Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 10053 besök totalt |
ställer mig i kön och tackar för en trevlig dag !!
flöt på fint utan missöden osv ![]() kommer mer än gärna på fler arrangemang kristian !! ![]() kommer ni att släppa någon "officiell" komplett lista ?? mina bättre tider var ju inte med på denna.... ![]() ![]() PS. Dan, din server vill inte visa resten av bilderna ![]() DS. _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||
Det var kul att köra, synd att det var så mycket bilar bara.
Att min bil kokade på sista rundan, vilket man kan se på bilderna, får man bortse från. Det är väl inte det största problemet just nu, dock... _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
Tack för alla trevliga kommentarer
![]() Jag sitter här & går genom alla saker som hänt & skall antecknas. Jag har 13 sidor med tider att skriva ner - Hoppas alla kommer ihåg sitt startnummer. Här kommer mina funderingar efter att ha arrangerat denna parallellslalomdagen på F5/Ljungbyhed. Jag har ju själv arrangerat flertaler körningar - men inga där det krävs nedskrivande utav tider - därför blev det lite rörigt den första timmen. Sedan funkade det inte heller med att starta samtdigt då "huligan-tutan" inte hördes pga vinden. (Nästa gång om det blir av - skall jag fixa med några startlampor istället kanske) Men jag tror samtidigt att det genomfördes fler repor i konbanorna när förarna fick starta som de ville istället. Snabbast av alla var Alfons (Lasse) med sin blå Speedster med tiden 1,19,93. Näst snabbast var killen från Ängeholm med en Seven med tiden 1,20,13 om några dagar får jag veta om banbolaget Activus/F5 tyckte det var ett bra arrangemang & således om jag får göra detta fler ggr. I mina ögon, men en färsk "crew" & nästan ingen "utomstående" som hjälpte till trots att vi bad om detta, så flöt allt på väldigt bra - ca 95% nöjd är jag totalt med dagen. & jag vill dessutom säg att alla koner som vältes antecknades & den slutliga summan på detta var 23 koner - ENDAST - så folket på plats kunde köra sina bilar tyckte jag ![]() Det som drog ner mitt humör var alla de (ca 7 bilar) som rakt emot reglerna - som de även fått på papper bid insläppet - körde på plattan & BURNADE & SLADDADE. ' DETTA FICK INTE HÄNDA - Vissa lyssnade inte ens när de blev tillsagda. Jag anser det vara en riktigt stor skillnad på att sladda/burna & att värma däcken - Detta borde vem som helst ha fattat. MVH/ ........Kristian -- 1,30, med Roadkart900 med ca: 30% hjulspin i hela banan. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Nä, den bråkar med mig! Men nu tror jag att det funkar igen, bilderna ser lite dassiga ut pga av att jag inte kan köra dem genom ett bildbehandlingsprogram eftersom det ställer till det med Jalbum, trist med så gråa bilder. Ska försöka fixa till dem imorgon. Men nu ligger de uppe på: http://www.zoomphoto.se/motorsport |
||||
Trevligt med konbana!
Som sagts tidigare, det var väldigt seg väntan mellan passen, speciellt i början! Väldigt trevligt däremot att träffa några ansikten härifrån rejsa och det var en trevlig liten fajt jag och Miataninjan fick till ändå ![]() Sjukt trist att oskar inte fick igång sin bil. Sen körde jag nog tyvärr inga 1.22 som stod i listan, men väl 2st 1.28.nåt... ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
LIstan som Miataninja postade är alltså bara en del av ad som finns & även är den handknackad i hans dator av några som inte var så bra på detta ![]() ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Hehe... nästa gång kommer jag och sköter knackandet själv så blir allting bra, ok? ![]() ![]() ("Datorn" är en Ericsson MC218... väldigt smidig trots åldern och framförallt gratis ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
jag är nöjd med lördagen! stod med tidtagaruret första timmarna, sedan så körde jag resten. satte 1:32:39 som bäst med min toyota starlet -83, de andra rundorna satte jag 1:32:50 och cirka 1:32:70 ganska jämna tider
![]() så nu till bortförklaringarna ![]() Däcken på väg att ta slut, och jag har problem med soppabrist när man svänger kraftigt åt höger, dvs att den dör vid kurvtagningar. Och jag attackerade lite för hårt, lite väl mycket understyrning och vändningen kunde blivit bättre. med roadkarten så körde jag 1:42:xx när jag körde lungt med passagerare, det inkluderade 2st snurrningar. andra rundan så körde jag 1:41:xx på högerbanan (tror att den var något långsammare) med full attack och två snurrningar. kristian lyckades hålla den på rätt köl och rattade hem en tid på 1:30 med den om jag itne minns fel. _________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||||
något jag inte hörde om, frågan kom på förarmötet, men då lär dte mest som "vi får se". någon förfrågan "i ledet" eller liknande hörde jag inte, då hade åtminstånde jag ställt upp utan bekymmer ! tack än en gång ! _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||
Jag hörde ryktas om att högerbanan skulle vara något långsammare...? Jag som bara körde på den... ![]() _________________ Lasse Alfons |
||||
Tackar för en mycket trevlig dag!
![]() ![]() Lite lång väntan i början men det är det enda som var mindre bra... Att vi var många på plats kan man inte klaga på egentligen ![]() Min bortförklaring till mina tider lyder: Är man så dum att man inte provar helt nya fälgar innan man tar med dem så får man skylla sig själv! ![]() ![]() ![]() På med gatdäcken igen... ![]() _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||||
ja vem vann egentligen??? 1.28.22 här... ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Vi gjorde samma miss ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
jaaa jooo... men 1.28.31, fast det ligger nog inom mätmarginalerna eller (med tanke på att jag inte var lika snabb måste det ju vara mätmarginaler :P) ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Jag får ta och tacka Andreas (miataninja) för åkturen. Bilen din gick ju kanon, rejält med fart trots att det inte är så många hästar. Mycket trevligt
![]() ![]() och, så måste jag ju passa på och tacka killen (jag kallar honom fartdåren ![]() ![]() Jag var nöjd med mina 1.27 ![]() ![]() |
||||
Nu är bilderna upplagda igen så som de var tänkta från början, lite mindre gråa och trista och mer färgglada, högre kontrast och skärpa... http://www.zoomphoto.se/motorsport |
||||
Ja det var rejält bra kört att köra i stort nästan lika fort som turbospeedstrarna. Med gatdäck. Och så påstod han att han var nybörjare också... ![]() ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 10053 besök totalt |