Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (17781 totalt) |
S: Plastrutor till BMW E30 2dörrars (Även andra bilar)
Plastrutor i polycarbonat med skjutlucka som passar dörrarna till BMW E30 2d, även bakre sidorutor och bakruta Rutorna passar rätt in i orginallisterna, och behöver bara limmas eller fästas på annat lämpligt sätt Höger och vänster dörr inkl. skjutlucka på förarsida 1770:- Skjutlucka på pass. sida kostar 600:- extra Bakre sidorutor, höger och vänster 979:- Bakruta 979:- Endast skjutluckor 750:- /st Övriga bilar går att ordna med, men då behöver jag mallar. Bild på skjutlucka monterad i Porsche 944 https://rejsa.nu/im/_garage/6822-new Mvh Morgan Staaf 0739-853678 _________________ Morgan Staaf |
||
|
||
Hej,
Kan du ordna plast rutor till en 911 -78? Bakruta och bakre sido rutor. I så fall vad ligger de på i pris? Mvh. Tomas Runebrant tomas.runebrant@aba.se ![]() _________________ Tomas Runebrant |
||
Hej! Ett pm väntar i din IN-korg Mvh Morgan Staaf _________________ Morgan Staaf |
||
Hej Morgan,
Jag är klart intresserad av ett skjutfönster. Skulle du kunna visa någon mer bild? Är rutan fasad/fräst för snygg inpassning när den är stängd? Har den fjäderfunktion som Macroraceline fönstren? Du kan även nå mig på fredrik.reichel@tetrapak.com _________________ Fredrik Reichel |
||
Re:
Hej! Jag har skickat ett mail till dig mvh Morgan Staaf _________________ Morgan Staaf |
||
Re:
Hej! tjockleken är 3mm macroclear (polycarbonat) har ett brytningsindex på cirka 1%/år, d.v.s. påverkan av uv-ljus, nedmattning och "gulning" ![]() Det går utmärkt att beställa utan skjutlucka. När jag gör en mall använder jag tjockt papper, inte wellpapp. Det kan man t.e.x. köpa i butiker som har kontorstillbehör. Wellpapp är svårt att rita av utan att det blir "svajiga linjer" om du förstår vad jag menar mvh Morgan Staaf _________________ Morgan Staaf |
||
Re:
om det är godkänt av SBP vågar jag inte svara på, dock vet jag flera som har bes. utan problem. om du inte har en rutram, så kan du ta en liten tunn vajer och fästa i överkant av rutan, ovanför dörrhandtaget och sedan fästa andra änden i dörren med lagom mycket spänd vajer, så att du får den rundningen du vill ha på rutan. Om rundingen är mycket, så kan du flytta fram vajern, eller använda dig av två vajrar. Är du med på vad jag menar? mvh Morgan _________________ Morgan Staaf |
||
Har du några bra lösningar på det här problemet ?
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Re:
Polycarbonate är väldigt svårt att värma med en varmluftspistol, eftersom man "punktvärmer". Det kommer att bli en bucklig och vågig yta Man måste göra det i en ugn, med en speciell vaccumform (kommer inte på vad det heter) som suger ned plasten över formen. Jag har för mig att man värmer upp plasten till 150°-200° mvh Morgan _________________ Morgan Staaf |
||
![]() |
SÄLJES
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (17781 totalt) |