Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-08-02 Bankörning på Anderstorp med Autostradale
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (11196 totalt)
fodden
Borås
Här sen Nov 2005

Angående avåkning och bärgning ( Ja det var jag )

När vi var inne och snackade med dem som fanns inne på kontoret, så lät det på dem som att det var arrangörerna som var ansvariga för att bärga upp bilar om så inte är fallet är det ju inget att snacka om.
Givetvis kör man på egen risk.

Sen att jag skulle kört oansvarigt, skulle jag gärna vilja ha en förklaring på? fick nog inte ett enda kasst/sladd förutom avåkningen.
om ni tyckte bilar körde oansvarigt varför tog ni inte in dem i depå och varnade?

Annars tack för en trevlig dag

Pirro
Borås
Här sen Jun 2006

sleeplezz skrev:

Pirro fick ett rejält släpp en gång och var riktigt nära att gå rakt in i en bil brevid. Hur ni skötte er på resten av banan kan jag inte svara på, likaså hur dom andra skötte sig - eftersom jag bara såg en kort bit av banan.

Mvh Martin

Visst ja fick en sladd där på 60 min körning... anser du det oansvarigt så är väl det din uppfattning av situationen alla kan göra misstag...

Nu lägger ja ner denna diskutionen å tackar för en trevlig banåkar kväll med turligt nog bra väder...

mvh // Pierre

Borås
Här sen Aug 2006

kul med bana men hade uppskattat om det var lite mer uppstyrt. mer säkerhet, tar inte mer än 5 minuter å gå igenom lätta saker som är bra å tänka på när man kör fanns säkert många som var där för första gången(inkl jag). Kommer hålla mig till hondas egna banträffningar i framtiden då de är mer insatta i vad de sysslar med när de bjuder in till en banträff.
vad arrangörerna sa till mig när jag pratade med dem om s2000 som hade kört av sa de att det skulle ställas mer krav på folk som hyr banan nästa år, de tyckte själva det var dåligt att arrangörerna åkte. vad de betyder att kraven höjs märker nog alla nästa år

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Tillåt mig lätta upp stämningen med lite fler bilder.

Lycklig passagerare.

Rykande Ford del 1.

och del 2. Kromad armbåge och två fingrar på ratten imponerar också

"Hur länge skall de här dårarna hålla på egentligen?"

"Vart f-n försvann nu växelspaken?"

Återigen, det gäller att nyttja HELA banbredden

Nästan lika långt ute. Mystiskt moln det där. Uppkom varje varv, men bara just i Opelkurvan efter vad jag såg.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005

sleeplezz skrev:

Återigen så förstår jag inte vart du vill komma. Vi kunde inte fått loss bilen, bärgare/traktor eller liknande var den enda lösningen. Hur svårt kan det vara att ringa 118118 och be om numret till närmsta bärgare? Bärgare tar alltid kort och har man inte det heller så skickar dom en faktura så man behöver inte ha kontanter med sig. Förstår inte varför vi skulle stanna och kolla så bärgaren gör sitt jobb. Det hade varit en helt annan femma och vi hade gått ut med att det fanns bärgare mm på plats.

Alla som stod runt oss kommenterade din och dina polares körning i kurvan innan mål och start - som oansvarigt eftersom du fick släpp stort sätt varje gång. Pirro fick ett rejält släpp en gång och var riktigt nära att gå rakt in i en bil brevid. Hur ni skötte er på resten av banan kan jag inte svara på, likaså hur dom andra skötte sig - eftersom jag bara såg en kort bit av banan. Att det skulle vara ett angrepp mot er så tar du det på fel sätt, det jag menar är du missförstått hela idén bakom våra träffar.

Som jag skrev innan också så är det inte meningen att man ska jaga tider på dessa träffar för det är just då det händer sådana här saker - man kör över sin egen förmåga och då åker man av.

På kommande träffar detta året och nästa år har vi därför beslutat att vi inte kommer ha någon öppen inbjudning - just för att slippa sådana här saker.

Mvh Martin

Angrepp, ja jag ser det som ett angrepp, när jag säger en sak, så tar du upp nåt helt annat, å börjar klaga
på mig å Pirro, som INTE har åkt av eller orsakat nån avåkning!
Å börjar klaga på våran körning, vad har det med det hela att göra? Var det vi som åkte av?

okej, jag erkänner jag sladdade i den kurvan, dels för att det var småfuktigt å med 300+hk å RWD med
gatdäck så släpper det lätt, å dels för att ja tycker det var lite små skoj, hade ALLTID de sladdarna i full kontroll.
Aldrig ens i närheten av att åka av. Okej att man inte får drifta å sånt, det förstår jag med.
Men när man får sladd UT ur kurvorna, INTE genom hela kruvan som man gör när man driftar.
Sladdade inte i en enda annan kurva än den sista, och om ni nu tyckte att det var oansvarigt, SNÄLLA
ta av mig från banan, å säg till mig, jag är en förstående människa. Hade ni sagt till hade jag inte
gjort så mer, så enkelt är det. Vart på mångra träffar på anderstorp förr å även varit flaggvakt.
och sett betydligt mer folk med många HK som driftat å spunnit nästan hela start å målrakan.
Men inte har de offentligt blivit utpekade å sagt att de kört oansvarigt...

Så ett tips, nästa gång ni tycker folk kör oansvarigt, ta av de å säg till, istället för att offentligt på nätet
börja snacka skit är du snäll!
Det är trots allt ni som är ansvariga...

PS. körde även på kinnekulle med erfarna passagerare nästan hela tiden, å körde likadant som ja gjorde nyss.
Men då fick ja inga klagomål, men nu när man ger er lite kritik, så ska du börja smutskasta oss offentligt istället.

edit: jag vill faktiskt med tacka för en trevlig dag å vi hade tur med vädret, menar som sagt inget illa.
Bara ville ge lite kritik, men sen blir man smutskastad, det gillar jag inte. Men hade trevligt de 2senaste
banträffarna med er ändå. tack för mig! antar att jag inte är välkommen mer pga mitt oansvariga körande då...
Men bara en fråga, på kinnekulle så var det säkert 4st som åkta av, varav 2st ganska rejält.
De körde lite över sin förmåga, men är de inte heller välkommna mer pga av att de körde oansvarigt?
Men tycker det är delvis därför man kör bana, veta vart man har sig själv och bilen, känna på gränserna lite.
Att utvecklas som förare m.m. Om man bara kör jätte lugnt så skulle ju aldigt nåt hända. Å det hade
ju naturligtvis varit bra, men 90% kommer ju dit för att kolla sina å bilens gränser.
Annars hade man kunnat dra ut på en liten landsväg å nöjjeskört

MVH
István

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Som moderator ber jag samtliga att lugna ner tonen i den här tråden nu!
Den håller inte normal rejsa-nivå för ögonblicket.

Småland
Här sen Feb 2003

Så här står det på Autostradales hemsida ang. Info & säkerhet citat:

"Vid samband med denna anmälan förbinder jag mig att följa Autostradales regler. Arrangören tar inget som helst ansvar för de deltagande eller deras materiel. Vid vållande av skada som omfattande påverkar andra deltagares körtid kan föraren hållas ersättningsskyldig. Deltagande sker helt på egen risk och skador på banan orsakade av läckage, avåkning eller liknande betalas av föraren av den drabbade bilen. Detta är EJ, träning tävling eller utbildning i någon form. DRIFTING ÄR STRÄNGT FÖRBJUDET!!"

Själv så tycker jag att det är solklart.

Tycker Autostradele ordnar bra träffar till förhållandet av priset.

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005

jika skrev:
Har man inget eget ansvar att ta reda på saker
När man åker på ett arrangemang så måste man själv försäkra sig om att träffen hålls på det sätt som man önskar enligt min mening. Det är ju bara att ringa och fråga, tror att dom flesta som har varit med på dessa träffar förstår att enkelhet är prioriterat före säkerhet och liknande (betrakta inte detta som ett påhopp utan konstaterande, jag kör gärna för min del fler gånger). Kräver man bärgare, ambulans, flerpsoteringar osv så finns det gott om andra arrangemang (det finns ju tom en del drifting arrangemang om det är någon som är intresserad av det ).

Har dock en fråga till arrangören
Tycker att det låter konstigt att ni åkte hem utan att försäkra er om att de "driftande killarna" fick loss bilen utan åverkan på banan och att ni därmed lät dem härja fritt på banan.
Ni kanske har tröttnat på att vara kvar efteråt , de (2) gånger jag har varit där har ni fått hjälpt någon loss eller sanera banan efter något pucko...

