Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1315 besök totalt |
Remmar för armarna vid körning i öppen bil, vad gäller?
Nu är väl detta ätt svära lite i kyrkan, men jag var och skulle testa raktfram-åkning på Mantorp förra helgen. Besiktningsmannen krävde remmar för att sätta fast armarna så de inte kunde ramla ut vid en avåkning. Detta löstes på plats med lite rep. Men har aldrig hört om såna förrut! Finns det färdiga lösningar att köpa, eller går det lätt att tillverka? Bara så man är förberedd om man ska köra igen. Kanske skulle tillägga att jag kör en Se7en oxå! ![]() |
||
Re: Remmar för armarna vid körning i öppen bil, vad gäller?
![]() Det är inte så vanligt i Sverige men i USA finns det gott om lösningar. tex: http://www.pegasusautoracing.com/gro |
||
Det finns färdiga.
Det är ett regelkrav inom Formula SAE/Student, och våra sådana inhandlades på sabelt. De består av en kardborrebandklyka man spänner rund handleden, samt en ögla i andra ändan som man fäster genom att man drar sidbältena genom dem in i spännet. |
||
Jag fick också lösa det lite provisoriskt när jag skulle köra buggy på mantorp, lösningen bestod av ett band som jag hittade i verktygslådan och ett som satt runt gasolflaskan i husvagnen
![]() //Rydh _________________ Peter Rydh |
||
Simpsons kanske har nått? dom är ju stora på skyddsprylar..
här har du vår nya fina svenska återförsäljare ![]() www.simpsonshop.se Har dom inget i shopen så kan han säkert hjälpa dig ändå, trevlig kille att ha å göra med! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1315 besök totalt |