Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1688 besök totalt |
Välja bil ?
Impreza wrx sti, Bmw M5 E39, lr Corvette C5 ? Vilken tror ni är roligast att köra/äga ? och vilken har trevligast vägkänsla / väghållning ? Både som org. O trimmat. Mvh /Joakim Gustafsson. _________________ joakim gustafsson |
||
om du vill köra rally så vinner nog Imprezan, Bmw'n är nog den som mest praktisk som bruksbil och den lär inte göra bort sig på bana kanske lite stor för konbanekörning, men Corvetten du vill ha är väll ändå en C6'a för då får du en bil som bevisat sin duglighet på bana och har du inte familj som skall passas in i bilen bör den även gå att bruksa!!!
_________________ Birath Albin Porsche Cayman -08 Saab 96 -69 |
||
Ska du ha en åretruntbil och leka med samt kora bana så ær det STI:n som gæller.
Vill du ha en snabb bil rakt fram i hoga farter så ær det M5, vet inte riktigt hur C5:an går(men M5 måste vara snabbare i hoga farter). M5 ær ju "lyxbil" oxå. C5 och STI:n ær billigare nær det gæller inredning. Tænk på att det ær stor skillnad i pris att æga de olika bilarna. Kolla vad forsækring kostar det forsta du gor, då brukar man kunna utesluta vissa bilar. _________________ /Michael Wiklundh Porsche Boxster S. |
||
C5 Z06 eller en C6 är nog hugget som stucket (även om Z06 alltid är mer banförberedd).
En C6 Z06 kan man ju ha våta drömmar om (även om prisklassen och driftekonomin är "out of my league" med marginal)... |
||
Imprezan funkar bra på bana, i skogen och konbana. Å att åka till jobbet i.
![]() BMW M5 är en lyxbil att skjutsa polarna i. För tung. Kolla på M3 istället. Corvette C5....det är ju inte precis nån rejsbil original?? Kör du fort med den på bana så brinner bromsarna upp, o spricker å går sönder. Men härligt muller på rakorna. _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||
Imprezan billigast och driftsäkrast med familjepotential samtidigt men exotiskta och roliga nej det är dom inte.......faller bort defenitivt enligt mig och dom finns i varje gathörn.......
M5 E39 ett solklart val för mig............om det inte vore för att det finns väl inte några bra kvar tycker mest man ser lik som det finns enbart kostnader kvar på och dom är inte roliga på M5an brrrr kalla kårar. C5an ja varför inte men den har ju så klart sina begränsningar med 2 sittplatser men annars ja visst en kompetent vagn som drar blickar till sig och det finns en mycket stor potential till rimliga pengar för eftermarknadsmodifiering......döm inte alltid hunden efter hårena varför inte provåka en sväng du kanske gillar den brutala V8 stilen ![]() mvh Mats _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||
Hade en C5 tidigare och den bilen har sin charm. Inget optimalt objekt för bankörning precis men en trevlig bil på gatan. Bra tryck i den trevliga V8an som dessutom är riktigt snål!
Kan man ha överseende med den "plastiga" byggkvaliteten så är den en kul bil. ![]() En bil som väcker mycket uppseende och som ger bra prestanda för pengarna. _________________ Jimmy Pedersen |
||
Gäller detta orginala pads olja? Är du säker på att detta händer med bromsarna just p g a man kör fort på bana? Vad är fort? Kanske har det inte inte enbart med farten att göra? Kanske beror det mycket på hur man bromsar på banan? _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Det är väldigt få bilmodeller (Z06, CSL, GT3, GT2 och kanske några till) som kan anses vara rejsbil i orginal (dvs i med bur, på med slicks och sen ut och kör långlopp).
Bromsarna är ju det första man behöver se om (belägg, vätska åtminstonde), även innan man hänger på klistrigare däck. En C5a borde nog gå att få bankapabel med välkända medel (Z06prylar finns ju om inte annat). De är ju inte dagsfärska så nån måste ju ha pillat på den åt det "vettiga hållet". De är lite plastiga men en Impreza har inte heller den den exklusivaste inredningskvalitén. |
||
|
||
Vet inte riktigt. Det är en snubbe på jobbet som har en del trim och lustgas. Han tog den till en racerbana i Finland och brände runt några varv med nämnda resultat. _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1688 besök totalt |