Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Superstage och supercup
<<   1, 2
3258 besök totalt
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004

Låter kanonkul.
Jag kommer köra om det bli något.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Det här har jag skissat på innan men det rann som så mycket annat ut i sanden. Kör på samma däck bara. Blir det några rejs av så kommer vi. Se upp...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Iden är kanon thumbs up (och jag minns dina försök osså Qvarnis)

201 meter går ju att lösa under blackraceflagg antar jag.

Att försäkring inte gäller för bilarna i andra moment är ju inte något problem som jag ser det men personskador, speciellt på tredje man måste man ju ha färdig lösning på.

----

Däremot så tycker jag inte att man ska kopiera Emmabodas Superstage utan satsa på en ny spikad kopierbar banläggning. Automobil har ju sin A-sprint tex. Så en helt ny banläggning med ritning som är gjord för att man lätt ska kunna ställa upp den vore kanon. Jag har tidigare varit i diskussioner om att man dessutom succesivt kan lägga upp ett litet växande bilbliotek av bra och kul banläggningar som är fria att sätta upp med hjälp av ritningar. Gärna att man får fram bra banor med uttalad olika karaktär så man kan välja den där lite mer tekniska eller den lite mer materialberoende utifrån vad man vill ha just den dagen :-)

Fördelen med ritningar är att man även tydligt kan ange säkerhetsavstånd till asfaltsslut/gräs eller hinder eller säkerhetsavständ till tex åskådare. Vissa ställen i en bana är ju ofta mer "hoppsan-jag-fick-grov-sladd-benägna" än andra vilket erfarna läggare och de som kört några ggr snabbt lär sig :-) Sånt kan man alltså även markera i skisserna.

om någon är intresserad att dokumentera banläggningar så hjälper jag mer än gärna till att vi kan bygga upp ett biblitoek här på Rejsa med tex diskussionstrådar kring de olika banläggningarna osv. Sorry för halv trådkapning men nog kan det här passa in i din ide Anders?

PS: Nackdelen med Emmabodas Superstage är att det går för fort helt enkelt. Att lägga den banan på smalare flygfält är direkt farligt IMHo. Dessutom är den i mitt tycke för mycket materialsport och för lite förarsport. Men det är ju vad jag tycker det

Superstage och supercup
<<   1, 2
3258 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande