Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 6104 besök totalt |
2006-09-23 MGCC KM5 Knutstorp
Klubbmästerskapet verkar vara en synnerligen öppen historia inför sista deltävlingen ![]() Mest omändringar kan det bli i listan i roadsport B, efter otto är vi 6 chaffisar med medaljchans om jag räknat rätt. Det är dels det att man får räkna bort en deltävling och dels att man får 5 extra poäng om man startat i 4 deltävlingar eller fler som ger denna sitation
I roadsport C är det på precis motsvarande sätt ävan om alla får dom fem deltagarpoängen
Övriga klasser har jag bara tittat som hastigast på, och där tror jag mästerskapet är öppet oxo. _________________ Pär Hylander |
||||
Pallplats
Välkomna till MGCCs KM5 på Knutstorp Arret är halvdag Dags för avslutande fight i de olika klasserna Roadsport A,B,C RS samt Historic Kolla inbjudan under KM på www.mgcc.nu samt under eftersnack här på rejsa https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Funktionärer behövs i massor kontakta Bengt Metz bengt.metz@tele2.se 040 546729 0706548597 Mobil Halå Pär Hans Aulin och du själv kan väl inte få 5 bonuspoäng eller räkna bort nån tävling om det nu har nån betydelse ![]() otto har i alla fall vunnit Roadsport B 2006, e jag förvånad? ![]() Jag har i eftersnacktråden KM4 föreslaget otto följande
/ Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Grattis segrarna i B och C
![]() ![]() Min första hela säsong i MGCC - är jag klar för andra platsen eller kan Fredrik ta över den om han vinner och jag klantar till det ? Edit : Det kan han inte om jag räknar rätt - men han får det tufft att försvara sin 3:e plats ![]() Ser fram mot en fin höst-dag på Knutstorp ![]() ![]() om man ser till deltagar-antalet så har vi en av Svergies största rejsning-klass i Roadsport C, Perfekt med dessa 1-dags arragemang som klaras av snabbt och smidigt av MGCC ![]() ![]() Synd bara att det inte gå på lite fler banor; Falkenberg och Kullen hade varit kul ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
![]() Falkenberg hade varit ett guldtillskott om det nu hade gått att fixa som samarr med nån annan. Ev en veckodag i sena Juli (tabu att ha tävling under semestern iofs) kanske? Det finns nog nån lite nordligare klubb som kan vara intresserad att få till nåt (planera och kolla av intresse för 2008 skadar ju inte, serien börjar få många deltagare och kallas ju ibland inofficiellt för Sydsvenska mästerskapen). Men Falkenberg är ju lite speciell med sina grannar... |
||||
Tack Pär och Josen för gratulationerna!
![]() Trots att mästerskapet är avgjort vore det ju kul att placera sig bra även i KM5 - men jag är ordentligt nojig efter det (hittills) inte så lyckade valet att byta från Toyo R888 till Yokohama A048. ![]() Ett träningstillfälle med de nya däcken på Knutan hade ju varit guld, men det är nog dessvärre omöjligt. Nåja, det var dagens I-landsproblem. ![]() Vi ses på Knutan ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Du får väl jaga Securitasbilar i Halmstad istället
![]() Det gick ju bättre redan efter lite lufttryckslabbande, du har nog inte nått optimum än. Annars har ju Wheelbase några billiga Kumho 225/45/15 kvar i medium (om du nu tycker att 195or är för smalt). Men tre uppsättningar däck är kanske för många... Edit: Martin hade 5st men har bara 3st kvar nu, är det Fredrik o som varit framme tro... Men Knutan har du iaf lite mer träning på än Ljungbyhed i vänstervarv. ![]() |
||||
Jag upplever faktiskt att "bilen är viktigare än banan"; efter några varv på en bana har man lärt sig att hitta runt hyfsat, men det kan ta betydligt längre tid att lära sig köra bilen snabbt. Däcksbytet har gett mig en helt annan bil... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Re: Pallplats
Är det där om halvdag sant? Det är ju oerhört nedslående isf ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Re: Pallplats
Nä, det kan vi ju inte, men det skrev jag nog inte heller. Hursomhelst, jag kan t.ex komma två eller trea totalt, men inte av egen kraft. Det kräver ni andra placerar er i en viss ordning. Du, däremot, kan nog av egen kraft komma tvåa eller trea. Det är bara att köra tillräckligt fort. 1:09.xx behöver du nog köra. _________________ Pär Hylander |
||||
Pär
Hej Pär Jag TROR att det blir en halvdag och i så fall har du rätt att det inte blir någon hel dag på en Räserbana, kostnadssjäl?? ![]() Jag skall se om min bil lite extra kolla svänghjulet så att det är det lättade som är monterat skölja insugsfiltret, byta tändstift ev byta hela fördelaren inkl fördelarlock och rotor, har lite orolig tändning mellan 5-6000 varv ![]() Kanske höja tändningen 1 grad Jag kan dessvärre inte skruva på nån turboratt för att höja min effekt Men framförallt ligger det nog nån psykologisk spärr fn för att få lägre tider, kan också vara att alla kromosomerna (inte kilona) är på plats ![]() 1.09XX är ju 2 tior högre än senast så det kanske går (förutsatt att X är en romersk siffra) ![]() ![]() ![]() / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Re: Pär
Vad innebär halvdag?!?! Jag hade ju tänkt göra min MGCC premiär på KM5... men åka 100 mil (t o r) med släp bakom för att köra några få varv verkar kanske överdrivet?! Hur mycket körning blir det på en MGCC halvdag? Jag vill gärna vara med även om det blir halvdag, men lite kanske man måste tänka på kostnad vs bantid även om man är lite knäpp redan som det är... ![]() F-n nu blev jag lite irriterad... jag har ju sett fram emot detta och planerat för ett riktigt event... Ordnat farsan som chaufför/mekaniker, övernattning hos Pär, en hel dags racing med hela gänget osv... vad blir det nu av detta egentligen?! ![]() |
||||
Re: Pallplats
Hittar ingen inbjudan för KM5 ännu... ![]() |
||||
Re: Pär
Det blir normalt sett isf 2 tidsträningar a ca 15-20 min samt ett race på 10 varv. Dock blir det himla stressigt mellan passen, man hinner knappt justera ngt och hinner knappt prata med ngn. Typ ca 35 varv att köra, dvs en kvot på ca 1/15, banköra/transportköra för dig, förutsatt att bilen inte krånglar och bantid inte tappas pga av bärgning eller liknande. _________________ Pär Hylander |
||||
Re: Pär
Hmmm så skillnaden blir 1 träning mindre(?) och mer stress mellan passen... jag har nog inga förutsättningar att justera ![]() Verkar som det inte är helt bortkastat att åka ner iaf då... om bilen krånglar osv kan man ju iaf inte veta förrän man är där... Tider osv antar jag står på inbjudan när den väl kommer upp på siten, avvaktar slutgiltigt beslut till när jag sett den. Tack som alltid för bra info Pär! ![]() ![]() |
||||
Den preliminära inbjudan (i pappersform) nämde 8:00 som tid för besiktnings öppnande, 8:45 för förarsammanträde.
om det är 9:00 eller lite senare för första tidsträning minns jag inte. Att ramla in 8:00 om man behöver skifta hjul är ett tips (dvs 6:00 från Sandsjöbacka och helst vakna i tid den här gången ![]() Halvdagar tycker jag fungerar bättre om de är på eftermiddagarna (om man inte vet att det börjar regna vid 13:00 eller så). |
||||
Kanon! Då håller jag tummarna för att mina planer i övrigt håller i sig. Ekonomin är väl det jag närmast tänker på... det mesta annat är ju helt färdigt... ligger i hårdträning nu dessutom med långlopp i morgon som närmaste tillfälle... ![]() |
||||
%0 bilar
Redan ca 50 bilar anmälda ![]() Det blir en fartfest utan like ![]() ![]() ![]() med avslutande Race i varje klass Hårt om de översta placeringarna i Roadsport A, B och C ![]() (dock är första placeringarna klara i B och C) Vi håller tummarna för att vädret blir torrt ![]() Kom och kolla, ta familjen med, serveringen brukar vara öppen Glöm inte att ta med din fräsiga / ovanliga bil och visa upp, behöver inte nödvändigtvis vara en Sportzwagen / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Skoj start-fält i B
![]()
Spännade att se hur fort Stefan Winquist kan köra med Datsun Z. /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Är viktigt att stänga 2006 på ett riktigt sätt!!!
![]() ![]() Nu håller vi tummarna att vädret blir bra! / ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Sen kan vi dra till Falkenberg på tisdagen efter som nedvarvning på säsongen...
![]() |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 6104 besök totalt |