Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-09-16 Kinnekulle Ring (OSC+GTI)
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (10474 totalt)
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Även jag vill tacka för en kanondag i lördags på kullen.

Tyvärr nöp lagret i min slirkoppling till kylfläkten på 3:dje passet ut, bilen lät som en klassisk volvo 140 runt 4000rpm.

Fläkten mekades bort efter försök att få in lite krypsmörjmedel, istället bryggades AC-fläkten för att kunna avverka ytterligare ett pass.
Tack för lånet av verktygen Henke (vitascona)

När det var dags att vända hemåt (eller till mor i skara) sattes fläkten på plats igen och döm av min förvåning så hade den plötsligt börja fungera thumbs up

Då kunde jag inte låta bli att ta ett sista pass innan det var dags att avsluta för dagen.

Fläkten fungerade hela vägen hem men kommer att bytas ut i vinter.

Barbapappa: kanonbilder! jag ser koncentrerad ut på bilden

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Ingmar Truedsson
Listerby
Här sen Nov 2002

Trots att det var en mycket lång kö på morgonen och att det var många bilar så tyckte jag att det verkade som om de flesta var nöjda med dagen inklusive jag själv. (Vi (OSC och GTI) kommer att ha ett möte i höst där vi bland annat ska diskutera hur vi ska sköta insläppet på morgonen för att det ska bli effektivare.)

Daniel L skrev:

Tips till nästa år är att nivågruppera så att varvtiderna är rimligt lika och att inte tvinga folk att åka i en klass där omkörningar i praktiken nästan är förbjudna. Man åker ju inte långt till ett banmöte till stor kostnad för att ligga och köa varv efter varv...

Att göra en sån uppdelning är både svårt och tar tid, dessutom blir det mycket svårare att fixa en vettig upplining i depån, om man håller på med bankörning mer än att "Prova på" är det bäst att fixa en riktig licens.

Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004

24-Seven skrev:
Argentaperra skrev:
Finns det fler bilder?

Tog ca 250st under dagen... (eftersom jag varken fick köra eller åka... )
Skall titta lite närmre och se om det var några som blev ok.

Fick nog med Fiaten på någon tror jag...

Vart tar dom vägen, ingen film denna gång?
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005

Team_hink_racing skrev:
24-Seven skrev:
Argentaperra skrev:
Finns det fler bilder?

Ingen film... Men denna gång kom jag ihåg att ta lite bilder på det skönljudande svarta lejonet!
Bilder kommer imorgon kväll.

Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Daniel L skrev:
Tack för en kul träff.

Tyvärr blev jag tvungen att åka i "nybörjar"-gruppen där omkörning bara var tillåten på rakan , vilket jag struntade fullständigt i. Jag ber om ursäkt ifall någon kände det olustig att bli omkörd i kurvorna. Disciplinen med att släppa förbi kön bakom sig var tyvärr lite dålig i vissa fall.

Tips till nästa år är att nivågruppera så att varvtiderna är rimligt lika och att inte tvinga folk att åka i en klass där omkörningar i praktiken nästan är förbjudna. Man åker ju inte långt till ett banmöte till stor kostnad för att ligga och köa varv efter varv...

På andra banmöten har "prova bilsport"-förare och licensåkare kört i samma klass. Varför man här gjort en annan tolkning här förstår jag inte.

Återigen, tack för ett kul arrangemang med trevliga människor.

Därför att reglera kräver att man ska göra så.

Ser inget problem faktiskt, vill man köra med dom stora pojkarna så är det ju bara att ta licens

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Daniel L skrev:
.......Tyvärr blev jag tvungen att åka i "nybörjar"-gruppen där omkörning bara var tillåten på rakan , vilket jag struntade fullständigt i. .........

Hade vi sett detta eller hört att du gjorde det hade du blivit svartflaggad med en gång! Du gjorde det alltså trots att vi väldigt tydligt gått igenom det under förarmötet?
Den tillfälliga licensen du löste är en prova-på-licens. Namnet säger en hel del om vad den är till för.
Det sades också att om man inte är nöjd med "förbisläppandebeteendet" hos vissa ska man säga till den som står i utsläppet. Gjorde du det?

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
S2MICKE
HALMSTAD
Här sen Feb 2004

24-Seven skrev:
Team_hink_racing skrev:
24-Seven skrev:
Argentaperra skrev:
Finns det fler bilder?

Ingen film... Men denna gång kom jag ihåg att ta lite bilder på det skönljudande svarta lejonet!

De fastnade inte nån mattsvart caddy på något kort????

Audi S2
Pv-65
Citera
Tommy.S
Göteborg
Här sen Apr 2006

S2MICKE skrev:
24-Seven skrev:
Team_hink_racing skrev:
24-Seven skrev:
Argentaperra skrev:
Finns det fler bilder?

Japp det gjorde det...

M3 -87 2,4L Köhler
Citera
Struve
Öckerö
Här sen Nov 2003

Nisse Classon skrev:
Daniel L skrev:
.......Tyvärr blev jag tvungen att åka i "nybörjar"-gruppen där omkörning bara var tillåten på rakan , vilket jag struntade fullständigt i. .........

Hade vi sett detta eller hört att du gjorde det hade du blivit svartflaggad med en gång! Du gjorde det alltså trots att vi väldigt tydligt gått igenom det under förarmötet?
Den tillfälliga licensen du löste är en prova-på-licens. Namnet säger en hel del om vad den är till för.
Det sades också att om man inte är nöjd med "förbisläppandebeteendet" hos vissa ska man säga till den som står i utsläppet. Gjorde du det?

Jag blev nog omkörd av honom 2 gånger, dock var det frivilligt från mig då jag högerblinkade bägge gångerna.
Dock hindrade jag ingen nåt störe då jag alltid släppte"snabbare bilar på start/målrakan.

Iövrigt var det ett bra arr, jag jobbade inte så mycket denna dag då vi var många om uppgifterna, insläppet var lite Erat eget fel då det var väldigt mycket spring från Er som ville köra, dock inte alla, dett gjorde att det nog tog lite längre tid än nödvändigt, visst man blir ivrig men när drygt 70 bilar skall köra så MÅSTE det få ta den tid det tar, jag fick springa en del för att numrera bilar, visserligen behöver jag röra på fettet men ändå

Jag hade väldigt kul på banan trots att jag körde i "fel" grupp denna dag, jag hade inte som plan för iår att köra alls då jag inte hade bil för bana i våras men sprang på en "fin" Corsa som skrek "KÖP MIG" och fick en snabbmonterad bur, denna åkte jag rundt i med orgmotor med ett o annat hjullyft:

Att dessutom snacka lite med forumsägaren som alltid har ett gött humör gör inte saken tråkigare, tur att den mannen har ett par öron så att det breda leendet inte går hela vägen rundt huvudet

Sommarbruks: Vectra OPC
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005

Här kommer ett gäng bilder, tyvärr är jag ingen mästerfotograf...

Forumägaren, som gav tips om spårval, hjulvinklar, m.m.

Samt laddade stenhårt hela dagen med R32an

Det finns fler...

BMW 116d -11
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004

jag kan ta alla du har på den svarta peggan till mail team_hink_racing@mailcity.com
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004

Härligt Martin med bilder!
Var finns resten?

Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Fina bilder!
Du får gärna skicka dem på Kadetten i lite högre upplösning till boivie( at )telia.com om du orkar och vill!

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

S2MICKE skrev:

om det nu var du som körde den mattsvarta Caddyn så hoppas jag du framöver flyttar dig när bilar dykar upp bakom. Det är inte kul att köra om när bilen framför kränger som ett slagskepp och det ryker om den (borde varit för att däcket ditt tog i skärmkanten men det kan jag omöjligt vara säker på när jag ligger bakom). Var i vilket fall duktigt irriterad

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
h a
Hammar
Här sen Jan 2005

Vill också tacka för en bra dag. Tack till Pelle o Magnus som lät mig vara instruktör o köra både R32 o GT.
Det är kul att kunna visa nån annan hur man själv kör.

HALMSTAD
Här sen Feb 2004

Jonas Jonsson skrev:
S2MICKE skrev:

om det nu var du som körde den mattsvarta Caddyn så hoppas jag du framöver flyttar dig när bilar dykar upp bakom. Det är inte kul att köra om när bilen framför kränger som ett slagskepp och det ryker om den (borde varit för att däcket ditt tog i skärmkanten men det kan jag omöjligt vara säker på när jag ligger bakom). Var i vilket fall duktigt irriterad

Då har jag två frågor till dej.....

"om du nu var så irriterad på att jag INTE släppte om dej så varför tog du inte det med mej i
depån istället..... för nu bakom tangentbordet ???? Vilken bil du nu körde???

och om det nu rök så kraftigt om min bil som gick"på kraftig slagsida"som du så fint beskrev det
varför fick jag inte svartflagg ..... el. tillrättavising?????

Sedan så vill jag poängtera att de va min premiär på kullen.... har precis tagit min licens...
och har knappt någon bantid sen innan..... så jag är inte heller nöjd med min insats.....
och bilen är precis nybyggt som busbil så ... O ja vä bakdäck tog i skärmen det vet jag....
avgasutblåset
mynnar även ut framför vä bakhjul så de va nog mer troligt att det rök från det... Svart..

Avslutningsvis vill jag tacka alla träffansvariga för en kanondag..
och jag ber även om ursäkt om jag har missuppfattat el. varit ivägen
för någon... men som sagt det underlättar om ni tar det med mej i depån istället....
Vi kan alla lära oss något av det...

mvh.Micke

Audi S2
Pv-65
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003

Nu har jag lagt upp mina bilder oxå.

Ligger som vanligt på www.hastig.se under träffar.

Göteborg
Här sen Sep 2004

Lovely! Hastig kan man lita på.

Här är ett par från min kamera:

I anmälarkön..:

Svarta Caddyn:

Jag jagar Al:

I kön på väg ut..

Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

S2MICKE skrev:
Jonas Jonsson skrev:
S2MICKE skrev:

Då har jag två frågor till dej.....

"om du nu var så irriterad på att jag INTE släppte om dej så varför tog du inte det med mej i
depån istället..... för nu bakom tangentbordet ???? Vilken bil du nu körde???

och om det nu rök så kraftigt om min bil som gick"på kraftig slagsida"som du så fint beskrev det
varför fick jag inte svartflagg ..... el. tillrättavising?????

Sedan så vill jag poängtera att de va min premiär på kullen.... har precis tagit min licens...
och har knappt någon bantid sen innan..... så jag är inte heller nöjd med min insats.....
och bilen är precis nybyggt som busbil så ... O ja vä bakdäck tog i skärmen det vet jag....
avgasutblåset
mynnar även ut framför vä bakhjul så de va nog mer troligt att det rök från det... Svart..

Avslutningsvis vill jag tacka alla träffansvariga för en kanondag..
och jag ber även om ursäkt om jag har missuppfattat el. varit ivägen
för någon... men som sagt det underlättar om ni tar det med mej i depån istället....
Vi kan alla lära oss något av det...

mvh.Micke

Var i slutet av dagen och iom att jag har en del annat att stå i och inte bara mig och min bil så glömdes det bort då. Tro mig jag är inte den som inte säger till. Som jag skrev så var det inte något stort bekymmer men då man är bortskämd med att alla släpper förbi direkt så märks det mer.

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005

Skall försöka maila ut bilder så fort min chalmersmail fungerar igen...

BMW 116d -11
Citera
Eftersnack
2006-09-16 Kinnekulle Ring (OSC+GTI)
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (10474 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande