Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
867 besök totalt |
Problem med slammer från belägg
Har problem med att min Pagid bromsbelägg slår i oken bak på min M3 E46. Beläggen saknar den "klo" som är monterad på orginalbeläggen som ska göra att belägget sitter fast mot kolven. Man lägger inte märke till ljudet på bana, men på landsvägen är det störande. Någon som har en enkel lösning på att få belägget att ligga still? Jag får i värsta fall ta kontakt med min lokala BMW-verkstad och be dom spara beläggen bak vid nästa byte på en E46. Idén vore då att slipa bort klon från beläggen försöka nita dit dom på Pagiden. om någon kommer på den smarta idén att slipa bort klon från mina gamla belägg, så har tänkt att spara dom då de är obetydligt slitna. /Erik _________________ //Erik Fornå BMW M3 E46 SMG-03 |
||
Ja dom brukar ju slammra en del, inget jag bryr mig om dock. Du kan ju alltid köra orginal bak, bromsverkan är ju inte särskilt stor bak så du klarar dig länge med orginal bak.
Mina gula pagid bak har jag för övrigt i år, då de var nya kört 8 banträffar med(samt gata från o till mm), samt de finns säkert matrial i dom för en till bankörning. I övrigt kan man banka till dom så dom inte slammrar så mycket har jag hört. Mvh _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Bankar till ?
Skulle du kunna förklara lite mer exakt, innan jag brukar hammaren ![]() Lustigt för övrigt att Pagid inte monterar "klon" bak, då den sitter monterad på beläggen fram. Är det bara BMW som har problem slamrande Pagid-belägg? _________________ //Erik Fornå BMW M3 E46 SMG-03 |
||
Sorry, jo som jag hört kan man banka ut själva stål matrialet padsen är fäst på. Du vet typ själva hängarna eller vad man ska kalla dom som som fäster padsen i oken. Ehh svårt att nämna vid namn, en skiss så kan jag visa. Den lilla stål ytan som finns i var enda av stålet som padsen är fäst på. Om man bankar ut de något så ska de visst enligt uppgift inte ha lika lätt att slammra så värst mycket. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Så Pagidskramlet är även på E46. Jag har nämligen också ett riktigt seriöst skrammel på på min E36.
Men visst är väl lite skrammel rejsigt ![]() |
||
Ingen fara, tror jag förstår vad du menar ( se röd markering bild, länk nedan ). Låter rätt enkelt att åtgärda. Risken är väl att belägget låser sig om man råkar banka lite för mycket eller får in lite smuts . Blir nog ändå att ägna lite tid att få dit klon från några originalbelägg. Länk bild belägg http://web.comhem.se/~u73306043/66.bmp Tack för tipset ändå! _________________ //Erik Fornå BMW M3 E46 SMG-03 |
||
He he.. det är väl vad dom säger på Pagid också ![]() Har just förklart för min flickvän att det ska gnisla när man bromsar en sportbil ![]() Återstå att se om hon också accepterar förklaringen att "skrammel är rejsigt" ![]() ![]() _________________ //Erik Fornå BMW M3 E46 SMG-03 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
867 besök totalt |