Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1933 besök totalt |
2006-08-19 SVKG Sprint Race 4
På lördag är det sprint 4:a, jag tror att någon av MGCC åkarna skulle komma ![]() http://www.svkg.nu/ Själv hoppas jag på torrt väder med mycket grepp ![]() ![]() Niklas F håller i trådarna tror jag - det brukar bli bra ![]() ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||||
Äntligen!
![]() Hoppas det goda vädret som än så länge i år har visat sig från sin bästa sida när det har varit sprintdax håller i sig. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||||||
Det kan stämma att Renulterna ska köra efter, då slipper jag åka ut med nyckeln på måndan efter eller ens frakta konerna tillbaka till klubblokalen
![]() När jag hjälpte Rash och pegaklubben så visade sig två nya ställen med vattenpölar. Hoppas att det är torrt på torsdag och fredag så det torkar upp. Prognosen ser sådär ut just nu... |
||||||||
AAARHGH! Jag kommer inte tyvärr,
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Tråkigt, vet du om Carl kommer och visar hur skåpet skall med miatan ? ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||||
Carls vägar äro outgrundliga ...
... men snabba ![]() Han har ju en egen anständig bil att köra med nu oxo (för första gången nånsin)... Letar efter en "förkyld" smiley.... ![]() ![]() |
||||||||
|
||||||||
Jag och lillebror kommer troligen oxå dyka upp, om vädret är OK.
![]() Dock blir det helt utan Miator denna gången... ![]() ![]() Finns det någon möjlighet att köra B+C först denna gång? Historic körde väl först på förra sprinten efter önskemål om detta? Ska nämligen hinna till ett bröllop på eftermiddagen.... ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||
Vågar man fråga varför ? Ni gick ju fint med miatan sist gång ![]() /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||||
Saknar du motståndet...?
![]() Henrik pratar om att testa Alpinan istället. och jag har handlat mig en egen bil som ska testas... ![]() Tror dock att vi hamnar i B båda två. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||
Är inte det en Saloonbil (BMW, Renault Alpin finns ju som sportvagn)? Visst kan vi kasta om turordning efter önskemål, först till kvarn som vanligt (jag är ju enväldig mutbar domare ![]() om det krisar till det så kan man ju tänka sig att nån enstaka bil kör med andra gänget (dvs inte samtidigt som sin egen klass), men detta ska helst undvikas för att inte få funktionärsjäv och annat. |
||||||||
Självklart har du rätt Niklas, Alpinan hamnar väl i Saloon...
![]() Men jag lär hamna i B och skulle som sagt uppskatta om denna klass kunde köra först. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||
Hjulinställningen på Miatan är utom alla gränser. Det är på tok för mycket toe-out på den och jag hinner inte fixa det innan Lördag. Alternativt kan man kanske ställa den med ögonmått lite tillfälligt? Dessutom så vore det intressant att testa en lite mer effektfull bil på parkbanan och jämföra tider. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||||
Det går bra att ställa den med ögat hyffsat ![]() Caran racing borde väl ha ett ? Just Toe-out bak är kanske inget hit om det är för mycket fel ![]() Effekt hjälper inte så mycket på parkbanan - Carl kör 1.37.xxx med miatan ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||||
Toe "ser" bra ut bak. Det är fram det är (helt) galet. Jag tror Caran Racing hade ett "U" tidigare men att det försvunnit tyvärr. Nej, effekt hjälper verkligen inte på parkbanan. Miatan är alldeles lagom snabb för den slingan men det skulle ändå vara roligt att testa alpinan som referens. Den har ju inte körts direkt aktivt på flera år. Kul att se hur mycket effekt, vikt och grepp inverkar på varvtiderna. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1933 besök totalt |