Med tanke på ditt sista påstående sleeplezz så känns det som vanligt att det är några få som saboterat för den stora massan. Inte så oväntat.

Har inga krav, tycker bara att de kunde stannat kvar å hjälpt oss lite. Istället för att bara åka hem.
Å snälla kalla inte mig "driftande kille", menar inget illa, men det var den enda kurvan jag sladdade UT ur.
Inte genom, utan bara gasa ut ur kurvan, trodde sånt var tillåtet, hade vart annat om ja ställt upp bilen
i feting sladd före kurvan å massa däckrök genom hela kurvan...

om JAG sabboterat för nån annan så ber ja så hemskt mkt om ursäkt, trodde som sagt att det var tillåtet
att få lite sladd ut ur kurvorna, finns kort när ja sladdar där ur på fredriks sida, å som ni ser på de korten
så är det inga stora sladdar, och endast UT från kurvan...

Jaja..

MVH
István

Kungsbacka
Här sen Sep 2005

Var det inte denna som skulle ersättas med en M-modell?

Helt rätt.
Tyvärr så regnade det ordentligt när jag var på väg i M Roadstern, R-däck fram, skurna slicks monterade bak. Lite väl riskabelt att köra 16 mil från Kungsbacka då bakdäcken inte riktigt håller måttet för monsunregn. Skall montera nya däck bak så att jag även kan köra då det regnar.

Kommer antagligen till Mantorp den 29 aug, annars så ses vi nästa säsong.

Mvh

Gilbert

Porsche 997 Carerra S -11
Porsche 944 S2 (Turbo) -91 (Race)
NV Moped -54
Citera
Makinen
Kungsbacka
Här sen Aug 2005

vill tacka för en bra dag på Anderstorp
tycker killarna/tjejerna bakom dessa banträffar gör precis det man kan förvänta sig, all nödvändig info finns ju att läsa på hemsidan

kul med alla fina bilder!

mvh

Göteborg
Här sen Jul 2003

Turbo² skrev:
betyder detta att man kommer få ett PM i framtiden med en fråga om man vill åka på träff med autostradale? och om man inte får PM betyder det att man inte är bjuden?

Det undrar jag med?

Tycker att Autostradales träffar är kanon , nu senast när jag körde på Kinnekulle så var det inga problem att få hjälp när jag sköt en tryckslang på bilen så jag har inga negativa kommentarer om dessa träffar och som andra påpekar så står allting angående träffarna på deras hemsida thumbs up

--VVTS--
Citera
sleeplezz
Borås
Här sen Apr 2005

Alltså vi som fixar dom här banträffarna dvs till största del Jag och Jonas, vi gör det bara för att vi tycker det är kul att köra på bana. Vi har varit på många andra banträffar innan och vi tyckte att det var för uppstyltat och inramat - vi ville helt enkelt göra det lite enklare och enligt vårt tycke roligare.

Säkerheten är naturligtvis otroligt viktig, men med begränsade resurser så innebär det ett vädligt stort eget ansvar för er förare. Något som de allra flesta insett och förstått innebörden av.

Det tar massor av tid att hålla på och fixa de här träffarna men det har blivit lite väl stort så det är inte värt allt jobb och ansvar. Därför är det ingen öppen inbjudan till Mantorp den 29 augusti och inte heller till de två nyligen bokade datumen på Anderstorp och Falkenberg. Vi har även bokat 10 datum inför 2007 och inte heller dessa kommer vi att köra öppen inbjudan på.

observera nu att det är INTE Istvan eller killen som körde av med S2000 fel på något sett, utan det är ett beslut som vuxit fram under året - skulle det bli en allvarlig krock eller liknande så skulle ändå vi få skulden för det. Så därför kommer endast de som verkligen förstår vår tankte med de här träffarna att vara välkomna på våra banmöten i framtiden.

Pasar på och ber om ursäkt om jag har varit otrevlig eller likande - Rejsa.nu är ett kanonforum och jag ville inte på något sätt förstöra stämningen här.

Vi får se hur vi gör - men troligtvis kommer det ett mail till alla som kört på våra träffar där vi förklarar vårt upplägg och känner man att det känns rätt är man givetvis välkommen på våra träffar - det gäller även Istvan och Co.

Mvh

Martin & Jonas
Autostradale

Ljungby
Här sen Aug 2003

Nu kan man tanka hem min rykande färska film!!

ftp://foto:foto@213.113.209.7 Finns även från när min brorsa filmade den 28/6, mkt wankel på den

Inte så ofta man håller i en film kamera så förvänta er inget mästerverk

Sedan så tog batteriet slut redan efter sex minuter

Slutet är väl höjdpunkten iallafall thumbs up

Stort tack till Hygge som gav mig platsen på sin ftp.

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Nu när jag håller på att ladda ner din film, så ser jag många andra filmer på servern. Känns som jag borde ha lagt in lite info i min film om vem som filmat, från vems bil osv. Jag får fixa det till nästa film

Kul att du fick med min körning i några kurvor! Alltid kul att se! thumbs up

PS. Det vore himla kul att få prova på Falkenberg!

Citera
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005

Istvan skrev:
Å snälla kalla inte mig "driftande kille"

Sorry, egentligen inte riktat mot dig och dina kompisar. Meningen med det andra stycket jag skrev var egentligen att fråga arrangören hur de kunde lämna banan fri till några som de ansåg inte vara helt att lita på, man har säkert ett stort ansvar som hyrare av banan mot banägaren om något händer.
(Jag vill inte på något sätt uttala mig om hur er körning var eftersom att jag inte var med med själv denna gång vilket diskvalificerar mig till att tala om er körning)

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
BTS RS2
Falkenberg
Här sen Jun 2005

sleeplezz skrev:
Alltså vi som fixar dom här banträffarna dvs till största del Jag och Jonas, vi gör det bara för att vi tycker det är kul att köra på bana. Vi har varit på många andra banträffar innan och vi tyckte att det var för uppstyltat och inramat - vi ville helt enkelt göra det lite enklare och enligt vårt tycke roligare.

Säkerheten är naturligtvis otroligt viktig, men med begränsade resurser så innebär det ett vädligt stort eget ansvar för er förare. Något som de allra flesta insett och förstått innebörden av.

Det tar massor av tid att hålla på och fixa de här träffarna men det har blivit lite väl stort så det är inte värt allt jobb och ansvar. Därför är det ingen öppen inbjudan till Mantorp den 29 augusti och inte heller till de två nyligen bokade datumen på Anderstorp och Falkenberg. Vi har även bokat 10 datum inför 2007 och inte heller dessa kommer vi att köra öppen inbjudan på.

observera nu att det är INTE Istvan eller killen som körde av med S2000 fel på något sett, utan det är ett beslut som vuxit fram under året - skulle det bli en allvarlig krock eller liknande så skulle ändå vi få skulden för det. Så därför kommer endast de som verkligen förstår vår tankte med de här träffarna att vara välkomna på våra banmöten i framtiden.

Pasar på och ber om ursäkt om jag har varit otrevlig eller likande - Rejsa.nu är ett kanonforum och jag ville inte på något sätt förstöra stämningen här.

Vi får se hur vi gör - men troligtvis kommer det ett mail till alla som kört på våra träffar där vi förklarar vårt upplägg och känner man att det känns rätt är man givetvis välkommen på våra träffar - det gäller även Istvan och Co.

Mvh

Martin & Jonas
Autostradale

Jag kunde inte köra denna gången men vill tacka er för körningarna i år & hoppas att man får ett mail när/om körningarna drar igång nästa år!

Jag tycker ni har gjort ett bra arbete med träffarna då det klart & tydligt går att läsa vilka regler som gäller vid era körningar.

Skall ni köra på Falkenbergs motorbana i år så hade det varit rolit med ett mail!

MVH Ivan olsson, BTS Motor & Racing, Falkenberg, 0346-83939

ivan@btsmotorracing.se

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

sleeplezz skrev:

Mvh

Martin & Jonas
Autostradale

varför inte hyra in riktig bärgare och rescue, t.ex jag har till uthyrning (finns fler uthyrare med), och merkostnaden per åkare blir inte speciellt hög och då kan du och din kompanjon arrangera dessa träffar utan att känna oro över incidenter...

Eftersnack
2006-08-02 Bankörning på Anderstorp med Autostradale
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (11196 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande