Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1164 besök totalt |
Bältesträva
Hej! Jag undrar om någon har ideér ang att hålla bältena på plats på den. Tittade på en 911 rs som hade feta o-ringar men det blir lite svårt att få på nu......då buren är helsvetsad. /Jonas |
||
|
||
|
||
Ett extra horisontellt rör i buren för att fästa bältena i. Edit: TR 5.6.2 om montering i standardinfästningspunkter för axel och/eller benbanden är omöjligt får nya infästningspunkter göras i chassiet eller karossen. Vad gäller axelbanden ska dessa infästningspunkter vara så nära bakaxelns centerlinje som möjligt. om detta inte är möjligt får axelbanden fästas eller ledas över ett rör fäst vinkelrätt mot bilens längdriktning i skyddsburen eller monterat i ett övre standard säkerhetsbältesinfästning för främre bälte. De får också monteras i skyddsburen eller i ett förstärkningsstag. Ett stag som är avsett för montering av bälten ska vara rör med min dimension 38 x 2,5 mm eller 40 x 2 mm, och kvalitén på röret ska vara samma som skyddsburkraven. Monteringshöjden på ett sådant rör ska vara avpassat så att axelbandens riktning bakåt har en vinkel mellan 10 till 45 grader i förhållande till horisontalplanet, men vinkeln 10 grader rekommenderas. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Re: Bältesträva
Varför behöver du låsa dom längs röret? Dom lär ju självcentrera fint! Annars tycker jag standardlösningen att hålla saker på plats på rör där det är måttliga axiella krafter ngn sorts slangklämma. PARI klämmor kan ju t o m bli en gnutta snyggt. http://213.134.123.66/trelleborgSlan _________________ Pär Hylander |
||
Re: Bältesträva
Buntband. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Lite installationstips med anledningar till den ena eller andra lösningen:
http://www.schroth.com/installation- |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1164 besök totalt |