| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GT Legends hjäääääälp, försvunnen bil och pengar
|
1898 besök totalt |
|
Har inte spelat detta spel särskilt mycket alls men igår blev jag sugen igen. Hade kört in 100.000 krediter och provkörde lite olika bilar innan jag bestämde mig för en Ford Capri. Ikväll när jag startade spelet och gick in i mitt garage så är både bilen och alla mina pengar borta?!? Det borde ju ha blivit någon växel över så att jag haft åtminstone 20000 krediter kvar men det står på noll. Enda förklaringen jag har är att spelet låste sig igår när jag försökte ladda hem några onlinesetups. (hade glömt att öppna windows brandvägg) Detta var även förstå gången jag ombads uppge onlinenyckeln så kanske blev något fel eftersom det kraschade innan jag hunnit verifiera mig? Fattar dock inte att både bilen och alla pengar försvann. |
||
|
Det där hände mig oxå för ett tag sedan... fruktansvärt tråkigt! Jag har faktiskt knappt kört det sedan dess. Jag blev så jäkla arg på det.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig heller... men är själv intresserad av en lösning om det nu finns någon annan än att fuska tillbaka pengarna. _________________ Henrik Rosén |
||
|
Tänkte om det kan ha något med att göra att jag ännu inte låst upp 70-talsbilarna, kör ju fortfarande på 60-talet så att säga. Men även om bilen är dold så borde jag ju haft växelpengarna efter bilköpet kvar.
|
||
|
Verkar som om min användare blivit nollställd på någotvis för nu när jag in och skulle köra Singeplayer CUP så är inte längre Grupp B tillgänglig utan jag kan bara välja den första gruppen.
|
||
|
Har hänt mig en gång också! DUKTIGT irriterande...
Har pratat med "supporten" och det finns inget du kan göra, bara att börja om...
Jag har börjat ta en kopia på hela GTL katalogen när jag känner att det är dags. Bara att lägga tillbaka om det skulle hända igen. /Jocke |
||
|
Ett enkelt alternativ är att se till att spela single player och spara spelet under ett race.
om det blir fel sen så du tappar dina bilar så laddar du in det sparade spelet så återgår allt till hur det var då med bilar, pengar etc. Men naturligtvis bör man alltid ha användar-katalogen i spelet sparad nånstans också. _________________ John Sjöstrand |
||
|
Det räcker inte att ha användarkatalogen sparad, been there done that.
Verkar som att den bara sparar en del där, men inte allt. Enklast är att kopiera hela katalogen, för att vara på säkra sidan. /Jocke |
||
|
Kan man inte se vilka filer som ändras vid varje speltillfälle? Dessa låter man sedan spara med en enkel .bat-fil efter varje speltillfälle
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
Visst kan man det, men det är enklare att kopiera katalogen.
Men är det någon som orkar får ni gärna posta koden till .bat-filen. /J |
||
Fast det är skillnad, testa att lägga tillbaka installationen till där den kom ifrån igen.
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Här är anledningen.. http://www.gt-legends.com/faq_en/q27 Jag har själv flyttat ett savegame mellan två datorer när jag bytte så ja det ska funka Vill ni låsa upp alla bilar/banor så finns ett fusk till det.. hojta till om någon vill ha det _________________ Martin Öberg
|
||
|
jag har det hemma.. kommer vara kvar på jobbet till ca 21 iaf
det är en fil man lägger in (tom textfil) den ska ha ett särskilt filnamn som jag inte har i huvudet sen.. efter man lagt in denna fil i roten så startar man en ny profile då har han allt. _________________ Martin Öberg
|
||
|
_________________ Emil Jönsson |
||
Tack, jag hade tydligen ett sparat rejs så jag slapp spela om hela A-nivån.
|
||
Filen skall heta TG2001.DYN _________________ Koit Reispass |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1898 besök totalt |