Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW Sport Club på Gelleråsen 7/10: Banträff och Årsmöte
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
17873 besök totalt
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Förarträningen på Tullinge var inte arrangerat av BMW Sport Club utan av BMW Club Schweden.
Så skyll inte oss för det...
Denna tråd handlar om BMW Sport Club (förkortat BMWSC), verkar inte som om alla har det helt klart för sig..

Köping
Här sen Nov 2004

Arne skrev:
Förarträningen på Tullinge var inte arrangerat av BMW Sport Club utan av BMW Club Schweden.
Så skyll inte oss för det...
Denna tråd handlar om BMW Sport Club (förkortat BMWSC), verkar inte som om alla har det helt klart för sig..

Ursäkta, tar bort inlägget...

Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Ingen fara

Jönköping
Här sen Sep 2004

Citat:
Sorry John, kan inte annat än säga, du åker i helt fel serie

Grund iden med BWM Cup är, eller var? en billig form av Racing, förstör inte
det för dom som har en begränsad ekonomi

Där håller jag inte med alls. Utan serien är helt rätt för mig! En "lagom" serie som passar min ekonomi förnärvarande.

Vad jag vill att vi gör inom BMWCUP är att iallafall undersöka vad ett utbrytande av tävlingsverksamheten innebär. Finns det möjlighet till sponsorer? Vad är kostanden i ett sammararrangemang med SLC alt SPVM.

Jag har inget intresse att förstöra för någon och tycker förövrigt att den kommentaren är klart onödig

Vi skall undersöka andra alternativ och se om det finns andra och bättre alternativ att driva tävlingsverksamheten där ekonomin blir lättare för själva arrangemanget och där man kan få större spridning på valet på banor.

Det är sårbarheten med ekonomi och ideellt arbete som är mina stöttestenar.

Rolfson jag tar gärna dock denna diskussionen på Gelleråsen då det just nu finns risk för stenkastning, vilket jag inte har ngt intresse av

Mvh John

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Fredrik-SLC,

Detta är en klubbsektion för medlemmar, och det gäller i högsta grad för denna tråd.
Du behöver inte försöka promota SLC i var och varannan tråd på Rejsa.
Övriga klubbsektioner har också fått påhälsning.
Eftersom du även är Moderator på Rejsa så bör du om någon respektera detta.
om det är svårt att skilja på rollerna som Moderator, och SLC arrangör så kan du alltid överväga att välja bort en av uppgifterna.
Vi vet att du vill sälja dina SLC tjänster, ingen på Rejsa har kunnat undgå detta.
Är vi intresserade så hör vi av oss.

Slåtte
Här sen Nov 2002

Göte RS6 Sjögren skrev:
En herrans massa

Gaute, jag tänker inte ge mig in i några längre diskussioner, då kanske vi spränger Magnus server...

Jag kanske uttryckte mig slarvigt, en bredsladdande bil täcker faktiskt upp större delen av banbredden, därav omkörningssvårigheterna.

Men du blandar ihop begreppen lite, en förarkurs är just vad det är, en kurs för att lära sig hantera bilen bättre, du betalar en ganska stor summa för att få instruktörer och tillgång till diverse olika saker, t ex en halkbana. Det BMWSC till största delen håller på med är frikörning, frihet under ansvar kanske man kan säga, även om det är till viss del uppstyrt av vissa givna regler (licenskrav osv).

Ditt resonemang passar faktiskt bättre om du ger dig på och tävlingskör mera regelbundet (har för mig att du har provat?), där är det mer av "ger man sig med i leken får man leken tåla".

om jag också får skryta så har jag kört på bana mer eller mindre regelbundet sedan 1991 och har varit utanför asfalten en gång, om du tycker att jag är en feg och urusel förare för att jag inte har överskridit gränserna oftare så står det dig fritt att tycka det.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Det räcker med "Götesnack" i denna tråd.
Vill ni fortsatta diskussionen så ta det via PM.

Efter att varit på Mantorp i dag, och bla träffat ett antal medlemmar som uttryckt sitt stöd, och erbjudit sig att vara med att arrangera nästa säsong så verkar det vara en bra idé att ta vara på dessa erbjudna tjänster. Även här så har bla Jimmy, och Stålheim kommit med samma erbjudande.
Alla kan inte hjälpa till alltid, men många kan hjälpa till vid enstaka tillfällen.

Det är funnits ett förslag tidigare som kan vara vettigt att damma av.
-Bilda arrangörsgrupper ansvariga för resp. en banträff.

En Anderstorpsgrupp, en Mantorpsgrupp, en Knutstorpsgrupp etc.
(Även ett smygförsök med att hinta om preliminärbokade banor nästa säsong )

Intresserade anmäler sig till resp. grupp.
Kan det var något ?

Angående Mantorp så har världens centrum förflyttat sig något
Världen är numera förlorad.
Audi är herre på STCC täppan.

Här sen Nov 2002

Hobbe skrev:
Fredrik-SLC,

Detta är en klubbsektion för medlemmar, och det gäller i högsta grad för denna tråd.
Du behöver inte försöka promota SLC i var och varannan tråd på Rejsa.
Övriga klubbsektioner har också fått påhälsning.
Eftersom du även är Moderator på Rejsa så bör du om någon respektera detta.
om det är svårt att skilja på rollerna som Moderator, och SLC arrangör så kan du alltid överväga att välja bort en av uppgifterna.
Vi vet att du vill sälja dina SLC tjänster, ingen på Rejsa har kunnat undgå detta.
Är vi intresserade så hör vi av oss.

1. Jag är inte moderator på rejsa, utan jag är moderator för SLC's lilla avdelning på rejsa enbart. Så vilka roller ska jag skilja på?

2. John C mfl drog upp SLC och jag klarlade lite saker enbart, om du kallar det promota så visst kan det tolkas så men det var inte huvudanledningen... men ärligt talat när andra skriver om mig, ska jag inte skriva och meddela om jag överhuvudtaget är intresserad eller vad det finns för möjligheter?? och dessutom har jag i allra högsta grad varit involverad i BMW Cup förrut genom att jag har arrangerat tävlingar för Cupen under några år. Eller räcker det inte som anledning för att få skriva här?

Eller är hela den här diskussionen enbart till för att "väcka" era medlemmar att börja jobba ideellt? och några andra alternativ inte öppna för diskussion?

3. Självklart vill jag sälja SLC's tjänster om jag tror att det funkar med mina övriga åtaganden, vad är felet med det?

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Fredrik-SLC,

Vi har en klubbdiskussion för medlemmar i en klubbsektion av Rejsa.
Att SLC är ett alternativ har redan tidigare nämnts.
Att du vill sälja SLC:s tjänster är uppenbart i snart varje banträffstråd, och klubbsektion på Rejsa.
Ska det var syftet med Rejsa ?
Önskar klubben din hjälp, eller mer information om dina tjänster så kontaktar klubbens styrelse dig.
Eller är det enskilda medlemmar som du önskar erbjuda dina tjänster ?

Här sen Nov 2002

Hobbe skrev:
Fredrik-SLC,

Vi har en klubbdiskussion för medlemmar i en klubbsektion av Rejsa.
Att SLC är ett alternativ har redan tidigare nämnts.
Att du vill sälja SLC:s tjänster är uppenbart i snart varje banträffstråd, och klubbsektion på Rejsa.
Ska det var syftet med Rejsa ?
Önskar klubben din hjälp, eller mer information om dina tjänster så kontaktar klubbens styrelse dig.
Eller är det enskilda medlemmar som du önskar erbjuda dina tjänster ?

Är du dum på riktigt eller?

Eller retar du dig bara på mig och därför upprepar ditt svar sen sist även fast jag besvarade varför jag skrev och ja, jag och många med mig (tror jag iaf) tror att syftet med rejsa är att man kan utbyta information över många läger och på ett enkelt och öppet sätt.

och nej jag tror inte heller att klubben kommer höra av sig men inte heller tror jag att det skadar varken dig eller en eventuellt ny styrelse i klubben att få reda på möjligheterna från SLC's sida inför era kommande diskussioner. Istället för att på mötet bestämma att man ska kolla efter möjligheter och då försöka få fram några. (iaf så borde det vara intressant att veta om alternativen och sen om då mötet bestämmer att man kör vidare i egen regi så vet ju alla vad skillnaden är)

Men om du ignorerar mig så lovar jag att ignorera dig

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Sektionen, speciellt denna tråd, handlar om BMW Sport Club som förening, riktar sig till föreningens medlemmar, och medlemmarnas syn på detta.
Avsikten är alltså inte ett "allmänt" tycka till/kommentera.

Gällande SLC som alternativ:
om du har ett erbjudande till klubben så ge det till klubbens styrelse.
Styrelsen tar upp det med medlemmarna, och om medlemmarna vill, förhandlar med dig.
Det är så det fungerar i en förening.
om det är ett attraktivt förslag så kan det säkert vara intressant oavsett om erbjudandet kommer från SLC, SSK, eller någon annan.
Du/SLC behöver inte känna dig ignorerad.

Här sen Nov 2002

Hobbe skrev:
Styrelsen tar upp det med medlemmarna, och om medlemmarna vill, förhandlar med dig.
om det är ett attraktivt förslag så kan det säkert vara intressant oavsett om erbjudandet kommer från SLC, SSK, eller någon annan.

Ditt påstående om jag är dum är dock något som jag knappast förväntar mig från någon som kallat sig professionell, och vill göra ett gott intryck på en potentiell kund.

När du ställer frågor till mig och samtidigt mer eller mindre skriver att jag inte har rätt att skriva i den här delen av forumet, så är det ganska klart iaf för mig att tvivla på din xxxxxxxxx. Och tror inte att du personligen är någon potentiell kund heller, sen tyckte jag ditt svar på mitt inlägg både var snarstucket och typiskt "klubb/fack/parti"-bemötande på allra sämsta sätt, dvs något som enbart var till för att trycka ner och hålla inne med information så inte alla kan ta emot den på det öppna sättet som faktiskt sådana här forum kan medgöra med direktkontakt och öppna diskussioner.

och dessutom drar upp saker som inte hade med mitt inlägg att göra överhuvudtaget, som att jag är moderator, att jag skriver i andra delar av forumet och så vidare....

Sen när det gäller erbjudandet, tja det var ju ungefär just det jag gjorde, eller? fast jag gjorde det så att alla kunde se "erbjudandet" eller iaf öppningen till ett erbjudande och något för styrelsen att fråga vidare om , om nu ett intresse finns. Men nu droppar iaf jag det och låter då Styrelsen själva avgöra om ni vill ha mer info för att kunna redogöra för medlemmarna vad ett faktiskt alternativ kan vara i detalj.

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Hobbe skrev:
Sektionen, speciellt denna tråd, handlar om BMW Sport Club som förening, riktar sig till föreningens medlemmar, och medlemmarnas syn på detta.
Avsikten är alltså inte ett "allmänt" tycka till/kommentera.

Gällande SLC som alternativ:

åhå, jag var för snabb att besvara ...... så du hann ändra ditt inlägg....

Nu vart det ju mer "förenings-svar".....

jaja, jag ska inte lägga mig i era "interna" angelägenheter.......

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Fredrik,

Du var snabbare med din kommentar än vad jag var med editeringen.
Jag hoppas första paragrafen förklarar mer om syftet med tråden.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

någon skrev:
Är du dum på riktigt eller?

Hhrrm....

Tobbe> Du har helt rätt att Fredrik bör ha fingertoppskänsla och tänka på att han inte missar och klampar in o hårdsäljer SLC i olika klubbars forum. Speciellt i en sån här "tung" och egentligen intern klubbtråd kring klubbens framtid. Men jag tycker Fredrik hade god balans på sitt första inlägg mellan information och sälj.

Sen får ni tagga ner er båda två ett helt antal snäpp... Ujujuj Läs regel fem tjugo ggr nu innan ni går o lägger er ikväll Det här är ju bara ett klassiskt exempel av "hoppsan-internet-o-skriven-text-stämde-inte-alls-med-hur-vi-två-normalt-kommunicerar-ju!". Fast ni verkar komma upp på banan ur sandfållan redan nu av egen maskin båda två

stockholm
Här sen Maj 2004

Sörpan hade BMW SC hållit på med frikörning hade säkerligen besökarna varit fler kanske.
Frihet under ansvar torde inte va ett begrepp som gäller under BMW SC träffar. Vill minnas att jag från gång till annan hört av SC(läst)........... man har inga rättigheter bara skyldigheter....

Dock finns det massor av träffar där frihet under ansvar råder. Sörpan häng gärna med och kör med Rickard Görasson samt Edward Sandtröm om ett par veckor, omväxling förnöjer, inte helt fel att vidga sina vyer. Det kommer att vara mycket lärorikt, även för en gammal räv som du.
Sänd ett PM så skickar jag info om du vill.

Nu, mer allmänt, ju mer jag skriver i denna tråd, ja desto mer kommer jag att minnas hur mycket kul jag haft genom BMW SC(förr om åren) Faktum är att jag inte kör där nu förtiden, till trots att jag är medlem i SC. Finns ju inget som säger att man inte kommer köra med klubben i framtiden(om den finns kvar)
Faktum är att det skulle kännas tråkigt om klubben försvann. Den har ju funnits en tid.
I övrigt skulle jag oxå gärna betala mig ex fri från flaggpostering eller liknande. Jag betalar mig fri från ex vårstädningen på golfklubben.
Kanske är iden med olika banansvariga god. Mantorp är ju min hemma bana, kanske kan man hjälpa till med något någon gång. Inte bara gnälla

I övrigt för att avslutningsvis svara på din fråga Hobbe. Skulle jag köra min orginal CSL på t o m r-däck i cupen skulle jag ju hamna på pallplats allt för lätt , får nog trimma ner den först om jag ska ta o försöka, för att det ska bli rättvist.

Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Ja jäklar, undrens tid är inte förbi.Är det inte så att Göte själv kan tänka sig att hjälpa till
Är du intresserad av att ingå i en arrangörsgrupp för Mantorp ?

Att betala för att slippa tex flaggvaktstjänstgöring är ett koncept som har diskuterats tidigare i klubben.
"Pay n' drive".
Visst kan vi hyra in alla tjänster om medlemmarna vill, och gärna betalar för detta. A la' Motorklubben.
Träffavgiften skulle då ligga på uppskattningvis 1500 Kr.
Visst kan vi ordna så att medlemmarna som inte vill betala 1500 Kr betalar mindre med en arbetsinsats.
Allt är möjligt.

Angående att få köra mer "extremt" i stället för att som vissa upplever "onödigt reglerat".
Bara vi följer vad som åligger en SBF-ansluten klubb så är vi öppna för förslag.
Gruppindelning "Extremt" resp."Traditionellt" , eller vad ni önskar.
Det var bara ett taffligt första exempel på förslag från mig.

Göransson (och Loaded) kommer till Gelleråsen 7/10 på vår banträff

Göte RS6 Sjögren skrev:

I övrigt för att avslutningsvis svara på din fråga Hobbe. Skulle jag köra min orginal CSL på t o m r-däck i cupen skulle jag ju hamna på pallplats allt för lätt , får nog trimma ner den först om jag ska ta o försöka, för att det ska bli rättvist.

Upp till bevis
Jag vet Cupförare som skulle smiska dig oavsett bil
Tävling är en annan femma än att glida i ensam majestät

stockholm
Här sen Maj 2004

Hobbe skrev:
Ja jäklar, undrens tid är inte förbi.Är det inte så att Göte själv kan tänka sig att hjälpa till
Är du intresserad av att ingå i en arrangörsgrupp för Mantorp ?

Att betala för att slippa tex flaggvaktstjänstgöring är ett koncept som har diskuterats tidigare i klubben.
"Pay n' drive".
Visst kan vi hyra in alla tjänster om medlemmarna vill, och gärna betalar för detta. A la' Motorklubben.
Träffavgiften skulle då ligga på uppskattningvis 1500 Kr.
Visst kan vi ordna så att medlemmarna som inte vill betala 1500 Kr betalar mindre med en arbetsinsats.
Allt är möjligt.

Angående att få köra mer "extremt" i stället för att som vissa upplever "onödigt reglerat".
Bara vi följer vad som åligger en SBF-ansluten klubb så är vi öppna för förslag.
Gruppindelning "Avancerat" resp."Traditionellt" , eller vad ni önskar.

Göransson (och Loaded) kommer till Gelleråsen 7/10 på vår banträff

Göte RS6 Sjögren skrev:

Upp till bevis
Jag vet Cupförare som skulle smiska dig oavsett bil

Ja, kanske Mantorp eller Gelleråsen lite beroende på vad det innebär samt hur mycket det innebär
Vet att Göransson kommer, de jag menade var, besöka annan träff än BMW SC för att se att det faktiskt funkar och att det långt ifrån är så illa.

oavsett bil, är du säker, gäller detsamma oavsett bana oxå? Är enda sättet att ta reda på det att jag måste köra cupen med min bil ?

Eller bjuder du på Gelleråsens Neon bilar om jag initialt lägger ut för min bil, vinner jag betalar du min bil? Neon bilarna torde va rätt jämna tror jag.

Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Göte,

Nu ska denna tråd inte enbart handla om "Götesnack", men...
Givetvis ska inte du behöva offra CSL:n.
Det finns några trevliga BMW Cupbilar till salu.
Bilen är inte alltid det viktigaste om talangen finns där.
Du har några vilande VLN vänner, vilka även har en historia i BMW Sport Club.
Starta upp ett BMW Cup team tillsammans, och försök visa var skåpet ska stå utan att behöva lägga ned en förmögenhet

Andra saker på gång...

Fransson och jag har diskuterat möjligheten att ha en BMW Supercup på ett flygfält under julimånad nästa säsong.
om det funkar, och om medlemmarna, samt vår nya styrelse vill.
Denna Supercup kommer att inkludera konbana (Superstage/slalom) och rattlås (tex 201m).
Syftet med detta arrangemang är att erbjuda något för främst moderklubbens medlemmar (Club Schweden) som kanske ännu inte vill, eller vågar ta sin BMW ut på banan med oss.
Runt arrangemang bör vi även ha plats för utställning, och annat kul klang och jubel.
Även BMW klubbarna i Norge och Danmark planeras att bjudas in. Landskamp !!!
Fransson kan säkert också hitta någon trevlig kolbit som pris.

Stockholm
Här sen Aug 2006

Jani skrev:
Hej
Har tänkt att bli medlem i bmwsc nästa år för att få köra med bmw folk MEN efter att ha läst diverse olika grejjer att man kanske inte får så mycket körtid per bankörningsdag mm så blir man ju liite tveksam om man ska bli medlem.
Kan säga också att jag tog banlicens iår enbart för att köra med bmwsc så nu kanske dom pengarna va bortkastade

och tävla i bmwcup är inget alternativ för mig då man inte har dom pengarna som krävs eller munläder för att ragga sponsorer.

Har åkt med PCS tidigare. Jag tycker att jag fått åka väldigt mycket på BMW SCs banmöten.

Har just nu:
Austin Cooper -67
Jeep Cherokee -95

Har plågat på bana:
Mini Cooper S -04
Porsche 944 TURBO -86

www.klassiker.nu
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Det var väldigt heta diskusioner i denna tråd!

Jag gjorde min bandebut på BMWSC träff i våras på Mantorp . Sen dess har det inte blivit nån mer körning med BMWSC av olika anledningar. Det har varit fel tider, banor har varit (i mitt tycke) för långt bort osv. Det har känts enklare att bara dra ner till tex Anderstorp några timmar en kväll med "hawaii-klubben" Autostradales kvällskörningar. Visst är säkerheten inte så bra som med BMWSC. Men jag tycker det är ok. Man anmäler sig på nätet. Eller här på rejsa i en tråd. Sen åker man ner, betalar, och kör! På andra träffar där man kört en hel dag, har det funnits indelningar för olika snabba förare. Det funkar bara och är enkelt. Flaggvakteriet ingår i de 500kr man betalar för en heldag. (inte för att jag har problem med att vara flaggvakt, men ändå!)

Jag är inte intresserad av att jobba i en förening. Jag vill bara betala och köra och ha kul med andra i depåområdet mellan passen!!.
Jag ser med glädje på gemensamma träffar där olika klubbar möts samtidigt! Det är ju kul med fler märken på banan, även om just jag föredrar BMW. I somras var jag på TPC träffen på kinnekulle. De hade bjudit in vem som helst att delta pga att det inte är så många klubbmedlemmar kommer... Jättekul och bra idé!!

(Jag vet inte om jag kommer till träffen nu den 7/10 heller . Det beror på vädret. Min bil har "lättningshål" på olämpliga ställen , så jag kör inte i regn, eftersom det då rinner in på golvet under mattan.... Och tar ett par månader att torka när det inte är vrålvarmt ute... = mer rost)

Citera
Allmänt banåkaforum
BMW Sport Club på Gelleråsen 7/10: Banträff och Årsmöte
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
17873 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande