| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
FILMER: Mera Backtävling
|
10021 besök totalt |
|
_________________ Anders Hofverberg |
||
ptjaa...Är från Överkalix, å där håller vi i backtävling 1 gång per år (nån gång 2ggr) bilar som kör är Grupp E, VOC, 2150, Grupp H, Grupp N, 2400, Klass 1 som innehåller EVo bilar, turbo bilar, Grupp A bilar m.m. så ja vill påstå att den är ganska stor den sporten, 3.5 mil söder om överkalix (i morjärv) hålls samma tävling under samma helg....kommer lite bilder från tävlingarna på min hemsida www.larswennberg.se bild på backen.... 950m lång å 100% asfalt/oljegrus...
_________________ Lars Wennberg ----------------- Audi S4 -92 (bruksbil) Golf GTi 16v -87/-91 (Pågående projekt) 242DL-T -75, flippfront å allmännt råball! (Pågående projekt) |
||
|
Varför körs back tävlingar i Sverige på blandade underlag? Jag trodde backtävlingar var endast asfalt så som man har sett på film klipp från England, Tyskland, Frankrike m.m. hade det inte varit bättre att koncentrera sig på ett underlag? Rallycross bilarna välter ju (240) och dom andra verkar inte särskilt styva heller
_________________ Marco Cenaki |
||
Vet ej, men jag gillar hur sporten utförs i sverige, å vad beträffar mjuka dämpare å fjädrar så går det ju ganska läta att ordna om man vill satsa ordentligt, dom flesta kör ju trots allt med fullt ställ bara dämpare å byta fjädrar är ju ett mindre problem..... _________________ Lars Wennberg ----------------- Audi S4 -92 (bruksbil) Golf GTi 16v -87/-91 (Pågående projekt) 242DL-T -75, flippfront å allmännt råball! (Pågående projekt) |
||
Tror det var mest slöhet...det vara sista gången han tog ut bilen innan vintern oxå... Näe dom är inte släkt med varandra Men Magnus BMW gick ju 9,8@236km/h som bäst förra året så den är rätt så giftig...hörde nåt om mer hästar till sommarens säsong oxå
_________________ Nicklas Åkerlund Admin @ Compello.se VW Squareback E Automatic -72 |
||
Tror det var mest slöhet...det vara sista gången han tog ut bilen innan vintern oxå... Näe dom är inte släkt med varandra Men Magnus BMW gick ju 9,8@236km/h som bäst förra året så den är rätt så giftig...hörde nåt om mer hästar till sommarens säsong oxå
_________________ Nicklas Åkerlund Admin @ Compello.se VW Squareback E Automatic -72 |
||
Hammarström kom just från träning (dragrace) till backtävlingen, den raksträcka dom kör på ligger tydligen strax bakom södra berget i Sundsvall. Han tyckte bara det skulle vara kul att köra en uppvisningsrepa när han lix var där. Till nästa år, då han fick blodad tand efter körningen, skulle han komma tillbaka till backen med annan set up. /Nicke Lindgren _________________ /Nicke Lindgren |
||
Bakom Södra Berget är det bara skog så det var nog Sättna som han var och körde på...som ligger ett antal mil bort
||
|
Back Race
Back tävlingar är absolut inte förbjudna i sverge. Problemet är att dom flästa är på grus o det är ju läskit. Men här i Värmland finns det en tarmac bace "Tossebergsklätten" MK Ratten (Torsby) brukar köra RS där Jag skulle kolla möjligheten att få låna backen för test, Tävlig då måste det uppfylla SBF normerna får alla parter. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
|
Re: på tal om backtävling
Den filmen är fin,jäklar vad peggan går
_________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||
|
http://video.google.com/videoplay?do
denna BMW går också hyffsat bra!
Men ganska nära på att snurra cirka 30 sekunder in i filmen...
_________________ Olle Erixon |
||
|
Här är lite härliga klipp! Bla en E30 på drift o några lastbilar med härligt vrid
.
http://videos.streetfire.net/categor _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
Du får maila de som sköter om backtävlingen med stort B, PIKES peak och be dom asfaltera backen;) _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
|
Öh, visste att jag missade något i förra inlägget. Våra kära norska grannar backar i vart fall inte för backtävlingar, oj så vitsig jag är;)
Kollade på Viasat Sport häromda'n och mös, kan det vara för att de har den goda smaken att köra med wankel? Lite norska backsnuttar, gamla men ändå! http://www.wrc.no/index.php?show=26& _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
De lastbilarna skulle jag inte vilja ha flåsande i nacken. _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
![]() |
Bilder o videos
FILMER: Mera Backtävling
|
10021 besök totalt |