpper det lätt, å dels för att ja tycker det var lite små skoj, hade ALLTID de sladdarna i full kontroll. Aldrig ens i närheten av att åka av. Okej att man inte får drifta å sånt, det förstår jag med. Men när man får sladd UT ur kurvorna, INTE genom hela kruvan som man gör när man driftar. Sladdade inte i en enda annan kurva än den sista, och om ni nu tyckte att det var oansvarigt, SNÄLLA ta av mig från banan, å säg till mig, jag är en förstående människa. Hade ni sagt till hade jag inte gjort så mer, så enkelt är det. Vart på mångra träffar på anderstorp förr å även varit flaggvakt. och sett betydligt mer folk med många HK som driftat å spunnit nästan hela start å målrakan. Men inte har de offentligt blivit utpekade å sagt att de kört oansvarigt... Så ett tips, nästa gång ni tycker folk kör oansvarigt, ta av de å säg till, istället för att offentligt på nätet börja snacka skit är du snäll! Det är trots allt ni som är ansvariga... PS. körde även på kinnekulle med erfarna passagerare nästan hela tiden, å körde likadant som ja gjorde nyss. Men då fick ja inga klagomål, men nu när man ger er lite kritik, så ska du börja smutskasta oss offentligt istället. edit: jag vill faktiskt med tacka för en trevlig dag å vi hade tur med vädret, menar som sagt inget illa. Bara ville ge lite kritik, men sen blir man smutskastad, det gillar jag inte. Men hade trevligt de 2senaste banträffarna med er ändå. tack för mig! antar att jag inte är välkommen mer pga mitt oansvariga körande då... Men bara en fråga, på kinnekulle så var det säkert 4st som åkta av, varav 2st ganska rejält. De körde lite över sin förmåga, men är de inte heller välkommna mer pga av att de körde oansvarigt? Men tycker det är delvis därför man kör bana, veta vart man har sig själv och bilen, känna på gränserna lite. Att utvecklas som förare m.m. Om man bara kör jätte lugnt så skulle ju aldigt nåt hända. Å det hade ju naturligtvis varit bra, men 90% kommer ju dit för att kolla sina å bilens gränser. Annars hade man kunnat dra ut på en liten landsväg å nöjjeskört ![]() MVH István _________________ István Csiszár |
||
Så här står det på Autostradales hemsida ang. Info & säkerhet citat:
"Vid samband med denna anmälan förbinder jag mig att följa Autostradales regler. Arrangören tar inget som helst ansvar för de deltagande eller deras materiel. Vid vållande av skada som omfattande påverkar andra deltagares körtid kan föraren hållas ersättningsskyldig. Deltagande sker helt på egen risk och skador på banan orsakade av läckage, avåkning eller liknande betalas av föraren av den drabbade bilen. Detta är EJ, träning tävling eller utbildning i någon form. DRIFTING ÄR STRÄNGT FÖRBJUDET!!" Själv så tycker jag att det är solklart. Tycker Autostradele ordnar bra träffar till förhållandet av priset. _________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||
Har inga krav, tycker bara att de kunde stannat kvar å hjälpt oss lite. Istället för att bara åka hem. Å snälla kalla inte mig "driftande kille", menar inget illa, men det var den enda kurvan jag sladdade UT ur. Inte genom, utan bara gasa ut ur kurvan, trodde sånt var tillåtet, hade vart annat om ja ställt upp bilen i feting sladd före kurvan å massa däckrök genom hela kurvan... om JAG sabboterat för nån annan så ber ja så hemskt mkt om ursäkt, trodde som sagt att det var tillåtet att få lite sladd ut ur kurvorna, finns kort när ja sladdar där ur på fredriks sida, å som ni ser på de korten så är det inga stora sladdar, och endast UT från kurvan... Jaja.. MVH István _________________ István Csiszár |
||
![]() Var det inte denna som skulle ersättas med en M-modell? Helt rätt. Tyvärr så regnade det ordentligt när jag var på väg i M Roadstern, R-däck fram, skurna slicks monterade bak. Lite väl riskabelt att köra 16 mil från Kungsbacka då bakdäcken inte riktigt håller måttet för monsunregn. Skall montera nya däck bak så att jag även kan köra då det regnar. Kommer antagligen till Mantorp den 29 aug, annars så ses vi nästa säsong. Mvh Gilbert _________________ Gilbert Svensson Porsche 997 Carerra S -11 Porsche 944 S2 (Turbo) -91 (Race) NV Moped -54 |
||
vill tacka för en bra dag på Anderstorp
tycker killarna/tjejerna bakom dessa banträffar gör precis det man kan förvänta sig, all nödvändig info finns ju att läsa på hemsidan kul med alla fina bilder! mvh _________________ Fredrik Karlsson |
||
Det undrar jag med? Tycker att Autostradales träffar är kanon , nu senast när jag körde på Kinnekulle så var det inga problem att få hjälp när jag sköt en tryckslang på bilen så jag har inga negativa kommentarer om dessa träffar och som andra påpekar så står allting angående träffarna på deras hemsida ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
Alltså vi som fixar dom här banträffarna dvs till största del Jag och Jonas, vi gör det bara för att vi tycker det är kul att köra på bana. Vi har varit på många andra banträffar innan och vi tyckte att det var för uppstyltat och inramat - vi ville helt enkelt göra det lite enklare och enligt vårt tycke roligare.
Säkerheten är naturligtvis otroligt viktig, men med begränsade resurser så innebär det ett vädligt stort eget ansvar för er förare. Något som de allra flesta insett och förstått innebörden av. Det tar massor av tid att hålla på och fixa de här träffarna men det har blivit lite väl stort så det är inte värt allt jobb och ansvar. Därför är det ingen öppen inbjudan till Mantorp den 29 augusti och inte heller till de två nyligen bokade datumen på Anderstorp och Falkenberg. Vi har även bokat 10 datum inför 2007 och inte heller dessa kommer vi att köra öppen inbjudan på. observera nu att det är INTE Istvan eller killen som körde av med S2000 fel på något sett, utan det är ett beslut som vuxit fram under året - skulle det bli en allvarlig krock eller liknande så skulle ändå vi få skulden för det. Så därför kommer endast de som verkligen förstår vår tankte med de här träffarna att vara välkomna på våra banmöten i framtiden. Pasar på och ber om ursäkt om jag har varit otrevlig eller likande - Rejsa.nu är ett kanonforum och jag ville inte på något sätt förstöra stämningen här. Vi får se hur vi gör - men troligtvis kommer det ett mail till alla som kört på våra träffar där vi förklarar vårt upplägg och känner man att det känns rätt är man givetvis välkommen på våra träffar - det gäller även Istvan och Co. Mvh Martin & Jonas Autostradale _________________ Martin Johansen |
||
Nu kan man tanka hem min rykande färska film!!
ftp://foto:foto@213.113.209.7 Finns även från när min brorsa filmade den 28/6, mkt wankel på den ![]() Inte så ofta man håller i en film kamera så förvänta er inget mästerverk ![]() Sedan så tog batteriet slut redan efter sex minuter ![]() Slutet är väl höjdpunkten iallafall ![]() Stort tack till Hygge som gav mig platsen på sin ftp. _________________ Tobias Pettersson Kör Mazda RX-7 -84 BMW 325i M-Sport -06 |
||
Nu när jag håller på att ladda ner din film, så ser jag många andra filmer på servern. Känns som jag borde ha lagt in lite info i min film om vem som filmat, från vems bil osv. Jag får fixa det till nästa film
![]() Kul att du fick med min körning i några kurvor! ![]() ![]() PS. Det vore himla kul att få prova på Falkenberg! ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Sorry, egentligen inte riktat mot dig och dina kompisar. Meningen med det andra stycket jag skrev var egentligen att fråga arrangören hur de kunde lämna banan fri till några som de ansåg inte vara helt att lita på, man har säkert ett stort ansvar som hyrare av banan mot banägaren om något händer. (Jag vill inte på något sätt uttala mig om hur er körning var eftersom att jag inte var med med själv denna gång vilket diskvalificerar mig till att tala om er körning) _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||
Jag kunde inte köra denna gången men vill tacka er för körningarna i år & hoppas att man får ett mail när/om körningarna drar igång nästa år! Jag tycker ni har gjort ett bra arbete med träffarna då det klart & tydligt går att läsa vilka regler som gäller vid era körningar. Skall ni köra på Falkenbergs motorbana i år så hade det varit rolit med ett mail! MVH Ivan olsson, BTS Motor & Racing, Falkenberg, 0346-83939 ivan@btsmotorracing.se |
||
varför inte hyra in riktig bärgare och rescue, t.ex jag har till uthyrning (finns fler uthyrare med), och merkostnaden per åkare blir inte speciellt hög och då kan du och din kompanjon arrangera dessa träffar utan att känna oro över incidenter... |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 3 besök senaste veckan (11196 totalt) |