Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1221 besök totalt |
Banträffar under den mörka årstiden, varför inte?
Jag var på Anderstorp i förra veckan och körde i halvkallt regnigt väder med ett gäng standardbilar och det var otroligt kul att sladda omkring. Så jag kastade ett getöga i banåkakalendern och .... det var helt rensopat efter oktober. Nu är det ju en ovanligt varm höst men vari ligger problemet att köra banträffar under november? Ja det är mörkt, kallt och vanligen regnigt men i rallyskogarna och på isbanorna hanterar man det ju. Har tom sett en rallyträff på Ringen i snö, men det verkar iofs måttligt smart... Visst får man ha en "snö + elände" klausul så man kan ställa in om det blir allför illa. Är jag helt ute i det blå? |
||||
Nej, jag tycker inte du är fel ute. Jag har tänkt på precis detsamma. Här i Halmstad har träden precis börjat gulna. Men marken är för det mesta torr o vädret är helt okay. Kan det vara tomt i kalendern pga "det bara är så"? Jag ser inga problem med att köra nu. Fast många är väl säkert hemma o mekar med bilen o kompenserar familjen för den gångna säsongen...
![]() |
||||
Har för mig det kördes en eller ett par träffar på mittsverigebanan i vintras.
På vinterväglag |
||||
Har också undrat detta, kanske t.o.m. är lättare att deala med banuthyraren så här dax på säsongen.
![]() Konbana kördes ju får några år sedan med Blackrace i GBG på höstarna och även på vintern, men det var väl för att dom inte förstod att det är roligare att köra på sommaren när det finns grepp. ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
![]() Det kan ju vara större chans att få till en snöstormsklasul i banhyran under lågsäsong, men en del kanske inte vill hyra ut pga lågsäsong när det gäller underhåll (sopning av bana inför körning blir mycket mer omfattande tex). Sen finns det ju nötter som ställer in banbilen över vintern och skruvar isär den för att inte kunna få ihop den förrän till 1e maj. ![]() |
||||
Jo då, det är precis det den är. ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Nån som vet närmare då? Nu har ju inte jag nån bil att köra med på länge än men ändå...
Här nere i södern blir det ju sällan några längre snötäcken... O löven blåser väl bort efter en stund. ![]() |
||||
Botanisera lite i "sortera-efter-datum" i eftersnacksavdelningen. Exempel 051211 _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1221 besök totalt |