Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Vilken bil är roligast för turistkörning på Ringen?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
13484 besök totalt
Hotte
Gotland
Här sen Nov 2004

Har han kört flera GT3 MkI, eller är det bara en?
Känns som om han körde ett dåligt ex.

Har han kört ett flertal så är det ju lite konstigare, vad jag vet så har väll inte MkI:an något medfött problem med chassi/hjulupphängning, eller?

Stockholm
Här sen Nov 2004

Re: Vilken bil är roligast för turistkörning på Ringen?

BjörnH skrev:

Vad tror ni andra, har ni några vettiga teorier?

Vettig och vettig, men en inte allt för vild gissning är att han inte gillar Mk1:an helt enkelt. Ngt som bygger på en subjektiv känsla från hans sida.

Sen när han försöker ge sig på en "objektiv" förklaring, trampar han ner i mer eller mindre hållbara argument.

Kan det vara så att han kritiserar Mk1:an för att den är för tung i förhållande till dess bromsar och övriga chassi-komponenter? om det är källan till hans kritik skulle jag inte ha några problem att förstå hans "case".

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
GT3 CS
Skanör
Här sen Jun 2004

d_b skrev:
BjörnH skrev:

Vettig och vettig, men en inte allt för vild gissning är att han inte gillar Mk1:an helt enkelt. Ngt som bygger på en subjektiv känsla från hans sida.

Sen när han försöker ge sig på en "objektiv" förklaring, trampar han ner i mer eller mindre hållbara argument.

Kan det vara så att han kritiserar Mk1:an för att den är för tung i förhållande till dess bromsar och övriga chassi-komponenter? om det är källan till hans kritik skulle jag inte ha några problem att förstå hans "case".

Det är över huvud taget inget fel på MK.1ans bromsar eller chassi, för att åka på Ringen och det är ju det som det refereras till delvis i det som Peeter bekriver. Ett porsche orginal "sport" belägg i kombination med stålomspunna bromsslangar och Supercup bromsscoop löser alla eventuella brister på Mk. 1ans bromsar och detta för en liten summa pengar. Har själv velat över att eventuellt byta till Mk.2ans 6 kolvs ok och något störe skivor men har utav flera aktivt Porsche tävlande blivit rekommenderad att spara mina pengar.

Vad det gäller chassit så finns det endast en svag länk och det skulle vara de över länkarmarna där bak som har tendens att ändra sig något i den innre excentiska infästningen men det råder man enkelt bot på genom att byta till cuppens länkarm. Dett är dock så liten förändring i telemetrin att det går kanappast att känna, snarare bara mätas upp.

Ciao,

J.

Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

nottehed skrev:
Peeter: Jag ställde frågan huvudsakligen hypotetiskt, men jag är alltid öppen för en komplettering i garaget. Jag har redan en kalasbil för ringen som jag absolut inte har lärt mig fullt ut, men jag ville höra lite vad det finns för andra meningar om den perfekta Ringenbilen för turistkörning. Speciellt samtalet med Stucky, där han så kritiskt uttalade sig om 996 GT3 Mk1 och så lyriskt om 964 RS, fick mig att vilja höra vad det fanns för andra erfarenheter. När Stucky beskriver känslan av att köra på Ringen med en 360 Challenge Stradale får man t.ex. nästan lust att springa och köpa en direkt!

/Lars

Den - Stucky- som tycker det är roligare att åka en 964 RS jmfr en 996 GT3 på Ringen och till det kanske 25 sek långsammare per varv är nog lite udda men det kan man väl få vara...

Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Visst kan man få vara det! Han har ju dessutom en Ringen-tatuering på bröstet!

/Lars

Lidköping
Här sen Aug 2005

nottehed skrev:
Visst kan man få vara det! Han har ju dessutom en Ringen-tatuering på bröstet!

/Lars

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Citera
BjörnH
Schtockholm, Schweden
Här sen Jan 2005

För att återknyta till trådens ursprungliga ämne lite. Snott från en annan rejsa-tråd:

Knappast snabbast, men kul för en historie-nörd:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BF-Goodrich-AMC-Nurburgring-AMX-histori . . . .

(PCS #9240)
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

d_b skrev:
BjörnH skrev:

Den enda vettiga teori i detta hänseende är kort och enkel.........lägg aldrig för stor vikt vid allt man hör! De är väl klart som korvspad att det inte är nåt fel på en MK1 GT3 varken på ringen eller annanstans.

Jag skulle ha väldigt svårt att förstå kritiken om vikten samt att inte bromsarna eller chassit matchar GT3 MK1 för ändamålet gat samt bankörning! Jag känner Stucky och mig veterligen tar han inte en GT3 MK1 till sin fulla potential runt ringen, faktum att det inte är så många som gör det, hur kan man då gnälla på bilen undrar jag stilla i mitt inre
Whalter R som alla känner till är som de flesta vet med i utvecklingsarbetet hos Porsche(eller övriga testförare), det är en given anledning till det, han kan testa marialet till gränser inte många andra kan runt en bana. Om han kör runt en bil som från ett varv till ett annat skrämmer slag på honom under resans gång, ja man får väl då anse att chanserna för att han meddelar sig med Porsche är ganska goda, eller vad tror ni? Visst kan en biltillverkare misslyckas, men att Porche trots att det var många år sedan skulle släppa en prestanda bil som MK1 som ändrar sin grundläggande käraktär från ett varv till ett annat, jag kan inte för nåt i världen tro det.

Nåväl varpå WR vid nästa test känner att chassit inte riktigt gör bilen rättvisa, eller må de va bromsarna, tja gissningsvis gör han sitt jobb och frestar på prylarna hårdare än både, du jag samt Stucky!
Samt kommunicerar detta med Porsche och de har då all anledning att förbättra saker när WALTER R gnäller. Att Porsche sedan slutligen efter alla deras tester skickar ut en bil på gatan som ganska väl matchar i bil, motor ,chassi, bromsar etc, ja det tror jag på fullt allvar att de gör. Även då för många år sedan gjorde de det med MK1. Visst går utveklingen framåt, men från min sida så tar jag även en MK1 för en bil av stor potential trots dess ålder.
Sedan kan ju en och annan hobby förare gnälla mest han vill på bilens bromsar, chassi o s v, utan att jag överhuvudtaget tar det på särskilt stort allvar.(går själv under kategorin hobby förare utan tvekan, dock så känner jag att det är jag själv som brister och sällan prestandabilar av idag)
Uppriktigt sagt är man ganska trött på alla viktigpettrar som anser sig göra testförar jobbet bättre än Porsche samt BMW Ms testförare samtaget även då oxå tillverkarnas alla simulerade tester av alla komponenter samt bilen som helhet!

I övrigt, jag är inte förvånad över det jag läser, nu är det fel på MK1ans chassi och bromsar oxå Du får gärna utveckla det resonemanget och då gärna inte upprepa någons annans luddiga resonemang kring detta.

För när man gör det kan det bli väldigt fel många gånger..... som just i fallet gällande denna inkonsekventa GT3 MK1 serien av porschar, för som det lät var det inget fel på det enstaka exemplaret, utan det gäller tydligen alla MK1 or som nu enligt gällande skulle vara en bil som mer eller mindre uppför sig anorlunda från ett par varv till ett annat Enda anledningen att min bil uppför sig annorlunda från ett varv till ett annat är p g a mig

Stockholm
Här sen Nov 2004

Göte RS6 Sjögren skrev:
Du får gärna utveckla det resonemanget och då gärna inte upprepa någons annans luddiga resonemang kring detta.

Jag är inte helt säker på vem Du syftar på när du säger du...

Hur som helst, jag har extremt lite erfarenhet av GT3. De flesta Mk1:or jag sett verkar dock hålla ett förhållandevis högt tempo på bana utan större dramatik. Detta trots varierande nivå av förar- skicklighet/erfarenhet, vilket (i mina ögon) tyder på att Mk1:an är en potent bil som dessutom är lättkörd på gränsen.

Men, den verkar ju inte må sämre av reducerad vikt och förbättrade chassikomponenter - därav mitt inlägg.

Mig veteligen har den inte presterat väl i originalutförande i t.ex. PCSR där den väger in klockrent (vikt/effekt) i en av klasserna. Anledningen till varför den blivit frånåkt där lär knappast bero på att den har för lite effekt...

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

d_b skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Du får gärna utveckla det resonemanget och då gärna inte upprepa någons annans luddiga resonemang kring detta.

Jag är inte helt säker på vem Du syftar på när du säger du...

Mig veteligen har den inte presterat väl i originalutförande i t.ex. PCSR där den väger in klockrent (vikt/effekt) i en av klasserna. Anledningen till varför den blivit frånåkt där lär knappast bero på att den har för lite effekt...

Sorry inget ont menat med du

Nu var det väl inte racesamanhang det gällde, men ok.
Så menar du p g a att den inte presterat i orginal utförande i PCSR med den eller de förarna som då kört den, är det då ett facit för BILENS potential som helhet? Kan man av detta du nämner dra slutsatser som att bilen då inte har bromsar samt chassi som är anpassat för bilen p g a att den med de förarna inte presterat där och att den väger allt för mycket? Du sa ju att om Stucky refererade till detta med för hög vikt, sämre chassi och bromsar höll du med.

I så fall eftersom du uppenbarligen ser detta med PCSR som ett facit för bilens prestationsförmåga eftersom du nämner det i det samanhag du gör. Låt mig då ställa frågan, vad tror du om Walter R skulle köra en orginal gammal MK1 i PCSR, tror du då att bilen möjligen skulle prestera bättre med honom som förare?

Stockholm
Här sen Nov 2004

Göte RS6 Sjögren skrev:
Sorry inget ont menat med du

Låt mig då ställa frågan, vad tror du om Walter R skulle köra en orginal gammal MK1 i PCSR, tror du då att bilen möjligen skulle prestera bättre med honom som förare?

Ingen fara, jag var bara osäker på vem du syftade på.

Efter jag skrev mitt förra inlägg har jag kollat i resultatlistorna från den klass Mk1:an väger in i originalutförande. Där ser man att en förare faktiskt vunnit ett race med en originalbil thumbs up , det visste jag inte.

Frånsett denna engångsföreteelse (hittills) kan man se att förare presterat bra tider i kvalet med Mk1:or, men när det gäller ett helt race i typ 20 - 25 minuter har samma (snabba) förare svårt att hävda sig med den bilen.

Kan man då ana att bilen ändrat karaktär från det snabba varvet i kvalet till det sista i slutet av racet?

Jag tror många skriver under på att Mk1:an är tung (inklusive WR), den är ju trots allt den första banpreppade 911 från fabrik som faktiskt är tyngre än sin mer gatanpassade lillebror (996 C2).

Samtidigt gillar jag Mk1:an, med mycket "bang for the buck" till dagens priser. Ett plus är även att den fick homologisera kommande racebilar på 996 Mk1, till skillnad från GT3 Mk2 - där var det RS:en som togs fram i homologiseringssyfte - med mycket godis och reducerad vikt

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
GT3 CS
Skanör
Här sen Jun 2004

d_b skrev:

Samtidigt gillar jag Mk1:an, med mycket "bang for the buck" till dagens priser. Ett plus är även att den fick homologisera kommande racebilar på 996 Mk1, till skillnad från GT3 Mk2 - där var det RS:en som togs fram i homologiseringssyfte - med mycket godis och reducerad vikt

Kan Du utveckla "mycket godis och reducerad vikt"?

Har sagt det förr och säger det igen, Gud vad det finns många självutnämda experter och teoretiker!

Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004

GT3 CS skrev:
d_b skrev:

Har sagt det förr och säger det igen, Gud vad det finns många självutnämda experter och teoretiker!

Köp en relevant biltidning och läs , alternativt prata med någon som har en GT3 RS - han/hon har säkert koll

Väldigt var det var känsligt att försöka fårstå kritik mot en viss bil... Lite dinstans kan vara bra ibland Ungefär som om jag skulle börja argumentera för att en 964 RS från 1992 inte alls är 14 år gammal

GT3 Mk1 och 2 är tung respektive tyngre

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

och så har denna tråden också spårat ur........................................

Skanör
Här sen Jun 2004

d_b skrev:
GT3 CS skrev:
d_b skrev:

Köp en relevant biltidning och läs , alternativt prata med någon som har en GT3 RS - han/hon har säkert koll

Väldigt var det var känsligt att försöka fårstå kritik mot en viss bil... Lite dinstans kan vara bra ibland Ungefär som om jag skulle börja argumentera för att en 964 RS från 1992 inte alls är 14 år gammal

GT3 Mk1 och 2 är tung respektive tyngre

Behöver inte någon relevant biltidning eller tala med någon RS ägare då jag vet vad jag pratar om, samt att jag känner flera personer som äger RS bilar.

Du får ju se till och ha torrt om fötterna innan Du uttalar dig som en expert om diverse bilmodeller. Mk.1an väger 1350kg, Mk.2 an 1380kg och RS 1360kg vilket gör Mk.1an den lättaste i trion.

Citera
GT3 CS
Skanör
Här sen Jun 2004

RS Patrik skrev:
och så har denna tråden också spårat ur........................................

Ha ha ha ha, jo det händer ju tyvärr så lätt!

Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004

GT3 CS skrev:

Du får ju se till och ha torrt om fötterna innan Du uttalar dig som en expert om diverse bilmodeller. Mk.1an väger 1350kg, Mk.2 an 1380kg och RS 1360kg vilket gör Mk.1an den lättaste i trion.

om du läser igenom mina inlägg så kommer du säkert se att du är ensam om att se mig som en expert, jag framställer mig inte som någon expert.

Trots min ringa kunskap i ämnet skulle jag "syna" en torrvikt på 1360 för GT3 RS.

http://www.diseno-art.com/encyclopedia/vehicles/road/cars/porsche_911_ . . . .

http://www.topspeed.com/cars/porsche/porsche-911-gt3-rs-996-ar1025.htm . . . .

Det var dom två första länkarna jag fick upp på nätet, samma vikt står det i en av mina tidningar

1360 avser vikt med full tank, enligt den andra länken.

Men, men - vad har det med den här tråden att göra?

/David

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Min orginal CSL väger 1520kg tjänstevikt och en hobby förare som jag själv åker runt gelleråsen med r-däck på 1.14.0.(ingen kan väl missat detta, är rätt nöjd, trots mer camber än orginal och mer gummi i fram än orginal) med den. Med slicks 245 breda så åker jag på 1.13,3 runt åsen med min ringa erfarenhet från slicks. Betänk att den har singelkolvsok, som enligt ryktet är skit och knappt går att åka runt bana med enligt många. Klart man undrar då om jag klarar mig hyggligt runt banan med den hobbyförare som jag är, hur kan man då inte klara sig änu bättre med en lättare bil som MK1 med samma effekt och de bromsarna med 4 kolvs ok o s v.
De är ytterst märkligt tycker jag att hobby förare som inte är i närheten av att utnyttja en kompetent bil som MK1 kan gnälla på bromsar och chassi och vikt o s v. Särskilt när det framkommit att de inte har så mycket erfarenhet av bilen alls, det är just detta som är den sämsta egenskapen med forum. Folk håller med och upprepar de som de hört eller läst, men i själva verket har de ingen aning. Hur kan man hålla med om att MK1 har så kassa bromsar och chassi samt är så övertung, när man egentligen inte har den blekaste. Det vore väl annat om kommentaren kom från någon av våra presterande race förare vi har i landet. Visst alla bilar går ju bättre om de strippas totalt, även min CSL vill jag lova. Men det betyder ju inte att en orginal CSL eller MK1 går dåligt runt banan som den är, långt ifrån. Att många bilar körs runt bana i inte allt för hög fart betyder ju inte all bilen inte går fort runt, som sagt WR skulle kanske få fart på en orginal MK1 med cup däck skulle jag tro, ännu fortare med slicks!

En riktig racebil brukar väl väga runt ca 1150-1250kg, hur kan man då tycka att en vanlig gatbil som MK1 väger på tok för mycket. Med rätt förare(WR) så är det inte många som hänger på den allt för tunga MK1 an runt bana, trots dess kassa bromsar och chassi om man uttrycker sig så.
Det lär inte gå saktare om man strippar den vilket är självklart, men de finns de som kan få fart på en orginal MK1a till trots. Dessa förare sitter inte och brottas med det mentala hjärnspöket gällande, ohhh bilen är för tung, chassit sådär, samt bromsarna tjaaa, funkar sådär thumbs down

En som är trött på allt gnäll på bilarna, när det oftast är vi förare som brister!
Är själv inte i närheten av CSLens riktiga potential, i övrigt skulle jag inte komma på tanken på att gnälla på den då jag vet att det enda som stoppar den från att åka fortare är JAG, inte är det chassit, eller vikten eller bromsarna som bromsar ner bilen, nä det är nog jag som sagt.

I övrigt tar jag personligen biltidningar för vad de är. Det är ju heller inget facit för nåt.

Inte undra på att myten om att även dagens BMW M bilar har så dåliga bromsar håller i sig, samt myten om att Porschar av i dag fortfarande är så svårkörda håller i sig. Folk upprepar gärna de som grannens kompis en gång sade, eller nåt i den stilen.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Här är ett förslag

http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=A2FC60B1B9DE81&look=automotiv . . . .

Porsche 996 GT 3 RS

Årsmodell: 2004
Mätarställning: 620 mil
Färg: Vit
Karosseri: Sportkupé
Pris: 850.000 kr thumbs up
Info: ACC/Klimatanläggning, CD-stereo, Elhissar fram, Elspeglar, En ägare, Fjärrstyrt c-lås, Spoiler bak, Sportstolar, Svensksåld, PCCB(keramik-bromsar), Nya däck, Ny skick, Ej bankörd, Säljes för kunds räkning

d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004

Göte RS6 Sjögren skrev:

De är ytterst märkligt tycker jag att hobby förare som inte är i närheten av att utnyttja en kompetent bil som MK1 kan gnälla på bromsar och chassi och vikt o s v. Särskilt när det framkommit att de inte har så mycket erfarenhet av bilen alls, det är just detta som är den sämsta egenskapen med forum. Folk håller med och upprepar de som de hört eller läst, men i själva verket har de ingen aning. Hur kan man hålla med om att MK1 har så kassa bromsar och chassi samt är så övertung, när man egentligen inte har den blekaste.

Appropå att den här tråden spårat ur, nu har den gjort det rejält

Verkar som det finns mycket uppdämt adrenalin på forumet, och långt är det till nästa säsong oxå

Ni som finns i Stockholmsområdet kan ju komma och köra av er på Race town i RBC-cupen, där har alla likadana bilar... Och det finns hyfsade förutsättningar att närma sig gränsen för vad bilen klarar av. Där brukar man även kunna mäta sig med dokumenterat snabba förare (från andra tävlingsklasser).

När det gäller GT3 har jag inte sagt att det är en dålig bil eller att den inte går att åka fort med. Mina inlägg har syftat till att EDIT: FÖRSÖKA (inte föröka ) förstå den ursprungliga kritik som Stuck nämnde.

Sen räcker det för mig att ha sett en snabb förare, som utklassade allt i den dåvarande snabbaste klassen inom PCSR med en 964 Cup, ha svårt att prestera väl (i samma klass, samma vikt/effekt) med en original GT3 Mk1, för att dra vissa slutsatser om bilens egenskaper när den stressas hårt på bana. Kanske förhastade, men ändå inte tagna ur tomma intet.

Samma förare var snabbast i PCSR på r-däck denna säsong och då i "samma" Mk1:a, men nu med plastdörrar, rensad inredning m.m. m.m. Enligt föraren själv: "Inte mycket Stureplan kvar här".

Hållar helt klart med om att det vore mer intressant att höra någon med den typen av erfarenhet prata om GT3:ans egenskaper.

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
Jan-Erik Nyberg
Skåne
Här sen Feb 2006

Jag kör en repris på ett inlägg som jag skrivit. Kanske detta kan lugna och bringa lite klarhet.

