Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2006-10-13 Mantorp SLC Trackday
1, 2   >>
3787 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare

Passa på årets sista möjlighet att testa era egna bilar på SLC's advanced Trackday med Sveriges bästa förare som instruktörer, huvudinstruktör kommer vara Thed Björk som vi då hoppas är nyutnämnd Svensk Mästare i Racing.

För mer info kolla www.slc.se eller fråga någon av alla nöjda och glada deltagare här på Rejsa

Övrig information, dagen anordnas med tillstånd av SBF (vilket gör att tredje-man försäkring gäller), det finns möjlighet att låna transponder om man vill ha lite info i efterhand på hur många varv man kört , Det är SLC's stora final samtidigt så ni har möjlighet att se alla häftiga SLC endurancebilar på banan när ni inte kör.

CK
Stockholm
Här sen Dec 2004

Hur ser tidsschemat ut?

BMW 1M -12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
PCS 6592 skrev:
Hur ser tidsschemat ut?

helt exakt är det inte klart än...... men preliminärt så varvas det gatbil och racebil varannan timme mellan 09.00 och 16.00......

Ulli
Tyresö
Här sen Apr 2004

Formel Reanaultföraren Alexander Haegermark kommer att vara instruktör. Första gången med Motorklubben, men annars är Alexander erfaren förarinstruktör på bana. thumbs up

stockholm
Här sen Maj 2004

Hoppas kunna köra med er på denna träff, om mina skivor orkar mer denna säsong vill säga. De sjunger på sista versen, men nog kan de ta lite till allt. Såhär vid säsongsslut blir det hellre godnatt och bilen får ta vintersömn än att hänga på nya skivor, hon är värd vintervila nu tycker jag. Trots att hon aldrig protesterar på bankörningen egentligen, de är ju bara förbrukningsartiklarna som ger upp till slut, men gammla bettan hänger i hon.
Nåväl hoppas dyka upp.

Tyresö
Här sen Apr 2004

Verkar vara en hel del som inte tänker avsluta banåka säsongen riktigt än. Vi har ganska många anmälda nu och det tillkommer alltid en hel del på plats. Vi har ett tak på 40 bilar men det finns några platser kvar...

Instruktörer förutom STCC-segraren Thed Björk och Nordiske Formel Renault silvermedaljören Alex Haegermark är bland annat Carl-olov Carlsson (Carrera Cup), Jenna Brorsson (Carrera Cup och SLC), Fredrik Lestrup (JTCC), Jan Brolund (Roadsport 1:a), Lars Macklin (Roadsport 2:a) och Bernard Löhr (SLC och internationell långloppsracing).

Motala
Här sen Jan 2003

Jag har egentligen ställt av för i år men jag tror jag ska släpa mig in dom 4milen och köra helt slut på det lilla mönster som finns kvar på puckarna .

/Magnus
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Inte för att det har något med själva gatbils-körningen att göra....

men på racerbilsträningen som ju varvas varannan timme hela dagen så kommer ni få se något mycket exklusivt på banan att träna och testa lite, som bara finns i 2 exemplar i hela Europa..... (ingen showbil som Ferrari FXX eller något sådant utan en riktig racebil som körs normalt i Endurance)

vad det är är inte officiellt men jag personligen kommer se fram emot att se den på banan.

EVO

Här sen Jun 2005

Jag kommer och kollar läget. Möjligt att jag knäpper ett par bilder också.

Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Ulli skrev:
Instruktörer förutom STCC-segraren Thed Björk och Nordiske Formel Renault silvermedaljören Alex Haegermark är bland annat Carl-olov Carlsson (Carrera Cup), Jenna Brorsson (Carrera Cup och SLC), Fredrik Lestrup (JTCC), Jan Brolund (Roadsport 1:a), Lars Macklin (Roadsport 2:a) och Bernard Löhr (SLC och internationell långloppsracing).

och Kraniel Konsument (Pallbocks-kronprins)
Fiaten kommer nog inte ner förrän på lördagen, men Mackan har lovat att jag ska få konsumenttesta hans monster. thumbs up

Citera
CK
Stockholm
Här sen Dec 2004

Är det ok att köra med en avställd bil?

BMW 1M -12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
PCS 6592 skrev:

Ja, det är avlyst racerbana, så vanliga trafikregler behöver vi inte uppfylla.....

liksom att vi inte behöver ha något körkorts-krav heller.

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
PCS 6592 skrev:

Ja, det är avlyst racerbana, så vanliga trafikregler behöver vi inte uppfylla.....

Men det är gatbil?

För är det racebil så passar det bättre att åka i racerbilsgruppen .... som åker dom andra timmarna när gatbilarna inte åker....

samma pris oavsett.

CK
Stockholm
Här sen Dec 2004

Fredrik - SLC skrev:
Fredrik - SLC skrev:
PCS 6592 skrev:

Men det är gatbil?

För är det racebil så passar det bättre att åka i racerbilsgruppen .... som åker dom andra timmarna när gatbilarna inte åker....

samma pris oavsett.

Gatreggad och SBP besiktigad, tävlingsbil med vagnsbok.

BMW 1M -12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
PCS 6592 skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Fredrik - SLC skrev:
PCS 6592 skrev:

Men det är gatbil?

samma pris oavsett.

Gatreggad och SBP besiktigad, tävlingsbil med vagnsbok.

Då kan du välja..... men förmodligen passar du bättre bland dom andra racebilarna.......... så kan du åka mera fullt och dom övriga gör likadant.

Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004

Måste man teckna ett 12 månders medlemskap för att få vara med och köra,, jag kollade på expressen och det var det enda som gick att teckna.

Magnus

PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Magnus Svensson skrev:
Måste man teckna ett 12 månders medlemskap för att få vara med och köra,, jag kollade på expressen och det var det enda som gick att teckna.

Magnus

Sista bandagen för säsongen så är jag övertygad om att det går utan medlemskap...... så kom ner bara så löser sig det.

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Har nu fått på nya skivor, dock vill jag nämna att jag inte kommer närvara. Det stod mellan Rickard Göranssons träff och denna och jag valde RGs nu på fre. Men vi ses nästa år

Tyresö
Här sen Apr 2004

Göte RS6 Sjögren skrev:
Har nu fått på nya skivor, dock vill jag nämna att jag inte kommer närvara. Det stod mellan Rickard Göranssons träff och denna och jag valde RGs nu på fre. Men vi ses nästa år

Göransson måste ha en otroligt stark dragningskraft! Du vet väl att vi har Thed som Starinstruktor denna gång och dessutom Alx, Alex Heageramark, Fredrik Lestrup, Carl-olov Carlsson, Jenna Brorsson m fl meriterande racers som instruktörer? Vad gäller deltagare har vi i det närmaste fullt fält, men du har självklart förtur om du ångrar dig!

stockholm
Här sen Maj 2004

Ulli skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Göransson måste ha en otroligt stark dragningskraft! Du vet väl att vi har Thed som Starinstruktor denna gång och dessutom Alx, Alex Heageramark, Fredrik Lestrup, Carl-olov Carlsson, Jenna Brorsson m fl meriterande racers som instruktörer? Vad gäller deltagare har vi i det närmaste fullt fält, men du har självklart förtur om du ångrar dig!

Tack för det! Faktum är att jag gillar Mantorp mer än åsen, men ska möta upp en landsman från Norge där.

Å Thed åker jag ju med på åsen senare den 16 okt ändå

I övrigt inget fel på era träffar, samt instruktörer thumbs up
Tänkte komma förbi shopen någon vecka för att lämna hjälmen för montering av hans fästen.

Stockholm
Här sen Feb 2005

Imorgom lastar man och drar till Scadic Väst för att komma utvilad till körningen Fredagen 13. Har ju en bit att dra, också kan man träffa lite bekanta i Linköping.
Ska bli kul på Fredag, det ser ju ut att bli fint väder.

Citera
Inför träffar
1, 2   >>
3787 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande