Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Taklucka - kolfibertak ala CSL
705 besök totalt
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005

Trådstartare

Upptäckte att min bil ha taklucka - inte bra. Hur är det nu om man vill ha möjlighet at tävla i någon klass med bilen - får man ha luckan kvar då? Det är en plåtlucka. Om man nu måste lägga igen den - räcker det att lägga igen själva hålet med en plastbit eller måste man byta taket så det blir plåt?

Surfade och sökte lite och hittade ett par trådar men jag blev osäker på om det gällde glasluckor eller alla luckor. En kolfiber historia som sitter i original hållaren/skenorna, är det ok? Får man ha ett sånt där rally frisk lufts insläpp i den eller är det också förbjudet?

Hur tusan blir det om man vill byta hela taket till ett kolfiber d:o ala CSL? Skulle man inte bara kunna kapa ur plåten mellan dropp-listerna (eller rättare sagt dropp-dikena på båda sidorna på taket) och sedan limma dit taket i kanalerna? Hur gör man vid fram och bakruta då? Tänkte bara byta mitt-biten typ (alltså mitt emellan dropp-dikena).

Skulle man kunna göra ett tak som man limmar utanpå originalet bara rakt av? Innan man smäckar fast det så kan man ju kapa ur stora delar av taket, typ så att det blir ett fackverk av plåt kvar - sen limmar man taket i det? Eller? ok att det sticker upp lite lite men det räcker väl med typ två lager.

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Allmänt banåkaforum
705 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande