Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Utmaning: GT4 på Nordslingan!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
3 besök senaste veckan (26772 totalt)
Obbedoen
örebro
Här sen Mar 2003

[Christian Eick skrev:

Borde det inte vara bättre att höja F1:an maximalt? Tittar man på reprisen av körningarna ser man ju tydligt att den i princip studsar fram med gnistskurar var 10:e meter... Jag ska testa lite till, men roligast är ju att köra mer normala bilar. Favoriten ur körglädjesynvinkel är just nu en aningen sänkt M Coupé med 370 hk, slicks och sportavgassystem. Både ljudet och körkänslan är suveränt bra![/quote]

Jo,ja tyckte den setupen som kändes bäst för f1an kändes väldigt ologisk.Men ja e verkligen ingen hejare på inställningar mm.Vad ja minns va det viktigast att få bort effekten att fjädringen gjorde så bilen hoppade av banan.
Kommer inte ihåg hur lågt ja hade den,men har för mig att det va så lågt att ja blev förvånad att det funkade så pass bra som det gjorde.Konstigt nog,karske en liten miss av spelmekarna att det gick bra trots för lågt ställd bil

pugge rc Btg 8:48
Citera
Velle
Åkersberga
Här sen Aug 2004

Opel Astra DTM
Arcade läget, fullt maxad supersoft däck 6:09,729 med trafik...

BMW M3 1995 Avusblå
Citera
Oscar Ling
Ståkkholm
Här sen Jul 2005

Genomlider just nu 24h för att vinna formelbilen. Bästa varv 6.15 hittils med en toyota gt1.

Västerås
Här sen Jun 2005

permorris skrev:
Personligen så kör jag inte gran tourismo mode någonting eftersom alla bilar bara är rejs bilar man vinner. Tycker personligen att det är roligare att köra M3 och dyl och dom har jag redan alla.

Nå släng upp lite tider på M3 och dyl så att vi kan jämföra oss med varandra, jag har lagt upp mina tider längst upp på sidan.

6.08 med m3 gtr racecar!

Karlstad
Här sen Apr 2003

Detta må vara läääängesen hehe, men körde ni med handkontroll eller ratt?

Just kring ratt har jag en fråga, någon som har en Joytech Williams F1 Team Force Feedback? Jag har köpt en nästan oanvänd men beg. sådan, vet någon hur man konfigurerar den i spelet? GT4 alltså. Har i princip ingen Force Feedback just nu när jag bara pluggar in och spelar.

http://gearmedia.ign.com/gear/image/article/637/637771/joytech-william . . . .

Stockholm
Här sen Nov 2004

ok,

postar två tider i "gammel elvor":

RUF BTR 6:45

RUF CTR 6:37

Båda bilarna är ordentligt preppade och lättade, kör med mjukaste gummiblandningen.

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
TomasL
Stockholm
Här sen Jul 2005

olby skrev:

6.08 med m3 gtr racecar!

Öh, körde du med fullt trim på M3:an då (d.v.s +20% HP och -20% vikt)? Jag jagade precis som ett svin i en 'stock' (supersofts enda skillnaden mot standard) för att sätta en 6.29-tid :|

Västerås
Här sen Jun 2005

TomasL skrev:
olby skrev:

6.08 med m3 gtr racecar!

Öh, körde du med fullt trim på M3:an då (d.v.s +20% HP och -20% vikt)? Jag jagade precis som ett svin i en 'stock' (supersofts enda skillnaden mot standard) för att sätta en 6.29-tid :|

Jag körde med så mycket godis som det bara går. race qualifiing däck mm. har för övrigt putsat den tiden till 5.59.

Stockholm
Här sen Jul 2005

olby skrev:

Jag körde med så mycket godis som det bara går. race qualifiing däck mm. har för övrigt putsat den tiden till 5.59.

Hur jäkla snabb får man vara egentligen? Nu körde jag med en fulltrimmad version och lyckades sätta en 6.08.6-tid, jag kan nog få ner den till runt 6.05-6.06 med lite slipande men 5.59 :s

Kör du med ratt/pedaler?

Västerås
Här sen Jun 2005

TomasL skrev:
olby skrev:

Hur jäkla snabb får man vara egentligen? Nu körde jag med en fulltrimmad version och lyckades sätta en 6.08.6-tid, jag kan nog få ner den till runt 6.05-6.06 med lite slipande men 5.59 :s

Kör du med ratt/pedaler?

Ja det gör jag.. mitt 5.59 varv var nästan helt perfekt. man har väl kört ca tusen varv på den banan så man börjar kunna den med handkontroll skulla jag nog inte ens komma runt ett varv :P

Stockholm
Här sen Jul 2005

Heh, så jag får anse mina 6.08.6 med handkontroll vara bra med andra ord

Jag har iofs VPP-pedaler och en Logitech DFP, men det blir sånt ruskigt meck att köra PS2 med dom.

örebro
Här sen Mar 2003

kan ju ev va så att olby kör i granturismo mode åxå,då går det ju att trimma lite värre o ställa in bilen bättre.
Ska testa nångång när ja nyktrat till

Citera
Olby
Västerås
Här sen Jun 2005

Ja sjävklart gör jag det!

Stockholm
Här sen Jul 2005

Vafasen, då får jag ta och prova ett par vändor i GT-läget också, bara att ställa om utväxlingen tjänar man ju 5 sekunder på

örebro
Här sen Mar 2003

m3 gtr racecar 5.56.944 i gt mode med allt förutom nos.

Citera
Olby
Västerås
Här sen Jun 2005

obbedoen skrev:
m3 gtr racecar 5.56.944 i gt mode med allt förutom nos.

GRYMT!!

Västerås
Här sen Jun 2005

TomasL skrev:
Vafasen, då får jag ta och prova ett par vändor i GT-läget också, bara att ställa om utväxlingen tjänar man ju 5 sekunder på

Jag har inte rört utväxlingen något

örebro
Här sen Mar 2003

Gubbs,klart kul att försöka trimma varandras tider,svårt o finna motivation att pressa på annars.
Bara man inte börjar leta sekunder genom att kana tex längs armco i karusselen, eller tex försöka gena genom adenauer..mm. Att sätta en tid med studsteknik känns ju bara träkigt enligt mig.

Kul att tråden fått nytt liv te höst/vintermörkret thumbs up

ser framemot hårda duster

Citera
TomasL
Stockholm
Här sen Jul 2005

hmm, har inte satt någon ordentlig tid ännu, men klarade 6.02 med en hel drös misstag (642 bhp, ingen turbo), tider ner emot 5.56 borde vara fullt rimliga att uppnå.

örebro
Här sen Mar 2003

TomasL skrev:
hmm, har inte satt någon ordentlig tid ännu, men klarade 6.02 med en hel drös misstag (642 bhp, ingen turbo), tider ner emot 5.56 borde vara fullt rimliga att uppnå.

thumbs up
blir svettigt för oss andra snart då,speciellt om du får ca 50 hk till då med turbo!

Citera
Obbedoen
örebro
Här sen Mar 2003

En sidoutmaning:Volvo s60 t5,härligt gott motorljud ,kört 4 varv o tiden är 6.58.756 just nu..

Citera
Racingsimulatorer
Utmaning: GT4 på Nordslingan!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
3 besök senaste veckan (26772 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande