Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 2007?
1419 besök totalt
Per-ola Mattsson
Öjarp
Här sen Nov 2004

Trådstartare
F1 2007?

Nu med digitalsändningarnas igångkörande så undrar jag om det är det någon som vet var F1 skall sändas nästa år. Enligt kundtjänst på Viasat så är sändningsrätterna ännu ej bestämt. Men man kan ge sig j----n på att väljer man Viasat så blir det Canal digital som sänder nästa år och vice versa.
Per-ola Mattsson

Fixhult
Här sen Apr 2004

Det får gärna vara kvar i Viasatsfären, främst för att jag har alla tre kanalerna (3,6,VS1) i mitt grundutbud.
Blir det nåt annat "måste" jag ju göra nåt aktivt (och det brukar jag undvika)

Jocke Eriksson
Västerås
Här sen Jun 2006

Ja, herre gud, kundtjänst på Viasat vet inte så mycke...
Själv brukar jag maila sportchefen på Viasat när jag vill ha reda på något som gäller deras sportsändningar.

Viasat eller MTG som äger rättigheterna har köpt dom för 2006, 2007 och 2008.

Så ja, det blir F1 på Viasat i minst 2 år till
Citera
Jocke Eriksson
Västerås
Här sen Jun 2006

Då är det klart med va som händer med Viasat's F1 sändningar 2007:

Citat:
* Fredadsträningar på Viasat Sport.
* Kval och tävlingar på TV6.
* Cirka en halvtimmes uppsnack före alla eftermiddags- och kvällslopp. Däremot inget försnack inför morgonloppen typ Australien, Kina, Japan.
* Försnacket leds av Janne Blomqvist som ska presentera banan, berätta om kvalet, visa featurejobb och intervjuer.
* Eje Elgh bistår Janne och är på plats på samtliga lopp. Blomqvist åker på Europaloppen plus Bahrain - och är alltså oftare på plats än under 2006 års säsong.

Tycker själv det låter bra thumbs up
Citera
Jocke Eriksson
Västerås
Här sen Jun 2006

Re:

Jocke Eriksson skrev:
Då är det klart med va som händer med Viasat's F1 sändningar 2007:

Citat:
* Fredadsträningar på Viasat Sport.
* Kval och tävlingar på TV6.
* Cirka en halvtimmes uppsnack före alla eftermiddags- och kvällslopp. Däremot inget försnack inför morgonloppen typ Australien, Kina, Japan.
* Försnacket leds av Janne Blomqvist som ska presentera banan, berätta om kvalet, visa featurejobb och intervjuer.
* Eje Elgh bistår Janne och är på plats på samtliga lopp. Blomqvist åker på Europaloppen plus Bahrain - och är alltså oftare på plats än under 2006 års säsong.

Nu är det ändringar på gång....
Enligt Janne Blomquist på F1bb så har Viasat beslutat att lägga lördagens sista fria träning samt kvalet till Viasat Sport 1 under hela 2007.
Alla loppen kommer att sändas som planerat på TV6.
Citat:
Jane Blomquist
Ett beslut som jag inte visste var taget....men så verkar det vara. Alla race i TV6 o träning o kval i VS1.

http://www.f1bb.com/f1forum/index.php?showtopic=8865&st=120

(Det hela börjar i Post nr 142)

/Jocke
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 2007?
1419 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande