Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
F1 Nürburgring!
<<   1, 2
2369 besök totalt
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Tja, vad säger det annat än att Bridgestoneteamen Minardi, Jordan, Sauber och BAR kanske inte har världens bästa bilar... Det är ju inte precis några toppteam som åker på Bridgestone, förutom Ferrari då, vilket kanske inte är så konstigt då Bridgestone verkar satsa alla sina resurer på Ferrari. Ändå lyckades både Sauber och BAR slå Michelinteamet Jaguar.

#24, #64, #88
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Diver skrev:
Schumacher rules!!!
Vill inte uttala mig om regler, men Montoys omkörning var snäppet över vårdslöst. Han hade ju kunnat ge M.S lite mer plats, men han visste att han inte hade klarat omkörning, om han gjort så.

Go Schumi, Go!!!!

Ehh, jaha, varför skulle han då ha lämnat mer plats? Jag trodde det gick ut på att köra om ifall man var snabbare, men det kanske inte är tillåtet när det gäller Schumi? Så länge han lämnar tillräckligt med plats, vilket han gjorde, så är det helt OK. Att Schumi sedan inte kan acceptera att han blivit omkörd, utan bromsar alldeles för sent så att han glider in i Montoya är ju Schumis fel.

#24, #64, #88
Citera
joakim_adolfson
Vallentuna
Här sen Mar 2003

AndersY skrev:
Tja, vad säger det annat än att Bridgestoneteamen Minardi, Jordan, Sauber och BAR kanske inte har världens bästa bilar... Det är ju inte precis några toppteam som åker på Bridgestone, förutom Ferrari då, vilket kanske inte är så konstigt då Bridgestone verkar satsa alla sina resurer på Ferrari. Ändå lyckades både Sauber och BAR slå Michelinteamet Jaguar.

Jodå Pizzonia, vilken triumf..

Täby
Här sen Feb 2003

Vet inte om en sån som Firman är något bättre. Pizzonia var otroligt bra i lägre serier och vann nästan allt första året i en ny serie, innan F3000. Webber kör förresten också Jaguar och han är det väl få som betraktar som dålig.

Av de 8 som fick poäng körde 5 på Bridgestone. Det är möjligt att Bridgestone är sämre, men så himla självklart är det inte. Speciellt inte på Ferrarin som testar däck nåt helt enormt mycket och dessutom hjälper till att utveckla däcken i nära samarbete med Bridgestone. Det är inte bara däcken i sig som har betydelse utan även hur väl bilen utnyttjar däcken. En enkel observation är ju hur olika camber olika däck tycker om, även för standardbilar. Ingen har så bra förutsättningar att få till sin bil efter däcken som Ferrari.

#24, #64, #88
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Diver skrev:
Schumacher rules!!!
Vill inte uttala mig om regler, men Montoys omkörning var snäppet över vårdslöst. Han hade ju kunnat ge M.S lite mer plats, men han visste att han inte hade klarat omkörning, om han gjort så.

Go Schumi, Go!!!!

Vet inte vilken erfarenhet du har, men sett ur ett standardvagnsracingsperspektiv (långt ord ) så lämnade han ju hur mycket plats som helst. Sen att Schumi i sin iver åker för fort in och understyr ut i Montoya, det kan inte Montoya anklagas för... Det fanns mer än tillräckligt med plats för Schumi

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Jag vill bara konstatera att F1 vore MYCKET tråkigare om det inte hade varit några kontroverser!

Nån mer än jag som noterade presskårens jubel i bakgrunden när Skomakarn åkte av?

JohanR

Kristianstad
Här sen Nov 2002

JohanR skrev:
Nån mer än jag som noterade presskårens jubel i bakgrunden när Skomakarn åkte av?

JohanR

Nä, men jag jublade också

Stockholm
Här sen Nov 2002

JohanR skrev:
Jag vill bara konstatera att F1 vore MYCKET tråkigare om det inte hade varit några kontroverser!

JohanR

Var inte det när Coulthard åkte av?
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

johann skrev:
JohanR skrev:

JohanR

Var inte det när Coulthard åkte av?
Det jublet hörde jag.
Det lät precis som om det satt nån hemma hos mig och skrattade och stojade.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Men däremot skrev ju sin publiken hesa när Kimis motor skjöt?

Mvh /Micke

Slåtte
Här sen Nov 2002

BTG skrev:
Men däremot skrev ju sin publiken hesa när Kimis motor skjöt?

Mvh /Micke

Historien upprepar sig, var det inte -97 som Mercedes hade trimmat motorerna lite för mycket så att både Häkkinen och Coulthard sprängde motorerna på Nürburgring?

otroligt stor PR- och prestigevinst för BMW gentemot Mercedes i Tyskland i alla fall...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Allmänt banåkaforum
F1 Nürburgring!
<<   1, 2
2369 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande