| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
bilder: skräckexempel på burbygge kanske ?
|
17398 besök totalt |
Ja, troligen. Samma sak kan ses på div andra touringcars byggda av fabriker/seriösa burbyggare med rätt typ av certifikat att få göra så. |
||||
Är det någon form av lösning med att få hjälmkrossarstaget mer som en del av huvudbågen då om man tänker på att "huvudbågen" i profil ser ut som ett Y? _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||
|
om man vill se riktigt äckliga burar ska man gå på folkrace. där kan man se fruktansvärda burar ibland.
|
||||
Man kan nog betrakta ett av rören där som huvudbåge. Det som är lite bockad bakåt. _________________ William Ekström |
||||
|
läste ett reportage om KBT där han höll på med en mitsu evo 9 där hade han satt i en knäckt huvudbåge fördelen var att man kan sitta längre bak + att det gick o ha reservhjulet där baksätet hade varit och få ut hjulet genom bakdörren
|
||||
|
Lite skillnad mot min bur
Får hoppas den funkar om det skulle gå över min förmåga nån dag.
|
||||
Jotack.. utav oss som håller på med Folkrace (varför man nu håller på med det, har ifrågasatt det till mej själv flertalet ggr.. ) så finns det ju vi som bara skakar på huvudet åt flertalet av bilarna.. Rören brukar visserligen vara rätt placerade, och helt ok utformningar vad gäller bockningar osv.
Men sen är ju det största problemet Svetsningarna.. I vissa bilar tror jag det skulle gå bättre att tejpa ihop buren.. Senaste nybygget jag granskade närmre på en tävling, där hade dom Slipat ner svetsarna med vinkelslip, och skickligt nog slipat i rören också.. de 2-2,5mm som godstjockleken består av, var nog snarare 1-1,5mm på sina ställen. För att inte tala om div. skräckexempel man hört talas om, utdömda burar (pga att dom blir veckade eller får slag i rören) där man bara har fyllt i med svets, och slipat så det ser OK ut. Att dom ens vågar sätta sig i bilarna då förstår jag inte, med tanke på skicket som oftast är på bilarna. Mycket trevligare att kolla in byggena på denna sidan istället, till största del riktigt friska, och många helt rostfria bilar som är seriöst byggda
_________________ Sebastian Berglund |
||||
|
Jag undrar mä ofta varför ja håller på med folkrace men ja skulle säkert inte orka med att sluta med det helt
men när jag blir stor och rik och busat av mig i grushålor så blir det såna byggen som de är på detta forum
|
||||
Har du något imot den..?? Det är det snyggaste jag sett på länge
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
I den här skulle jag vilja se lite mer rör. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Huvudbåge? A stolparnas knäck sitter inte i mötespunkten för de andra rören i området, sidosträvorna (i dörrhålet) sitter bara ihop med förstärkningsplåtarna och de undre möter inte "huvudbågen" i samma punkt som de som går bakåt eller diagonalen. Sen har den ju mycket annat snyggt men vissa saker ser ju helt sjukt ut. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Som jag fattat det är detta en WRC-specsád bur, byggd i England _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Eftersom det finns så oändligt många olika varianter på att bygga en bur, så får vi väl hoppas på att förhandsbesiktningen höjer ett rättande finger.
Annars håller vi tummarna på att bilarna håller sig på alla fyra.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
buren från imprezan ser rätt lik ut dem som KBT bygger, bild här:
var artikeln om KBT och "Poppo" i bilsportbörsen nyligen, nr8 2006, och där stod det att dem testar hållbarheten på burdesignen i datorerna för att se hur dem olika delarna belastas. intressant repotage helt klart var det! tycker det är lite svårt att se exaxt på imprezan hur rören går i mitten av bilen men i övrigt tycker jag den ser riktigt bra ut /otto _________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
||||
![]() |
Bilder o videos
bilder: skräckexempel på burbygge kanske ?
|
17398 besök totalt |