| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GPL i XP?
|
1025 besök totalt |
|
GPL i XP?
Jag har skaffat en ny dator och tänkte givetvis försöka få fart på GPL i den. Tråkigt nog säger maskinen att CD:n är invalid. Detta trots att det är en originalskiva. Jag kommer så långt att den provar ljudet och sen undrar den om jag vill göra en liten installation eller en full och eftersom det är midsommarafton tycker jag full verkar lämpligt. Då dyker felmeddelandet upp. Irriterande? Jajamensan!
Att jag inte hittar en fungerande site för nerladdning av GTR 2002 är ju nästa problem.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
|
När jag flyttade CD:n till brännaren från DVD:n så funkade det...nästan...
Den säger att den inte kan installera wininet.dll och givetvis går inte spelet att starta sen. Jag vill ju spela...
|
Har du testat att lägga in den så kallade megapatchen v.1.1 till GPL???
Har för mig att jag och min arbetskamrat hade samma problem på hans dator, kan ju vara värt ett försök iaf (han kör med XP också, om jag inte mins fel). _________________ mvh Viktor Pousette |
|
Var hittar jag den patchen?
Det verkar dessutom vara något generalknas med datorn. Så fort jag kör något tyngre än Explorer (ex.vis. F1 2002 och TOCA2) i mer än 10 minuter så slår datorn av sig.
|
MagnusT är väll den som har knåpat ihop megapatchen?
Kan tänka mig att XP strular då det är ett relativt gammalt spel. Angående att den stänger av sig efter ca 10 min efter att man har startat något rusers krävande, så kan det vara din installation av XP som det har blivit general knas på eller så kan det vara en fläkt som inte riktigt funkar som den ska och inte kyler ordentligt datorn kommer då att stängas av för att inte bränna CPU / moderkort / GFX kort, kan även vara att en del av minnet är dåligt. Hade liknande problem med min burk att den bara stängde av sig. Visade sig att det var min installation av XP som hade gått o självdött mer eller mindre. Lycka till. PS. Här har du en länk till hela GTR2002 med alla patchar osv.
http://www.bhmotorsports.com/GTR2K2/ _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
|
Felmedelandet om wininet och även om active movie är inget att brys isig om. Det funkar ändå. Men man behöver patcha upp spelet med 5(!!) patchar från Papy.
Men du har PM Mäkinen så det löser sig lite enklare så....
_________________ Magnus Thomé
|
![]() |
Racingsimulatorer
GPL i XP?
|
1025 besök totalt |