Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2965 besök totalt |
Förarkurs racinglicens 11/8 på Sviestad med ÖBF
Vårt distriktsförbund Östergötlands Bilsportförbund håller i utbildningen. Läs mer här http://www.ostergotlandsbf.com, eller kontakta Sven-olof på telefon 0142-57133. Kl. 13:00-22:00. Kostnad 1250 Kr inkl. kursmaterial, fika, och lunch. _________________ BMW MC-klubben |
||
Nyligen hemkommen från kursen och kan bara hålla med Nisse
![]() Skulle också rekommendera Rejsas spårvalsskiss, så är man inte helt oförberedd när man kommer till banan. ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Javisst var det kul!! När jag var där började det regna på slutet. Så jag fick möjligheten att både köra på tort och vått. Det var bra! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Nisse , har du några bra tips till en debutant, funkar det bra på Bmw sc körningar
som nybörjare eller är man mest i vägen för proffs som ska fila varvtiderna? _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Marcus,
Vi kör främst för att det är kul. Vill man tävla så finns BMW Cup. Normalt räcker det med att ha koll i backspeglarna, visa hänsyn, och att inte köra över sin förmåga. Samtliga deltagare brukar samsas riktigt bra på banträffarna. Innan varje bankörning har vi en ordentlig förargenomgång med tillhörande banvisning, och är du osäker så finns instruktörer på plats. Dessutom följer vi den säkerhet som krävs enligt banlicens, och reglerna som finns för SBF-anslutna klubbar för våra medlemmars bästa. Du är välkommen till våra banträffar ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||
Hobbe, låter ju bra det där
![]() Funderar på att komma till Kinnekulle 26e, har några funderingar: Är nybliven medlem i Bmw sc ( kommer väl medlemskort så småningom), Finns det ngn från klubben på plats som kan skriva under mitt licenskursintyg så att jag kan skicka in det till SBF? Går det bra att köra på intyget tills man fått ut licensen? ett eller flera tillfällen? ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Ja som hobbe just sa. Vi är inte där för att pressa varvtider osv. Kör i din takt och ha koll i backspeglar och runtom bilen. Kommer det någon bakifrån så släpp om den på rakan INNAN kurvan. Jag har bara kört på en BMWSC träff. Och det var i "pröva på" gruppen. Sen tog jag licens och har kört på 4 andra träffar. Det har gått bra. Man får ta det lungt och försöka att inte tänka för mycket på att det ska gå så fort som möjligt. Då slutar man väl bara ute i gruset eller i ett räcke = inte kul! Have fun! ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2965 besök totalt |