Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 17962 besök totalt |
Hej
Hej Mats Jo toppackning gav upp Mats, så nåt Race blev det inte för mig Men innan dess hann jag köra två testpass samt en tidskörning totalt ca 3 X 12 varv Jag körde 9 hundradelar långsammare än ove Schaar, min bästa tid blev 1.10.216 Kolla på http://www.hyllingems.se/timing/Show Alldeles rätt att bilen blir en Roadsport A bil enligt MGCCs regler, men nu körde jag inte i MGCC utan Hyllinge KM och där finns enbart 2 klasser för min bil, Special A = över 2500cc, slicks samt turbo tillåten Special B upp till 2500cc utan slicks och turbo. Det är denna klass som bla jag och ove kör i Jag bytte kamaxel till en annan relativt snäll kamaxel (Burton A2) samt 2 st dubbla webrar Ställde in och bromsade motorn till ca 139hk, måsta alltså bygga om motorn igen till Roadsport B inför nästa säsong, byta tillbaks kammen samt ta bort en förgasare. Kanske jag kan putsa vidare på denna motor och locka fram några hästar till eller kanske byta motorkoncept helt eller eller eller, många möjligheter. Jag har ju några bilar framför mig fortfarande i Roadsport B och jag tror att en 15-20 hästar till inte vore helt fel. Ha de / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
Bengt, jag läste lite inlägg du har gjort (motor) och jag blev imponerad av dina kunskaper
![]() Jag körde förbi Per och dig på motorvägen i höjd med Lomma, hade varit på kyrkogården med min moder. Idag skall jag hämta BettanII skall bli skoj att köra den om det blir snöväder. 255 bredda däck bak och 225 fram kan ge lite extra adrenalin. / ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
_________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 17962 besök totalt |