Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (14803 totalt) |
Maciek: Jadå, jag har en hel drös bilder på de bilarna som stod uppställda där i format 3264x2448.
Just fyrhjulsdriften var intressant i ST, även om de bilarna antingen var överlägnsa eller gravt överviktade. Det kanske är grundläggande fysik, men jag har fortfarande inte kunnat förstå riktigt varför de kan bromsa senare med fyrhjulsdriften. Minns alltid bla. Bielas divebomber. Var det för att de kunde ha bromsbalansen annorlunda? Eller pga. drivningen under motorbroms? Andra inställningar? _________________ Johan Meissner |
||||
Estaten provades väl som bakhjulsdriven men det bidde packeteringsproblem i bakvagnen för att få den att funka bra...sa ryktet. |
||||
Jag tycker det är mycket stabilare att bromsa med en 4wd. När kopplingen är uppe. Högre fart i svängen gör ju att man inte behöver bromsa så tidigt heller. om jag inte minns fel så var Flash lite purken när de (och Nissan?) hade fjolårsbilar och blev frånåkta av gamla Audis ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||
Till och med Mitsubishi har byggt en Super Tourer... Dessvärre kom den inte längre än den här prototypen.
http://www.supertouringregister.com/res/image.php?pic=150 _________________ Johan Meissner |
||||
Ptja, de svenska och relativt krokiga banorna passar 4WD som hand i handsken. Tex. hade Roberto Colciago betydligt svårare att hänga på med sin Audi i ETCC när han körde där på de större banorna som Monza, osv. _________________ Johan Meissner |
||||
Jösses, tuffa grabbar som körde i btcc. |
||||
Ford, Nissan och Vauxhall hade alla prototyper med 4WD, men ingen drev utvecklingen till racebanan.
|
||||
Jadå, kan fixa dem när jag kommer tillbaks på måndag. _________________ Johan Meissner |
||||
|
||||
Jag som trodde den var tiltad framåt, den ser ju ut att sitta med orginal tiltning (med en torrsump som skrapar asfalt) ![]() |
||||
Väcker fina minnen från de tidiga tonåren när man inte gjorde annat än satt bänkad framför Race1 och Eurosport och gluttade BTCC! ![]() Fast jag har en invändning till filmuppladdaren, detta är väl ändå inte från 1994? Volvo körde väl med 855'an då och sedanen 1995? mvh _________________ Mattias Widar |
||||
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Meissner |
||||
Varför inte slå till och köpa en....44.500 Euro....
http://www.thomdejong.nl/ Klicka vidare på "Ex-Rydell" i vänstra spalten.. _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
Hehe, just den Volvon är speciell. Det är egentligen en kombi. ![]() Så ex. Rydell är väl att ta i, även om han rattat den, fast bara under tester. _________________ Johan Meissner |
||||
En fundering över S40:n
Fredrik Sundberg körde ju en S40 i privat regi i STCC ett år. Bilen var hyrd av Greger Pettersson och West Coast racing mekade. Tyvärr strulade allt i inställningsväg, vad man än gjorde så reagerade inte bilen som den skulle. På slutet av säsongen fick man reda på varför, då någon med lite inside info tittade på bilen och konstaterade att detta var prototypen, och att man därför inte haft någon aning om vad och inom vilka gränser man skulle göra saker inställningsbara. Så när man gjort en så enkel grej som att kolla upp vad Volvoteamet själva körde med för spårvidd började allt plötsligt lira bättre. Men då var säsongen nästan slut, och alla så trötta på skrotet att det inte blev någon fortsättning. Bilen däremot borde nog stå lagrad någonstans i Halmstad, och frågan är då om det är den vi ser på filmen? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Hmm, enligt supertouringregistry så var det inte prototypen Sundberg körde.
Prototypen såldes till Volvo Guatemala och senare vidare till Sydafrika. Den bil som Sundberg körde gick först i BTCC med Burt/Rydell för att senare skeppas över till Australien där Jim Richards körde den. _________________ Johan Meissner |
||||
|
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (14803 totalt) |