Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Kul bilspel Flatout2!! Ska vi köra på nätet?
1, 2   >>
3731 besök totalt
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare

Hej!

Jag vet att detta Flatout2 inte är nån racingsimulator.. Men jag vill ändå tipsa om ett kul spel! I spelet finns det tre klasser på bilar. Skrotbilar, Normala bilar, och Sportbilar (ungefär) Man börjar med lite pengar som man kan köpa en skrotbil för. Sen får man rejsa och tjäna ihop pengar till att uppgradera bilens effekt, väghållning och "krock-styrka".

När man rejsar så får man så klart mest pengar om man kommer på första plats. Men man får också pengar genom att köra sönder saker längs vägen eller de andra tävlandes bilar! Svårigheten är ju då att både preja och krocka de andra bilarna samtidigt som du ska komma först över mållinjen. Där krävs det körskicklighet.

Bilen har redan från början inbyggd lustgas eller "Nitro" som det heter i spelet. Den fylls på genom att meja ner saker längs vägen eller när man tex prejar upp en medtävlare i närmsta träd eller hoppa med bilen. Har man nån bil med motorn där bak kan det bli lite svåra landningar att reda ut!

Jag fann detta spel mycket underhållande när man ej känner för att pressa varvtider i tex GTR.
Se trailer här:
http://download.nvidia.com/downloads_emea/flatout/flatout2_trailer.wmv . . . .

Citera
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Nisse din tok! Du e ju helt såld på bilspel!!! muhahaha.... tyvärr är ju jag det oxå. Har testat att köra lite Flatout2 oxå, ganska underhållande. Särskilt, precis som du säger, när det går åt pepparn i GTR (o väntan på GTR2 är för svår) så är det grymt kul med lite cartrashing!

Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Liverpoolarn skrev:
Nisse din tok! Du e ju helt såld på bilspel!!! muhahaha.... tyvärr är ju jag det oxå. Har testat att köra lite Flatout2 oxå, ganska underhållande. Särskilt, precis som du säger, när det går åt pepparn i GTR (o väntan på GTR2 är för svår) så är det grymt kul med lite cartrashing!

Jaja hehe det är kul med bilspel!!! . Det skulle vara kul att köra det på nätet och tävla mot varandra här på rejsa! Säkert lika kul som att köra GTR mot varandra, men mer frustrerande när man blir uppmosad i en ladugårdsvägg av Mäcen eller nån annan!! Hehe!

Flatout2 mini-liga.... vad sägs om det?? thumbs up thumbs down

Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005

Jag kan nog tänka mig vara med på det nån gång

problemet är väl bl.a. att det inte finns nån chatfunktion i Fo2 väl?

man får väl köra med teamspeak eller nåt...

Dessutom kan man ju max vara 8 online

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Klockrent! thumbs up

Undrar om alla.... hrrrmmm... "versioner" funkar online... hrrrmmmm.

Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Liverpoolarn skrev:
Klockrent! thumbs up

Undrar om alla.... hrrrmmm... "versioner" funkar online... hrrrmmmm.

Vad menar du med det? Jag vet faktiskt inte? Ska vi prova nån dag?

Jag vet inte heller om det finns nån chatfunktion? Har inte testat det online än....

Citera
mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Jag har en polare som är Fo-frälst. Ska höra med honom om det går att spela online med de lite ovanligare versionerna.

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004

Låter en aning likt Burnout serien till Xbox. Jag kör Burnout Revenge 3 för fulla muggar iaf

Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Mäcen skrev:
Jag har en polare som är Fo-frälst. Ska höra med honom om det går att spela online med de lite ovanligare versionerna.

Jasså! Då kanske du har testat det också?

Westeras skrev:
Låter en aning likt Burnout serien till Xbox. Jag kör Burnout Revenge 3 för fulla muggar iaf

Jag har inte kört Burnout på Xbox.. Men har hört talas om spelet nån gång.

Jag tycker det kommer ut en hel del bilspel.. men det är inte många jag fastnar för... Förr körde jag Colin McRae rally 1 och 2. Sen blev det tråkigt i resterande versioner... Då blev det Burns rally istället. Som arcad spel körde jag sen Need for speed underground 1, 2 och most wanted.

Men det här Flatout2 tycker jag känns kul! Perfekt att lira en kväll med nån polare

Citera
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Jag ställer definitivt upp på ett test. Kanske ikväll redan? Har lite å göra men nog ska jag kunna klämma in ett litet test i alla fall. Men jag måste ju varna för att jag är en riktig men även

Angående andra spel så kommer ju Test Drive Unlimited i oktober har jag för mig. De prefilmer jag sett av det så skulle det kunna bli kul underhållning oxå. På webhallen finns lite filmer -> http://www.webhallen.com/prod.php?id=61224

Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Nej, jag har inte testat tvåan. Ettan var väl ingen höjdare precis.
Polaren sa att det ska gå fint att lira på nätet vilken version man än har.

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Mäcen skrev:
Nej, jag har inte testat tvåan. Ettan var väl ingen höjdare precis.
Polaren sa att det ska gå fint att lira på nätet vilken version man än har.

Tackar!

Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Mäcen, ta och testa tvåan vettja! Mycket kul!

Liverpoolarn, jag kan tyvärr inte ikväll. Men det blir säkert nån tid i helgen eller nått om du eller någon annan vi köra ett test-rejs då.

Jag får väl tillägga att jag nog tyckte styrningen var lite mongo i början, men jag vande mig och sen gick det bra. Detta är inget spel jag kör med ratten heller Fast det kanske man skulle prova?

Citera
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Nisse977 skrev:
Mäcen, ta och testa tvåan vettja! Mycket kul!

Liverpoolarn, jag kan tyvärr inte ikväll. Men det blir säkert nån tid i helgen eller nått om du eller någon annan vi köra ett test-rejs då.

Attans, jag som inte är hemma i helgen.

Nisse977 skrev:

Jag får väl tillägga att jag nog tyckte styrningen var lite mongo i början, men jag vande mig och sen gick det bra. Detta är inget spel jag kör med ratten heller Fast det kanske man skulle prova?

Testa, det är inte helt kass i alla fall.

Lund
Här sen Nov 2005

ettan tyckte jag var rätt jobbig med ratt, typiskt keyboardspel, men skoj var det hursomhelst

kanske skulle testa tvåan nån dag

Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Herr V skrev:
ettan tyckte jag var rätt jobbig med ratt, typiskt keyboardspel, men skoj var det hursomhelst

kanske skulle testa tvåan nån dag

Ja den här typen av spel kräver oftast att man är snabb på fullt utslag åt ena eller andra hållet. Det har inte så mycket krav på precisionen.

Testa på vettja!

Citera
soul
Avesta
Här sen Feb 2005

Tycker faktiskt ettan är bättre, i tvåan behöver man ju knappt bromsa och bilen går inget sämre även om man har krockat den ordentligt. Näe ettan var superkul, speciellt i LAN när man kunde preja ut sina motståndare
Ska tillägga att jag inte provat detta i LAN ännu så det kanske är lika kul som ettan vad vet jag...

Kör V40T4 -01 samt skoda pickis.
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Jag körde bara ettan lite.. så jag ska inte uttala mig för mycket om den. Men jag tyckte det var bra att bilarna inte går sämre för att man krockat dem i tvåan! Det är ju så lätt att krocka i spelet så hade bilen gått sämre av det tror jag inte att jag hade tyckt det var lika kul faktiskt. Det är ju ett arcadspel

Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

soul skrev:
Tycker faktiskt ettan är bättre, i tvåan behöver man ju knappt bromsa och bilen går inget sämre även om man har krockat den ordentligt. Näe ettan var superkul, speciellt i LAN när man kunde preja ut sina motståndare
Ska tillägga att jag inte provat detta i LAN ännu så det kanske är lika kul som ettan vad vet jag...

Instämmer med dej att ettan var bättre,Tyckte jag med, När det gäller styrdon så körde dom flesta riktigt bra förarna med Ratt i ettan, thumbs up

TobiasRX
Ljungby
Här sen Aug 2003

Jag skulle nog också vilja vara med på ett hörn, har spelat ettan lite och tyckte det var rätt kul.

Angående Test drive unlimited så tyckte jag det var rätt dåligt, fysiken var inget vidare, vägarna ointressanta och kantiga(i en backe går bilen inte mjukt utan hoppar konstigt). Körsätten även de rätt trista.
Detta har jag testat på xbox360 som demo.

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Igår körde jag spelet några timmar till Det börjar nu bli riktigt bra fart i bilarna jag har

Jag testade även att gå ut på nätet. Men spelet hängde sig då... så jag försökte inte igen. Kanske beror det på att min dator för tillfället inte är helt stabil...

Citera
Racingsimulatorer
1, 2   >>
3731 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande