Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 7492 besök totalt |
Ja, nu får vi lugna oss lite....det låter som vi kör gokart som galningar å tar ingen hänsyn till någon. Detta är HELT fel, vi kör mycket städat. Men det som gjorde att det gick lite för hårt fram var många nya förare som struntade blint i att visa hänsyn till de som är snabbare! Sen ska man inte köra på någon bakifrån i hög hastighet, det försvarar jag inte!
Jag själv brukar "knacka" tre ggr på den som är framför....flyttar de sig inte då så hjälper man dem med att flytta fram bromspunkten ![]() Så till alla nya lag/förare säger jag, flytta dig hellre en gång för mycket innan du har lärt dig vilka som är snabbare än dig. Så kommer alla ha mycket roligare ![]() Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Visst kan det bli hårt i hyrkart men efter att varit med min flickvän som kört JTCC så knuffas man i alla serier(lite mindre med formel). Å flyttar sig inte en långsammare förare i JTCC så åker vederbörande av banan! När det är tävling och man har med tävlingsförare att göra så blir det tuff körning. Jag ska själv tävla i SKCC(kart) nästa år och där knuffas det visst väldigt mycket, inga skydd runt kartarna heller. Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Det är inte så många racewannabis där......det är många som tävlar med bil eller kart. Så om det var just denna tillställning du refererar till så vet du inte vad du pratar om. Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Jag får väl skriva mina syner på tävlingen.
Det var överlag jätteroligt men första timmarna var det för tuff körning från många håll......både de snabba erfarna och de som var långsammare i början (snabba i slutet) som stängde och knuffades när de blivit omkörda och allmänt körde som det var sprintrace med arbetskollegorna.. ![]() Efter någon timme kom dock alla lag in i det och det gick smärtfritt i slutet och var ett jättekul race. ![]() Det är aldrig ok att torpeda någon medvetet men för att inte riskera att bli avstängd från rejsa så ska jag inte skriva vad jag anser om att köra Gokartrace eller racing över huvud taget när man har en wiplash skada.......... Krockar sker när det sker missförstånd på banan särskilt när det är många med olika erfarenhet på banan. I helgen tyckte jag en hel del av oss som kört många rejs var oförstående för de nya i gänget och gav inte något trevligt välkomnande med att skrika och putta folk av banan även om det faktiskt kändes som de förtjänade det. ![]() De nya lagen är viktiga för att det ska finnas 3 timmars rejs och till nästa rejs så ska jag försöka vara mer förstående och inte vara så arg som jag var sist och förhoppningsvis så har alla lag lärt sig till dess att hänsyn är det som är bäst på banan! Dessutom var det många av de nya lagen som var riktigt snabba mot slutet så jag är orolig att jag släppa förbi många av de nya lagen ![]() ![]() |
||||||
Nu tycker jag stämningen i tråden börjar bli hård, och jag vill inte bidra till mer diskussion i ämnet. Det var iaf inte min mening att sätta så mycket känslor i svallning men jag står kvar vid mina åsikter. Jag skall nog börja samla frimärken istället
![]() |
||||||
Har ett komplett samling stamps från Fiji om du är intresserad? ![]() / ![]() P.S Jag får komma på nästa tillställning och dokumentera!!!! D.S _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Jag skulle mer än gärna vilja höra varför du tycker att jag inte ska kunna köra gokart eller racingbil pga min nackskada? _________________ Pelle Persson |
||||||
Är det så allvarligt som man har fått uppfattningen av så låter det ju som riskerna för allvarliga följder av en smäll är alldeles för stora. Och betänker man riskerna att få en smäll i gokart så skulle jag nog vilja påstå att det rimligtvis är uteslutet. _________________ ![]() |
||||||
Hejsan, hoppas att det känns bättre nu! Jag tycker riskerna är alldeles för stora, om det är så att du tappat känslen efter en smäll i hyrkart som kan bli ganska hård man aldrig jättehård så är ju skadan så stor så att jag tycker aldrig att det kan vara värt risken. Nu vet jag ju ingeting om hur läget är för just dig, men rent allmänt med stora skador innebär en ny smäll en ny sjukskrivning med kostnader som följd både för arbetsgivare, samhället och dig, kanske blir det så att försäkringsbolag får betala ut mer ersättning för att du inte kan arbeta eller sveda och värk. Jag tycker inte det är ok att andra ska betala för att någon tar en stor risk med en befintlig skada och jag tror nog att försäkringsbolagen håller med mig..... Du skrev att du skulle nitat den som körde på dig om du visste vem det var ![]() ![]() Skulle du inte bli tokig på mig skulle jag känna ett oerhört ansvar som att jag skadat dig men i själva verket är det en gammal skada som inte ska hamna på någons samvete som kör mot dig i racing anser jag för där får man räkna med att det kan bli smällar och därmed också ta konsekvenserna. Sen är det helt fel att torpeda någon medvetet på alla banom men det händer i all nivå av racing tyvärr.... Lycka till med tillfrisknandet! |
||||||
Tackar, läget är okej med mig... Jag har kört med killar/gubbar som normalt kör/kört fia gt bilar och inte ens dom puttar så jäkligt som det gjordes den kvällen. Men nog om det _________________ Pelle Persson |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 7492 besök totalt |