| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Säsong 7 av rejsa.nu's online-liga
|
12057 besök totalt |
|
Hej på er! Ni undrar säkert vad som händer med rejsa.nus onlineliga nu i höst. Inget faktiskt. Det är så många andra ligor som håller på Speedzone, SRMs MRLII, Comet, SSR mm, så jag tror inte folk har tid att köra mer. Hösten/vintern är nog mättad. MEN, det jag hade tänkt mig att vi i säsong 7 skulle köra med Simbins nya WTCC-spel som kommer ut i november. November-December kan vi köra testrace och sen så ibörjan av 2007 så kan vi börja köra igång. Tanken är att köra två kortare race med omvänd startordning i det andra rejset. Jag tror att WTCC-bilarna kan ge en tät och jämn racing. Följande banor hade jag tänkt mig att vi skulle köra: Monza Magny-Cours Brands Hatch oschersleben Curitiba Puebla Brno Istanbul Valencia Final: Macau Bilar i spelet: Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Seat, Honda och Peugeot Långt till start men jag ville bara ge er lite info om vad som händer. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
WTCC
Hej Niklas ! länge sedan nu. WTCC det kan vara något för en gammal gubbe som jag , he he !! Får ju stryk av er gamla rejsrävar ändå, men WTCC tilltalar mig i allra högsta grad det borgar ju för lite tätare rejs och att det förhoppningsvis fungerar lite bättre än det gamla GTR online. Hoppas o förväntar mig mycket på det.
Mvh/ Stig _________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||
|
Re: WTCC
Tjena Stig, det var länge sedan man hörde av dej,WTCC värkar kunna bli kul, Har inte du testat Toca 3. Det borde passa dej som handsken,Jag tycker det är skit kul, Skönt att få spruta lite grus i bland, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
WTCC
Nä men Tjena ! Kavic det var ett bra tag sedan vi rejsade i samma spel nu men det skulle vara mycket kul om dom nu har fått till WTCC bra så man kan komma igång med det igen. Visserligen vet jag att jag får storstryk av en del av er gamla rejsrävar här men det spelar ju inte så stor roll bara spelet är bra o att man får lite kul tillsammans igen. Jo då jag kör allt en del fortfarande o flyttar lite grus men då får det bli Colin 05 som jag tycker fungerar alldeles utmärkt. Men det vet du ju , synd bara att det inte finns lite Colin rejs i detta forum. Har inte testat Toca 3, o jag tvivlar starkt på att det håller samma klass som Colin 05. Ja du har ju hört förut att ja är lite nörd på Rally, tror även att du har kvar det åsså. Mvh/ Stig
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||
|
Re: WTCC
Jo Toca 3 är jäkligt kul om man gillar Rally Cross _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Racen kommer alltså bara gå på orginalbanorna? Ingen chans på något race på te.x nordslingan? Duger iofs me orginalbanorna, mindre risk att det krånglar för folk.. Ja ska försöka vara med.. Vill ha spelet nu! Väntar mer på det än på GTR2
_________________ Emil Jönsson |
||
Nu ska du inte vara gnällig Niklas , Det är ju lite svårt att svara på en fråga som ligger här o skriva svaret i en annan,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Skönt att se att det är fler än jag som väntar/hoppas mycket på WTCC.
Borde ha förutsättningar att bli riktigt rolig racing. Den serie som jag tyckt varit roligast hittills var när vi körde ETCC-modden till F1C och detta borde ju inte vara sämre. om man dessutom kör med straffvikterna (vet i.o.f.s. inte om det går, men det skulle inte förvåna mej om de fått med det) så kan det bli ännu jämnare och roligare för oss som inte är supersnabba. Fast det kanske inte blir lika skoj för de som egentligen är snabbast... Är inte fel att använda orginalbanorna åtminstone till att börja med. De bör ju fungera bäst och folk behöver inte hålla reda på att tanka hem rätt banor. _________________ /Ove Mörk |
||
|
Ja, detta låter spännande, jag är säkert med på detta efter bästa förmåga.....
Kommer vi att köra med riktigt väder?
Vore ju käckt att använda de finesser som finns i Race, the game Vilken veckodag har du tänkt dig? _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Kul att det verkar finnas lite intresse för denna säsong!
om allt funkar bra hade jag tänkt att köra med riktigt väder. Vi får se när vi kör testerna först. Visar det sig att halva startfältets datorer inte klarar av det så får vi se... Dag i veckan...hmmm. Inte funderat så mycket än, men historiskt så har alltid rejsas serier legat på söndagskvällar. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
12057 besök totalt |