Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Felklistrade Ringen-dekaler | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 64007 besök totalt |
Appappappappapp... På M3E30 ska det inte gå att montera slingan hur som helst på bakluckan. Men tiltar man den "rätt" får en "normalstor" dekal plats. Men då sitter den väl utanför alla renodlade tankesätt så... Sörpan, du kan dethär med Ringendekal på M3... Upplys mig igen! |
||||||
Nu har jag verkligen gjort bort mig , villrådig efter att ha läst den här tråden och försökt tänka vilken falang som passar mig mest , så blev det bara så fel , tidigare idag när jag skulle klistra fast min dekal på bilen så blev det tilt i hjärnan det blev varken eller utan dekalen hamnade på sniskan mitt emellan de båda falangerna skulle man kunna säga .... nu e midsommar förstört och bilen besudlad för alltid
|
||||||
Skulle det inte gå att klistra en Ringen-dekal rätt på en fyrkantig låda som en E30? om så är fallet är det ursäktat, precis som det är när man trycker programblad, affischer och små käcka logos! I alla andra fall MÅSTE nord-syd principen följas! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Men jag uppskattar dispensen! För då slipper jag bry mig... Fast det tror jag inte jag gör ändå! |
||||||
Ett typfall av Falkistisk montering, helt förkastligt. Dessutom är ju bokstäverna kvar. Lennart jag trodde du hade koll? ..... men det såg faktiskt ganska snyggt ut .... _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Jag tycker inte det ät ursäktat eftersom dekalerna finns i olika storleker. Bara att ner igen och köpa en mindre! |
||||||
Men man vill ju att den ska synas litegranna... Eller... |
||||||
Inte skulle du väl köpa större skor som inte passade bara för att de skall synas? Ja om man inte är en clown då. Men såna här saker skämtar man inte om. |
||||||
Köksväggen... Intressant. Vilken typ av affisch är det du har hängt upp? Den klassiska, som på min garagedörr? Eller den modernare, den med "rund" logga (se bilden) som jag lite nonchalant brett ut på huven på min Seven...? En viktig fråga, vilken typ av affisch är mest korrekt? Med N-loggan eller med runda loggan? "They're coming to take me away, ha-ha......" |
||||||
Tuche! Eller hur det kan stavas... |
||||||
men det såg faktiskt ganska snyggt ut .... I verkligheten var dekalen gul och inte vit som den såg ut på kortet. Nu finns det bara en möjlighet och det är att du monterar den nya dekalen på Vectran åt mig när vi träffas på Ringen i sept, så att den kommer som den ska. Men vi måste sätta dit den innan dina händer har börjat skaka för mycket av all ÖL. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Den stora varianten får precis plats på bakluckan om den monteras i nord/sydlig riktning! _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Den runda loggan är väl nyare? Jag har ett litet klistermärke med den runda loggan i vänster bakruta som verkar vara lika gammal som bilen, undrar om Martin G har svar på frågan om vem som har satt dit den? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Tada! Det var så det var ja! Ja då har man ju "inget att välja på då"...om man åker M3E30. Så även om jag har haft en liten hållning åt Falkens håll i vridningen så är det numera bara att acceptera hur dekalen får plats eller byta tänkt fordon att sätta den på. Fast allra helst skulle ju M3 Lighten jag har nu vilja få en dekal av detta slag... Kanske skulle lååångtidsplanera för det? Vem vill låna en pigg M3 Light att åka Ringen med? Kravet är att jag får åka med. |
||||||
Min är me den runda loggan, jag för väl försvara det med att den med N är äldre och jag är inte lika gammal som du! Jag tror att de fortfarande säljer den med runda loggan UTAN att man ritat in den nya Mercedesarenan. För den som inte har denna affisch gäller det att köpa nu - den kommer att bli en klassiker! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Lennart, det märks att du inte är någon van öl-drickare. Händerna skakar INNAN man dricker öl, när man väl fått i sig den första infinner sig lugnet! Ser fram emot att klistra dina dekaler i höst! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Lennart, det är givetvis så dekalen skall sitta! Klart snyggast! Låt inte några "nybörjare" leda in dig på fel spår! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||
Med andra ord ska jag inte låta Anders montera dekalen på Vectran, utan om jag gör det själv, som jag alltid har gjort så blir det rätt. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
"Själv är bäste dräng!" _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||
Jag har klistrat ringenmärket på baksidan av min integralhjälm (för formelbilskörning). Nu kröker sig hjälmen mer än jordytan så det blir lite projektionsfel. För att få ihop det hela var jag tvungen att kapa raksträckan en aning.
HAR JAG GJORT FEL!!!!??? De flesta mäter ju ändå bara BTG och jag klippte ju bort en bit mellan GTB. Å andra sidan så är detta en av världens längsta raksträckor, nu har jag kortat den från 3km till ca 2,2km är det att häda??? Jag tycker inte det då ju Nuerburgring GMBH har flyttat in/utfarten till mitt på sträckan och därmed "kapat" ca 500 meter och därmed borde mitt modifierade klistermärkke vara mer rätt än verkligheten, eller??? En annan variant är att bli av med Ringenoskulden på riktigt och smälla in i Armco't vid Schwedenkreutz i 230km/h då borde hjälmen bli platt någonstans och problemet är löst. PS. vet ni inte vilket håll som är rätt så klistra Ringenmärket i navcentrum=) _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Nürburgring Felklistrade Ringen-dekaler | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 64007 besök totalt |