Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 13484 besök totalt |
620mil och nya däck! Det låter onekligen lite suspekt. _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||||||
Re: Vilken bil är roligast för turistkörning på Ringen?
Det är ju faktiskt så att PCSR är ju lite utav gentlemanna racing med varierande nivåer. Snabba kvaltider med sämre race resultat är ganska vanligt i denna form av racing. Det beror på att det är ganska lätt att sätta en snabb kval tid då man är ensam på banan och inte måste stångas med andra bilar, då man kanske är ganska ny inom tävlandet och sitter i en dyr bil i förhållande till sina andra medtävlande. Det blir lätt att man som lite oerfaren i kombination med att man är rädd om sin bil, faktiskt backar ur när rutinerade förare kommer farande i bilar som de inte bryr sig om om de behövs bytas lite plåt på. Vet inte om Du har erfarenhet utav hur det känns att stå i första startled i en "fin" bil med 20+ bilar bakom dig (som kanske till och med är mer erfarna) som du vet inte viker en millimeter för att de ej bryr sig det minsta om det knycklas lite plåt i första svängen. Föreställ dig i denna situation och Du förstår säkert vad jag försöker beskriva. oavsett PCSR statistik så ändrar i varje fall sig inte min Mk.1a karaktär vid bankörning (kortbana eller ringen). Nu börjar ju jag också låta som de andra "experterna" men jag talar i varje fall ifrån egen erfarenhet med bilen i fråga men jag har sagt mitt och då är det är nog bäst att jag drar mig ur här och nu. ![]() _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||||||
Re: Nya däck
Fel av mig, det har Du helt rätt i! _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||||||
Re: Nya däck
Så kom det en ny avatar helt plötsligt!! _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Huvudskälet till tidsförändringen är att däcken ändrar karaktär, inte bilen.
Kvalificeringen körs med alla tävlande på banan ![]() _________________ Erik Woode |
||||||
Du förstod säkert vad jag menade men om jag omformulerar mig då så i kvalet kör var och en mot klockan och inte för position ![]() _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||||||
Som antagligen är mer benägna att ändra karaktär på en förhållandevis tung bil jämfört med en lätt? _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||||
Jag säger inte emot. Den relativt höga effekten i kombination med vikten gör att däcken överhettar, men detta är inte ett problem på ringen där diskusionen startade ![]() _________________ Erik Woode |
||||||
om den ursprungliga kritiken från Stucky inte har ngt med vikten (direkt eller indirekt ) att göra så förstår jag inte heller vad han menar. Men, jag gjorde ett försök i alla fall ![]() /David _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||||
Ultima GTR...kanske inte så vägvänlig men...annars kan ju en porsche GT3RSR vara kul
![]() ![]() ![]() Ultima gtr http://www.ultimasports.co.uk/gtr/ porsche GT3RSR http://www.porsche.com/international |
||||||
Edit: Tycker att ultima är skitful men eftersom den är byggd som en f1 bil med chassie,upphängning och sånt så måste den ju vara riktigt rolig att leka med. |
||||||
Roligast = dyrast?
Kan inte roligaste bilen vara Miata, 944/968 eller Focus? Måste snabbaste och dyraste vara mest kul? Jag hade satsat min peng på Miatan alternativt en kass bil med bra förare som har kul på yttern kring de dyra bilarna med förare som inte är så duktiga.. _________________ Bo Wihlborg |
||||||
Re: Roligast = dyrast?
"En kass bil med en bra förare" utgör ju inte direkt någon utmaning och det är väl utmaningen (säkert för oss flesta) som avgör om det är kul. Lars satte ju själv ribban med de bilar som han föreslår i sitt första inlägg och jag skulle ju inte vilja klassa någon utav dem som "kass bil". Om jag har klart för mig så kör Lars en Porsche 996 Turbo idag och tror knappast att han har för avsikt att byta ned sig. En sak till, det är trist att se hur du generaliserar och tror att alla dyra bilar skulle ha "förare som inte är så duktiga". Ciao, J. _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||||||
Nej nej nej vänner. Jag generaliserar inte. Förlåt om det uppfattas så. Men många har mer pengar än skicklighet när det gäller att ratta.
och visst kan en duktig förare se utmaningen i en bil som på pappret inte är värst? Det är bara att titta på våra egna bilar här på forumet så ser man att merparten inte är miljonvagnar utan det är bilar som folk faktiskt har råd att köra med och som verkligen gör det med stort nöje. och sen så var det inte bara dyrgripar som exemplifierades i trådskaparens inlägg, där fanns även BMW 120d. Jag hade uppskattat fler tips på bilar i prisklasserna där i kring och där under. Titta bara på Turbo2 och hans inlägg. Där har vi en kille som har kul på banan, tror jag. Det kan väl inte vara så att mer pengar alltid är roligare bil. Möjligen snabbare, men det var väl inte det som var frågan? Eller? _________________ Bo Wihlborg |
||||||
Generellt så kanske inte mer pengar betyder roligare bil, men på ringen betyder "nog" oftast mer pengar roligare på ringen.....
_________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
Håller med.
Klassar du då en BMW 120d som en "kass bil"
Men det var ju Lars som startade tråden och ställde frågan _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||||||
Konstigt att det är OK att hacka ner på de som har förverkligat sina drömmar och håller på att lära sig köra med. Men skulle man säga samma sak till någon med en bil i 25 000 kronors klassen då hade man varit dryg... ![]() ![]() _________________ Patrik Ljunggren |
||||||
Nä, Kass bil är min gamla 245:a, BMW 120 d är en ny fin bil.(grymt läcker i alpinvitt med m-paket..)
Förlåt att jag trampat på tårna av oförstånd. Det var inte meningen. Jag släpper ämnet här och nu och hoppas på att kunna fortsätta läsa tips om roliga bilar i andra trådar istället då denna tråd tydligen skulle handla om kul dyra bilar.. Vänligen Wihlle _________________ Bo Wihlborg |
||||||
|
||||||
Det är väl inte så konstigt att det "hackas" på folk som är långsamma i snabba bilar... Om så är fallet vet man ju vart den felande länken sitter (bakom ratten ![]() Alla är vi ju nybörjare någon gång, och det bör respekteras - annar blir tröskeln för hög. Men det är klart, sitter man i en Carrera GT, Ferrari Enzo eller varför inte en 964 RS för den delen så förväntas det gå undan, och det med all rätt i mina ögon. Man får helt enkelt välja sälv vilken typ av exponering man drar på sig. Jag får t.ex. leva med att inte kunna utnyttja min bil till max och att det finns folk som har åsikter om det. _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 13484 besök totalt |