Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2690 besök totalt |
isdäck"! vilka ger bäst bett på sjöis & snöig oplo
jag har kört mycket med lånade däck och vänners bilar med däck på men nu e det dax att införskaffa sig egna. jag brukar köra på en sjö som är privat ägd och ibland så grejar vi plogning, ibland inte. dvs underlaget är rätt varierande. Oftast så är det iallafall plogat med ca 10-30mm packad snö ovanpå. tyvärr så har man rätt sträng budget så däcken ska vara möjliga att hitta på beg marknaden. kom med tipps på vilka man ska sattsa på nu! ![]() justja! bilen är en sierra cosworth 4x4 (64% bak) med 300-400 Hk. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||
Re: isdäck"! vilka ger bäst bett på sjöis & snöig
Jag förutsätter att du lusläser www.resultatservice.com/ brukar dyka upp lite däck där lite då och då. Sen är det lätt att knyta kontakter om man är och tittar på rally tävlingar och pratar med mekanikerna på service ställena. //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
Vilken dimension är du ute efter?15" eller 16"?Kompisen kanske har några liggandes beroende på vad du ska ha. |
||||
Ska göra det ![]() |
||||
jo när jag har pengar brukar jag lusläsa där ![]() vad gäller rally tävlingar mm brukar det itne bli mer än WRC på vintern så tyvärr är det lite halvsvårt att få reda påv ad man ska ha då. är helt andra priser och dessutom har man hört rykten om hur tex michelin (numera bf godridge) gör med sina däck. de hyr ut istället så de får tillbaka stommarna så det itne hamnar regumierade däck med deras namn på marknaden. Om det stämmer eller inte vet jag inte men flera har sagt att det är så ![]() mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||
man brukar ju säga ju vid hårdare underlag så går man ner på kortare dubbar, vid lösare underlag så har man längre dubbar för att det ska nå ner till det hårdare, om jag fattat saken rätt
![]() _________________ Benny Gustavson *BG Autoteknik* |
||||
ok, är samma funderingar som jag fått höra förut så det stämmer säkert ![]() mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2690 besök totalt |