Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
roadsport och nya retroserien
1965 besök totalt
Avregistrerad (7214)

Här sen Feb 2006

Trådstartare

var på falkenberg idag med HDn och kolla lite bilar innan helgens tävlingar,
och då talade jag med 2st roadsport åkare som sade att nya sk retroserien skulle ev
köra med spvm.

är det någon som vet något om detta närmre ??

Båstad
Här sen Feb 2006

Hjälpmoderator

Re: roadsport och nya retroserien

jan banan skrev:
var på falkenberg idag med HDn och kolla lite bilar innan helgens tävlingar,
och då talade jag med 2st roadsport åkare som sade att nya sk retroserien skulle ev
köra med spvm.

är det någon som vet något om detta närmre ??

Retroserien är inte en SPVM organiserad klass utan en hos SLC.

SPVM har också en klass på gång men den vänder sig till raceinspirerade moderna bilar med fler dörrar och sittplatser än två. SPVM har inte gått ut officiellt med någon info ännu vad jag vet om detta.

Stuvsta
Här sen Maj 2004

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Mer info hittar du på www.retroracing.se

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Anderstorp kan ju bli en rolig tillställning. SPVM ska ju försöka att arrangera en kickoff för StreetSport genom att köra en PR-licensgrej (det är ju SPVM's finalrejshelg).
om SLC (som väl står för arret?) gör nåt med retro samma helg vet jag inte (retrobilarna kanske trivs bättre i snön på Mantorp vid SLC's final).

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Niklas Falk skrev:
Anderstorp kan ju bli en rolig tillställning. SPVM ska ju försöka att arrangera en kickoff för StreetSport genom att köra en PR-licensgrej (det är ju SPVM's finalrejshelg).
om SLC (som väl står för arret?) gör nåt med retro samma helg vet jag inte (retrobilarna kanske trivs bättre i snön på Mantorp vid SLC's final).

stämmer, Första inlägget har nog blandat ihop klasserna.

SPVM håller på och försöker få ihop en klass som har arbetsnamnet Streetsport... vilket är vad jag förstått ungefär samma sak som Roadsport fast för bilar som inte klassas som sportvagnar och med lite enklare regler på Hk uträkning osv.... Den har SPVM frågat om dom kan få lite bantid för på Söndags eftermiddagen på Anderstorp.

Retroracing är något helt annat, dvs en klass som skapas av några killar på på Rejsa främst... Och där är bilarna mer specialbyggda men med åldersgräns istället.... Och där har väl planeringen gått till att första körningen ska ske nästa sommar......... men det är klart , finns det bilar färdiga redan nu så kan vi väl testa något provrace redan i oktober tillsammans med SLC Finalen.... jag får fråga Mattias mfl hur det går på bilsidan.

Allmänt banåkaforum
1965 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande