Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
5512 besök totalt |
Börja köra ER cup lite funderingar.
Hej! Jag och några polare går och funderar på att köra ERcup nästa år men vi är "rookies" inom banrejsing/långlopp ja allt vad det heter. Vad ska man tänka på? Hur mycket kostar det? Vad krävs det för licens/licenser? Kan man köra med en sån här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Mvh Johan Friman ![]() |
||||||
Tips, vänta till September månad och kolla in www.slc.se då..... det kommer intressanta nyheter för er där och då och andra som vill köra lite billigare och enklare men ändå professionella tävlingar på sveriges bästa banor.
|
||||||
Re: Börja köra ER cup lite funderingar.
Hej Johan Du är välkommen på Söndag 27/8 att komma och titta på, prata ERC på Knutstorp. Har du frågor som gäller teknik så frågar du efter Björn Andersson Serigetekniker. Hittar du mig inte finns jag på telefon nr som du hittar på www.erc.se Mvh Björne _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
Länken är fel, http://www.ercup.se/ ska det vara ![]() |
||||||
Hej Dagger Ber om ursäkt var nog lite trött varit på ERC möte och sen timma så helt klart är att det var fel. Men inbjudan kvarstår till vedebörande i allafall att komma och titta och prata. Tack för hjälpen Mvh Björne _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
Hej!
27/8 ligger jag och spikar tak hela dagen så det passar inte. ![]() Men är det något team som skulle vilja visa sin budget på ett ungefär så tackar jag. Mvh Johan Friman |
||||||
vi finns på plats lördag kväll också då vi börjar besiktiga lördag kväll fram till 2100 Mvh Björne _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
Du kan ju kika på sidan och kolla in teamen, där kan du nog hitta mailadresser till en del av teamen. Det går ju att maila och fråga. Men budgeten skiljer MYCKET teamen imellan kan jag säga. Vårt team ligger bland de med lägsta budget, men vi ligger inte sist för det ![]() Teamet http://www.mprace.se/ kör nog en sån bil som du visar i ditt första inlägg, prova att kontakta dem. Jag fattar inte motorkoden du skrev, men jag anar att det är den motorn dom kör med. |
||||||
Hoppas det inte var utomhus tak det gällde det komm en del regn runt Kågeröd dock ej så mycket på Banan Björne _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
Hej !
Skoj med nya team, vi är ett team som kör för andra året och definitivt tillhör lågbudgetteamen. Om vi bortser från bilbyggandet/inköp färdig bil så är detta det minsta Ni måste räkna med: startavgift 3.000:-/tävling, 2 nya däck per tävling ca: 3.000:-, soppa ca: 1.500:-, bromsbelägg, diverse oljor m m ca: 1.000 i snitt. Till detta kommer eventuella reparationer i t ex motor eller drivlina. Serien är kanon, till skillnad från de flesta andra serier ( inkl SLC ) har vi en klass vilket betyder att Ni slåss med minst 30 bilar utan handikappsystem i olika klasser. Reglemente, geografiska läget på banvalen m m är byggda för att hålla kostnaderna nere. Vi har team i alla kostnadslägen som Du kan se på ercup.se och det finns alltid någon att fightas med. Hoppas Vi syns! M V H Peter Kjellsson |
||||||
På lördag 16/9 går årets sista race i ERCup, som vanligt startfält på över 30 bilar i samma klass!
10.30 går starten och banan är Sturup. Vi kan lova tätt race, Sturuptävlingen i våras avgjordes på sista varvet! |
||||||
|
||||||
Är dom så rädda för att få stryk i tävling så är det inte mycket att hänga i "Julgran". Men du är välkommen att komma till Sturup och titta på Lördag i allafall. Ps. Ta med dig polarna, har dom ändrat sig en gång kan dom göra det igen. DS Serigetekniske kontrollanten Björn Andersson _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
5512 besök totalt |