Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1195 besök totalt |
Finns massor med snabba Asconor av A och B model, samt Kadetter och Mantor i SSK, Kamasa Tools Cup. Kolla där så finner du.
Kolla även en gammal vinnarbil från Kamasa, en Manta A, som går i ERF just nu. |
||||
Re: Ascona på bana
Har ingen erfarenhet av bankörning med Asconan, men vid buskörning understyr den om man sattsar in i kurvorna och om man sattsar ut ur kurvorna så överstyr den. Vet inte hur jag ska beskriva det. Om det är torrt på vägen så understyr den oftast, när det är blött så går det brett. Fick värsta tjuvsläppet i en rondell senast idag. Om man inte vill sladda (vilket inte är ofta ![]() Mycket roligt att köra med tanke på hur slö den är. Jag har inga problem att hålla hastighetsgrännserna vilket är bra då lappen är ganska färsk. Bilen är "original" bortsett från Biltema stötdämpare, 13 alu fälgar och 2.0s motor med Weber 38:a. Slö som fan! ![]() Funderar själv på att skaffa mig en egen Ascona eller Manta och bygga busbil av. Nu kör jag med brorsans vinterbil och den har jag ingen lust att lägga pengar på även om det är ett bra utgångs objekt. http://w1.545.telia.com/~u54514667/ASCONA_1.JPG _________________ Street Triple RS -18 |
||||
Vart kan man hitta bilder på någon av bilarna? _________________ Street Triple RS -18 |
||||
Bilder...Hmmm... www.erf.nu kan vara en bra början. Kolla efter en Vit Manta A med lite svart splitter i fronten. Mohlins gammla vinnarbil.
Fakta om dom är ju mer intressant, men SSK lever i en värld där man notorisk blundar för IT-sammhället...för då kanske ngn börjar diskutera sinemellan utan "diktatoröversyn"...vilket kunde leda till en nytändning och utveckling av klasserna...men det vore ju farligt..eller ngt sådant... oj, det var lite OT. ![]() Har för mig att Asconan svarar bra på "140 trixet". Man sänker inre, övre, länkarmens infästning ca 25 mm för ett korrekt rollcentra ihop med "racehöjd" på bilen. (Man får mäta och skissa lite, men ungefär 25mm.) |
||||
Viktfördelningen är gynsam nästintill 50/50. Dom är lätt mekade och det är lätt att få tag på billiga delar. Man kan även byta upp sig till större motor ganska lätt tex 2.4 från Opel omega. Man behöver 2.0:ans oljetråg och lite annat små fix bara. _________________ Street Triple RS -18 |
||||
Men då är väll inte viktfördelningen lika bra, för visst är 2,4l tyngre. Jag har en 2.0l bänkade med 197hp det får räcka tills man bygger nytt. _________________ Niklas Lövgren |
||||
Det är ju samma block så någon stor skillnad kan det inte vara. Max några kilo. Inget som man inte kan kompensera med glasfiber huv eller något annat skoj. _________________ Street Triple RS -18 |
||||
Den går så ini helv.... dessutom så rattas den av utomordentligt trevliga grabbar! Team Wild ones Racing ![]() http://hem.bredband.net/gillberg _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Jo att Gillet å grabbarna är trevliga och att den bilen har en ruggig potential vet ju vi som sett bilen och träffat grabbarna om... Hade dock glömt deras teamnamn. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1195 besök totalt |