Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1146 besök totalt |
Till dig som innehar en 944, snälla hjälp mig-LÖST!
Hur långt är avståndet från bagagerumsgolvet upp till rutan? Hade nämligen planer på att frakta ett par lådor med måtten (B*H*D) 30.2*94*32,6 och är inte riktigt säker på ifall de får plats eller inte. _________________ Olof Borg |
||
Re: Till dig som innehar en 944, snälla hjälp mig
Klart de får plats. Visst är bagagerummet mer än en meter djupt? I alla fall med baksätet fällt. Annars får du ställa en på golvet på passagerarsidan. _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||
Funkar kalas även med baksätet upp, ställ på tvären så är en 5 cm högre upp på ena sidan pga tankanslutning! Riktiga lastbilar är dom!
![]() Även om höjden längst bak är ca 25 cm, så bubblar rutan upp längst bak och ger mer plats. Daniel: det är ca 75-80 cm djupt med baksätet upp, en bit till med det fällt. _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
Mitt minne svek mig inte helt då i alla fall... Min första bil var en 924a ![]() ![]() Vad som inte får plats är 188cm offpistskidor. De fick man ta genom takluckan och hålla med ena handen. Fick många konstiga blickar när jag åkte med dem så ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1146 besök totalt |