Mod 1 kom ut 1999/2000 och det såldes 15 st i Sverige de flesta icke ClubSport Sedan tillverkades en liten serie som 2001 år modell, av dessa såldes fem stycken i Sverige, här var flera CS. Bilen är baserad på C4 karossen med några modifieringar, Porsche uppger att den är ca 40 % styvare än en vanlig Carrera. CS modellen har betäckningen M003, här ingår ett lättare svänghjul, bur (endast bakre del monterad från fabrik), stolar klädda med Nomextyg, sexpunktsbälte, säkerhetsbrytare (både inre och yttre), brandsläckare samt röda bälte. M003 saknar även airbag i dörrarna samt bakre högtalare. Vad kunde man beställa till bilen, klimatanläggning, radio/cd var tillbehör utan kostnad. Sedan kunde man beroende på om det var en CS eller ej beställa olika paket, läder, kolfiber mm. Bromsarna var 330 mm fram och bak, båda med fyrkolvsok. Utvändigt var båda modellerna identiskt utrustade, men invändigt skiljde det som ovan nämnts lite. Motorn är på 3,6 liter och utrustad med torrsumpsmörjning, växellådan har diffbroms.

Modell 2 presenterades 2003, vad skiljer då? Börjar vi med karossen så skall den vara ytterliggare 25 % vridstyvare än föregående modell. Sedan så skiljer bromsarna, bättre kylning, större skivor (350 mm) samt sexkolvsok fram och en fyrkanals ABS. Växellådan har synkringar av stål på 3,4 och 5: an och blivit kopplad till ordinarie kylsystem via en "värmeväxlare", även oljesprut på dreven har tillkommit. Båda modellerna har dubbelmasse svänghjul. Utväxlingen på 5an och 6an har sänkts lite. Motorn har gjorts om lite, en annan kamstyrning och minskad roterande massa gör att nu lämnar motor 381 hk och maxvarvet har ökat till 8200 varv/minut, detta kan man utnyttja på de fyra första växlarna, annars är maxvarvet 8000 varv/minut. Fälgarna har ökat i bredd, en halvtum fram och en tum bak, fortfarande 18 tum men vikten har sjunkit med ett kilo.
Invändigt har mugghållare och handskfack tillkommit och båda modellerna har numera airbag i dörrarna, CS har fortfarande bur, Nomexklädda stolar, medskickade sexpunktsbälte och brandsläckare, säkerhetsbrytaren är borttagen, vissa av de tidigare bilarna har en yttre brytare, men den är inte inkopplad. Nästan exakt samma tillval finns, även farthållare.

Är det någon skillnad i att köra bilarna? Ja, jag tycker det, den senare känns vid första intrycket mera civiliserad, inget rassel från det lätta svänghjulet, motorn har inte samma ljudsensation vid 6200 varv som den första modellen. Men efter en tid upptäcker man att det är kortare växelläge, jämnare kraftflöde från motorn, ännu bättre bromsar som tål ännu mera stryk samt att den är lugnare vid inbromsningar från högfart ex efter Anderstorpsrakan..

Under modellåret 04 lanserades även GT3RS, med M-nummer 004. På denna modell är luckan fram av kolfiber, backspeglarna täckta av kolfiberliknande plast, bakre spoiler i annan utformning, bakruta i plast, mindre ljudisolering, andra spindlar, annan avstämning på stötdämpare och fjädrar, även framspoilern skiljer sig, genom tre små luftutsläpp framför luckan till bagagerummet. På motorsidan är det ett nytt block, gjutet i Spanien samt andra toppar, med enligt uppgift mera material för att kunna bearbeta för trimning. Här är singelmasse svänghjulet tillbaka. På insidan har handsfack och airbag i dörrarna utgått, bakre buren är annorlunda än den som sitter i CS. Det finns även en annorlunda framdel till buren att beställa hos tävlingsavdelningen, dock inte godkänd för gatbruk.

När det sedan gäller vikten på bilarna varierar det givetvis med utrustning, modell 1 anges till 1350kg, modell 2 anges till 1380kg och RS:en till ca 1335kg.

Mvh
Jan-Erik Nyberg[

Nürburgring
Vilken bil är roligast för turistkörning på Ringen?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
13484 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande