Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4492 besök totalt |
Tankanläggning
Hej, Jag har nu börjat få ordning på bilen efter tidigare motorhaveri och planerar att köra dom två sista tävlingarna i 3 h cupen i år. Har därför börjat fundera lite på om man skulle ta och skaffa sig en tankanläggning då det tar lite för lång tid att stå och tanka med dunk samt att det känns betydligt säkrare med tankanläggning. Min fråga är, vad kostar en komplett anläggning inklusive ventiler m.m samt finns det så man kan köpa en färdig så man slipper hålla på och bygga själv? Tack på förhand! Mvh Stefan |
||
Räkna med 40.000:- om du inte har några ventiler öht och anlitar ngn lokal förmåga för bygget av själva riggen.
Premier har färdiga riggar som startar på 50.000:- (Ircc) Sen tillkommer ventiler till bilen för 10-15000:- _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Eller så köper du tankflaskor istället..... finns färdiga sådana på Premier mfl ställen....
såna är det några som använder redan i SLC. |
||
Fredrik
Jag har idag ett helt gäng tomma VP flaskor ståendes i garaget. Är dessa okej att använda? Mvh Stefan |
||
VP flaskor har jag ingen aning om vad det är.... men en riktig tankflaska ser ut så här ![]() Eller så här ![]() länken till sidan där man kan köpa Demon Tweeks (fast det finns fler återförsäljare) |
||
Tankanläggning
Hej! Vi bygger tankanläggningar om så önskas. Hör av er på 031-3223208 om intresse finns. Mvh Marcus www.ravilamotorsport.com |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4492 besök totalt |