Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (14427 totalt) |
har börjat bygga stolsunderrede
![]() De lackades igår svarta med hammarlack. Ska sen skruva stolen på dessa _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
skulle köpt bromsarna idag men när jag kom till västerås så svarar inte säljaren! Fast vi bestämt allt. Försökta nå han i timmtals utan framgång såå jävla lack nu!!!
![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
DOH!
leveransen av bussningarna kom 1h efter jag åkt hemifrån! > ![]() Men de kommer nu på fredag istället! ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Va kul läge.. Det är man alltid orolig för när man åker iväg en bit för att hämta något, heh. Ser ut som ett kul projekt! ![]() _________________ Matthias Hellebjörk |
||||
hehe jo. Men är ledig nu på fredag så då blire att hänga på dörrn ![]() Jo roligt lär de bli sommaren 2007! ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Japp de lär sitta bra som faen! Bussningarna kostade 2200kr inkl frakt då ett helt kit alltså alla 10st bussningarna som på bilden ovan. Forza ville ha ca 3900kr exkl frakt. Pma mig för mer info ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Nu sitter M5 krängare ifram på med powerflexbussningar!
Blir att byta bak också men måste ha nya bussningahållare. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
jo om du tänker på bilden så är jag nog rätt söt ändå, nu när jag tänker efter... _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
såja!
då har jag börjat montera ned typ hela/halva framvagnen! ska byta styrleder, dämpare, fjädrar, casterstag mm. Alles blir nytt och fräsht. Fick ned vänster sidan och dämparna som satt på plats läckte olja som ett såll och va helt slut. Kunde trycka ihop de lätt med händerna. Nu k'änns ett byte så mer befogat ![]() Inga bilder denna gång dock ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Kul som fan ![]() Snacka om att slita som en bäver ![]() Bara 3 kvar nu då ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
GAHH! ja och bussningarna 8st och krängaren bak och stagen bak och casterstagen fram och styrleder mm mm mm ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Såja meckat framvagn nu! Vart en jävla operation och nu blire så att allt byts, alla stag, bussningar dämpare, fjädrar mm! Gamla dämparna va helt slut! Hela fjäderbenen va fyllda med olja och de läckte som såll! Tur att man bytte då
![]() Lite bilder från dagens meckande som mest bestod av motgångar och mycke skrik! ![]() Allt nere på båda sidor i fram! ![]() Ena sidan lite mer inzoooomat ![]() Nya dämparna och fjädrarna på plats ![]() Gammalt vs Nytt! ![]() BONUSBILD! Dumpventils nunchacka!?!? :twisted: ![]() Vart en sån här också. Min i trä va inte så söt ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Tjohej!
Såg att du inte fann någon plast hos Adolfssons till E34. om du tar ett snack med honom så fixar han det. Dessutom har han myyycket mer än det lilla som visas på hemsidan. Den verkar vara väldigt spartansk. Jag tror att han har pryttlar till E34. http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm ![]() /Anders _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
Härligt! Tackar för tipset ska höra av mig till han! _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (14427 totalt) |