Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2474 besök totalt |
Blästra: val av ämne dvs sand eller glas eller alu?
Har blästrat och lackat en del delar till bilen men detta slog mig.. När ska man blästra med sand och när ska man blästra med glas eller aluminiumsilikat?? har googlat nu i 20min utan svar.. _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||||
Re: Blästra: val av ämne dvs sand eller glas eller alu?
Aluminiumsilikat funkar bra tycker jag. Det viktigaste är nog trycket skulle ja gissa på. Alu gillar mellan 4-6bar, över detta går sanden sönder å blir till pulver. om du har biltema nära kan du åka dit å köpa en 25kg säck och en billig liten tryckregulator. _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Såg det också så vi kan utesluta synvilla, tyckte att dom sa det på engelska också. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Jo jag har pratat med en flygmek om detta och det förekommer tydligen mest lustiga material i blästerskåpen. Så det stämmer absoult ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Det finns massor med olika varianter bara av plastblästermedel.
Hårdhet och kornstorlek är viktiga variabler Ett exempel http://www.bip.co.uk/plastic-blast-m _________________ Pär Hylander |
||||
verkar vara svårt att få svart på vitt vilka material som funkar bäst på vad som går att köpa i sverige.. Får ringa nån blästerfirma för svar.. återkommer med rapport
![]() _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2474 besök totalt |