Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 17962 besök totalt |
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Jag såg... valde att förtydliga mig ändå! ![]() |
||||
Hur gick det då??
Då MGCC dröjer med den total resultatlistan för årets KM så har jag roat mig med att publicera en inofficiell lista på min hemsida så länge. om nu någon inte redan vet hur det gick så kan man ta en titt här: http://hem.passagen.se/mx5racing ![]() ![]() |
||||
Sen när är det bara roadsport C som ingår i KM:et ![]() Patrik kör f ö inte dussinbilen 944, utan 931 ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Nu får du allt förklara dig Pär? Dussinbil?!? För att jag inte skulle hamna så högt i resultatlistan, var jag ju tvungen att koppla bort TPS:en. Körde racen med en motor som bara fungerade till 70%. Inte för det hade spelat så stor roll! ![]() ![]() / ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Fast jag var å andra sidan inte ens med i listan... antar att man måste vara medlem i MGCC för att få räknas med i KM? ![]() |
||||
Ahh, stor överdrift från min sida. Det går ju inte alls ett dussin 944or per 931a, utan endast 8,3 st ![]() Men om man räknar hur många 931or som står med sönderspikande motorer så kanske det blir 12 funktionsdugliga 944or per funktionsduglig 931a ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
![]() ![]() Pär, nu har ju detta inte ett skit med MGCC att göra, tänkte bara säga att besöka dig och otto har smittat mig med någon allvarlig sjukdom. Vad var det du brukar kalla det: McGyver lösningar!?! Väntar bara och titta på min tråd ikväll vad man kan göra med en 1,5 liters ramlösa flaska. redan nu funderar jag på andra saker, har en PET-flaska kvar och någon saftdunk. ![]() ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
18st som fick bonuspoängen, det var inte illa som facit.
![]() 2005 var det bara 13st. Men om man räknar startande i alla KM så var det 213st 2005 och bara 193st 2006. ![]() Hur som helst så är en fjärdeplats i klassen helt ok för min del, nästa säsong blir det kanske ännu fler att tampas med, det är ju tätt i klassen (en halvsekund och du är långt efter). |
||||
Varför fick inte Tomas några poäng på Knutstorp? Var det någon protest som gick igenom? Vad menas med paranteser?
![]() Nytt regelverk på g? _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Nytt Roadsportreglemente är på gång. Det utkast jag sett ser bra ut (förändringarna är ingen nackdel för mig mao) ![]() om MGCC kommer att skriva någon tolkningslathund som de gjorde i våras så hoppas jag att den kommer tidigt. |
||||
KM resultat
Jag ber att få gratulera alla pristagarna i årets KM Lyckades i min först säsong i Roadsport B knipa en 3e plats med Per Glemander flåsande i hasorna Pär Hyllander tryckte sig in på en 2a plats i 5e deltävlingen och otto Dürholt var ohotad etta Det lär föreligga något förslag till nytt reglemente enligt Niklas Falk, kanske han kan tala om för oss var förändringarna finns ex för Roadsport A, B och C http://www.mgcc.nu/mgcc.htm Får väl försöka få lite bättre sprutt i motorn så jag kan stångas bättre med turbobilarna 2007 Jag testade ju med 140 hästar i Hyllinges KM och det gav ju genast bättre tider Väl mött nästa säsong / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Tack alla för en härlig och spännade säsong
![]() ![]() Själv tar jag med mig karamellen i vintern att satt den snabbaste miata-tiden på Knutstop i år ![]() ![]() Den tiden ryker säkert nästa år med alla duktiga förare och bilar ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Re: KM resultat
Förslaget (okänd revision osv) innhöll dessa punkter (som jag lade märke till, kraftigt egenfokuserad som vanligt): * Inga ändringar i vikt/effekt för klassgränserna. * Passagerarstol får bortmonteras * Svänghjul, koppling & tryckplatta fritt * Byte av antalet växlar tillåtet * Nåt om aerodynamisk undersida, oklar om hur men det skulle var tillåtet med effekttillägg (det låt inte färdigformulerat). * Diffusor (lite oklar defintion) ger 5% tillägg * Moddning av högvarvig högeffektiv motor innebär 20% tillägg på specad effekt (för att slippa moddade MCmotorer, de är tillräckligt bra i orginal) * En motorklass till vid beräkning av moddad grundeffekt (nåt med lägre litereffekt för uråldriga konstruktioner, minns för dåligt) * Justering uppåt av litereffekterna vid överladdning Men det papper jag såg var fullt med kommentarer, vad det blir i slutänden hoppas jag vi får se på den här sidan nyår. Men om ovanstående slår in (och inget annat tillkommer) så behöver jag inte ändra nåt pga reglementet iaf. |
||||
Verkligen lyckats med att göra saker och ting otydliga. Vi lever ju i ett informationssamhälle. Då kan man tyda det att man inte går på säkerhetstänket, det är ju synd. Edit: Det ser ut som om man får lägga ytterligare 100 000:-, då finns det andra klasser att köra. Var väl för många som körde med lättat svänghjul. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Re: KM resultat
Gick inte motorn i sönder? 140 hästar blir det väl Roadsport A för din bil? _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Re: KM resultat
Jag skulle inte ändra ett jota på bilen förrän det färdiga reglementet är klart, dessa punkter kan lika gärna ses som uppdiktade drömmar. |
||||
Byte av antal växlar tillåtet? Har det inte varit tillåtet tidigare. Verkar konstigt, vem är det som egentligen skriver reglementet?
Sedan hade det kanske varit bättre att diskutera det under tråden istället, istället för här som handlar om sista tävlingen. Såg vad det var för fel med Tomas:s poäng, fel kolumn som jag tittade på. Som sagt, inte informationsvänligt. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 17962 besök totalt |