Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4583 besök totalt |
BMW Sport Club på Kinnekulle 26/8
Gummiröken ligger fortfarande tät sedan vårt senaste besök ![]() Audiklubben kommer att vara där tillsammans med oss. Vi tar själva hand om flaggvakteriet denna gång. Personlig utrustning: Hjälm, heltäckande klädsel (bomull), och handskar. Förarlicens, funktionärslicens, och medlemskort ska uppvisas vid incheckningen. Träffanmälan öppnad: http://www.bmwsc.com/files/anmalan_gata_index.html Övernattning ? Titta under "Boende": http://lackokinnekulle.vastsverige.com/templates/default____361.aspx Ett prelimärt schema för Kinnekulle: 07.30-08.15 Incheckning och besiktning för banvisningsintresserade (enbart gatbilar) 08.30-09.15 Incheckning och besiktning för övriga (enbart gatbilar) 08.30-09.15 Banvisning (enbart gatbilar) 09.20-10.00 obligatorisk förar/flaggvaktsgenomgång med extra tid för BMW Cup flaggvakter (enbart gatbilar) 10.00-11.00 BMW Cup träning 11.00-11.40 Bankörning 11.40-12.20 BMW Cup tävling IX 12.20-13.00 Bankörning 13.00-13.40 Bankörning 13.40-14.20 BMW Cup tävling X 14.20-15.00 Bankörning 15.00-15.40 Bankörning 15.40-16.30 Bankörning 16.30-17.00 Prisutdelning BMW Cup Ingen incheckning efter kl. 09.15 obligatorisk förar/flaggvaktsgenomgång för gatbilar enligt angivet klockslag vid huset på kullen närmast huvudposteringen. Arrangören anser sig ha rätten att svartflagga deltagare som anses köra omdömeslös, eller missar utdelat flaggvaktspass utan att erlagd avgift ersätts. _________________ BMW MC-klubben |
||
Jag måste ju utnyttja min licens nån gång i år!
![]() Sist jag var på Kullen pajade bilen, så det blev inte så mycket kört.. Men det kändes som en rolig bana, så jag vill gärna få tillfälle att köra igen. Anmälningssidan verkar inte vara uppdaterad med 26/8 träffen... När är sista anmälningsdatum? Edit: Andra gången jag gick in på sidan var den uppdaterad med 26/8 träffen... ![]() Edit2: Anmäld ![]() ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Jag har inte gått med i klubben ännu. Men kan man lösa detta på plats på Kullen? Är sugen på att köra denna dag. ...blir väl inte så jätte mycket mer innan vintern.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Nix, inte på plats. Du gör en träffanmälan , och medlemsansökan via vår hemsida (www.bmwsc.com). Därefter sätter du in träffavgift, och medlemsavgift på vårt plusgiro. Skriv ett meddelande vid överföringen av pengarna så vi vet vad, och vem den är till för. Inte svårt - det tar några minuter bara. _________________ BMW MC-klubben |
||
Medlems avgiften betald.. Ska bara se om jag kan sparka igång mitt dåliga hjullager imorrn. Sen blir det träff också..
![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Bra då vet jag! Jag hör av mig här så får vi se hur det blir.... Skulle vara kul att svänga runt Kullen på lördag! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Finns det platser kvar? Är det ok att komma i en annan kärra än en från Bayern? Har nämligen sålt Z3 M Coupen o köpt en Opel Speedster. Jag vet att BMW- klubben har regler för cabbar, men Speedstern har ju fast monterad störtbåge/bur som går upp över huvudet och softtoppen har ordentliga tvärbalkar. _________________ //Anders Grahne |
||
Ja, man saknar Z:n, speciellt motorn, det var en riktigt liten juvel. ![]() ok, får fixa hardtop till Gelleråsen om jag inte har köpt någon mer tävlingsinriktad Bumse tills dess. _________________ //Anders Grahne |
||
Då får jag meddela att jag tyvärr inte kommer på lördag! Jag har väl fått ihop bilen till den 7/10 förhoppningsvis ![]() Mvh Nisse _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
_________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4583 besök totalt |