Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Jag lämnar rejsa.nu
3861 besök totalt
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005

Trådstartare
Jag lämnar rejsa.nu

Jag lämnar nu rejsa.nu då jag tycker det är otrevligt med de ofta syrliga och spydiga kommenterer man få om man inte följer strömmen.

Läs gärna på "off topic" "Porsche 944", jag kommer säkert träffa en del av er på banorna även i förtsättningen men ej mer här på rejsa.nu Vill någon nå mig finns jag på andra trevligare Svenska bilforum.

Tack.

Här sen Nov 2002

Re: Jag lämnar rejsa.nu

Avregistrerad anv. skrev:
Jag lämnar nu rejsa.nu då jag tycker det är otrevligt med de ofta syrliga och spydiga kommenterer man få om man inte följer strömmen.

Läs gärna på "off topic" "Porsche 944", jag kommer säkert träffa en del av er på banorna även i förtsättningen men ej mer här på rejsa.nu Vill någon nå mig finns jag på andra trevligare Svenska bilforum.

Tack.

Det är alltid tråkigt när folk som tillför saker försvinner...... men det känns som du överreagerat, ta två tre djupa andetag och fundera på om folk har mobbat dig hårt eller om du kanske möjligen överreagerar??

Jag läste porsche-tråden och såg faktiskt inte någon som försökte vara otrevlig och spydig mot dig. men har jag fel så får du gärna rätta mig.

höfläkt

Här sen Nov 2002

Håller med Fredrik, tror du överreagerat. Ta en skön avkopplande helg och kom tillbaka på måndag.

Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Nä Johan, Ja håller oxå med Fredrik,
tycker de är tråkingt om du lämnar Rejsa för en sån här liten skitsak!

Välkommen tillbaka när du vill iaf

RS1800 aka Mikael är bästa vännen å de bilar han/vi har siktet på
ligger i klassen MAX 60`kr.
Mao:
MB 190e 2,3/2,5-16v 85-93 (inte lätt å hitta bra ex)
Porsche 944 S2 (finns en del ras + vissa väldans dyra....)
Ford Sierra Cosworth 2dörr (yeah right dream on...)
Ford Sierra Cosworth 4-dörr RWD (lite för stor stöldrisk av kids)

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Avregistrerad anv. skrev:

Tack.

Har nu läst där och kan bara säga hej då.

Läs själv en gång också, du sätter nivån syrligt när du får svar från andra som har delvis oliktänkande åsikter mot dig själv.
Typisk svenskt gnällande.

Finns ett gammalt ordspråk, man ska inte kasta sten i glashus....

Lund
Här sen Feb 2003

Du har ju knappast själv framställt dig som särskilt ödmjuk eller lyhörd, så varför inte...

Hej då.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=379324#379324
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004

Folk är tydligen olika känsliga.... har stött på det här fenomenet förut, att folk känner sig utstötta.

om nån kommenterar nåt som jag skrivit (o han har fel) så slår jag tillbaka. O jag tycker om att dela ut lite smockor oxå, det är kul med debatt!!

Alla forum har olika styrkor. Detta är ju ett märkesoberoende rejs-forum, så alla är ju inte överens, alltid.

A master of going faster!
Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005

apex skrev:
Folk är tydligen olika känsliga.... har stött på det här fenomenet förut, att folk känner sig utstötta.

om nån kommenterar nåt som jag skrivit (o han har fel) så slår jag tillbaka. O jag tycker om att dela ut lite smockor oxå, det är kul med debatt!!

Alla forum har olika styrkor. Detta är ju ett märkesoberoende rejs-forum, så alla är ju inte överens, alltid.

Nej, detta är ett porsche-forum

Mazda Rx-7 -94
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Zebb skrev:

Nej, detta är ett porsche-forum

VA??
Jag som trodde det var ett BMW-forum

Eskilstuna
Här sen Feb 2004

Det är ju väldigt svårt att uttrycka sig med t.ex. ironi på ett forum, samtidigt som man alltid själv tolkar det man läser ...

Vill man tolka ett inlägg som spydigt så kan man läsa allt som mer eller mindre spydiga kommentarer ...

Jaja, your loss!

Jönköping
Här sen Sep 2004

Jag har varit lite gnällig emellanåt då det dels kan vara en hel del messerschmitdt attityd hos vissa som skriver men jämför man den med andra forum så är detta en rejält mjuk soffa. Det viktiga är att lära sig vilka som ger korta och ibland lite mindre genomtänkta svar. Det lär man sig snabbt.

Sen är det som jag har sagt hela tiden:

Rejsa är ingen sanning utan ett verktyg för att undvika de värsta blindskären. Jag avlivar myter på löpande band

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

När jag skriver så försöker jag hålla ett talspråk, men när man läser det så missar man alla undertoner och tonlägen som gör att det talade inte är "aggresivt" som det skrivna blir. Smilisar i all ära men det är jobbigt att lägga in det efter varje ord och det gäller nog för de flesta härinne, författarämnena på detta forum är mikroskopiska.

Emellanåt brukar jag tillägga att "det är inte så illa sagt som det är menat" med ett stort leende efteråt och det funkar vid verbal umgänge men skriftligt så framstår det ju som en pungspark. Ingen här inne är ju elak utan mer eller mindre ironisk så det gäller bara att inte ta illa vid sig.

Kom igen och sluta deppa Johan, vi behövs allihop här, vi uppför ju oss inte som "lagsportshuliganer" i Magnus soffa.

Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Är detta en primadonnatråd?
Citat:
Usch vad alla är stygga mot mig och då måste jag på teatraliskaste sättet jag vet säga det och göra stor sorti!

Inget nytt i forumvärlden. Jag är inte oskyldig själv. Men det hindrar inte att jag tycker sådana här trådar är rätt patetiska.

Bara mina 0.02 _ som Admin för ett halvstort forum.

Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003

om det nu inte är så att moderatorerna har varit inne och rensat i tråden så tycker jag du överreagerar Johan kändes inte som nåt direkt påhopp/syrliga kommentarer eller så som jag såg.
Sammanfattningsvis så är man ju högst förvånad är vi inte här på dessa forum och Rejsa är ju ett av dom allra bästa just för att utbyta åsikter erfarenheter få tips,busa lite med varandra.........diskutera tidningsartiklar om vilka av våra älsklingsbilar som pissar på dom andra osv

mvh Mats

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Anders Jeppsson skrev:
Du har ju knappast själv framställt dig som särskilt ödmjuk eller lyhörd, så varför inte...

Hej då.

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Dan Johansson
Vänersborg
Här sen Jun 2004

vem bryr sej.nu?
Citera
soul
Avesta
Här sen Feb 2005

Själv så tycker jag att det är väldigt bra stämning här gämfört med andra forum.

Kör V40T4 -01 samt skoda pickis.
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

ButterflyRacing skrev:
Anders Jeppsson skrev:

Hej då.

Inte ni yeenkie åkare hellre..

(hukar mig redan)

Lidköping
Här sen Nov 2002

Vi kommer väl inte så mycket längre...

Förresten, hur roligt är det att köra med McPherson och framhjulsdrift på rejsa tror ni?

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Allmänt banåkaforum
Jag lämnar rejsa.nu
3861 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande