Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 24255 besök totalt |
Låter helt vansinnigt, överallt på de simracing-relaterade forumen som jag besöker så är det flera stycken som har gått och köpt sig G25:or så att de skulle begränsa sig till bara 100K ex verkar vara dåligt affärstänkande.
Tror inte de får några problem alls att sälja slut på 100 000 exemplar faktiskt. Om den ska utgå precis som den röda momon så kanske man får gräva i plånboken och köpa sig en reserv redan nu :s _________________ Tomas Landin |
||
Jaha, då ligger GTR2 hemma i hyllan, ratten är beställd hos Playzone, kanske dags att beställa en dator då
![]() Någon som vill köpa en röd Momo i hyggligt skick? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Jag var rätt sugen på att köpa en g25, men om dom är begränsade betyder det att en ny model lär komma inom en relativt kort period(typ ett år) , därför väntar jag på den istället. Den lär vara bättre. Ha! jag är inte avis på de som har köpt en...
![]() _________________ Andreas Eriksson |
||
Jo, en snik i plast och gummi istället för stål och läder ![]() om den är bättre eller inte det kan diskuteras. _________________ Andreas Lundberg |
||
Halloween
Min ratt höll på att döda mig nyss. Jag böjde mig framåt för att sätta i USB-kabeln till ratten i uttaget på framsidan av datorn. När så ratten börjar sin automatiska kalibrering genom att göra fulla rattutslag så fastnar sladden till mina hörlurar i vänstra växelpaddeln och min skalle dras med, ned mot ratten. Slutar med att jag sitter framåtlutad med kinden mot ratten. Småläskigt. ![]() |
||
Re: Halloween
Hehe jo. ratten är skrämmande ![]() Har du fått några tummnaglar förstörda ännu då ![]() _________________ Andreas Lundberg |
||
Jag får inte force feedbacken att fungera som jag vill i GTR
![]() Sedan måste jag bara säga att ratten fungerar utmärkt till GT4a och är helt underbar att köra med i övrigt, vet dock inte hur man ställer in om man vill ha 270 eller 900 grader i spelet? _________________ Opel Ascona B |
||
Pröva att slå på reverse effects för Force Feedback i GTR, det bör hjälpa. Nu har jag visserligen inte kört GTR med min G25:a men GTL, rFactor och RBR känns bra allihopa.
och för fråga nummer två, bra fråga! ![]() DFPn ställde man om genom att hålla in vänster paddel och trycka på L2/R2-knapparna (L2 ställde in FFB och R2 ställde in 200/900 grader afaik), men jag har inte sett någonting i dokumentationen för G25:an om detta. _________________ Tomas Landin |
||
När nya drivrutinerna kom till DFP'n så slapp man hålla på med knapparna för att ställa om styrutslaget. Då var den inställd på 900 direkt när man satte på datorn sen fick man ändra det själv i drivrutinerna. (Den sparade givetvis dom inställningarna man gjort även nästa gång man satte på datorn).
Det borde vara likadant nu. Kolla drivarna! _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||
Han ville veta hur det fungerade till Gran Turismo 4, som är ett PS2-spel, där kan man bara välja på två lägen via knappkombinationer på ratten (eller, så var det med DFP iaf)
För PC så ställer man styrutslaget i Kontrollpanelen - Spelkontroller - Egenskaper, och där ställer du i engrads-steg från 200 till 900 grader precis hur du vill ha det. _________________ Tomas Landin |
||
Har inte haft så mycket tid på senaste men framöver lär det bli, Live for Speed, GTR2, GTL och Race _________________ Martin Öberg ![]() |
||
Jag provade detta men fortfarande kändes det inte så bra som jag hoppats på...men jag ska kolla vidare sen när jag har den vid datorn igen...just nu står den framför ps2an ![]() _________________ Opel Ascona B |
||
oki tack för svaret...mmm den är verkligen underbar i GT4a...attans så roligt att ta ett gammal jänkegärn och hasa genom svängarna med på nordslingan. _________________ Opel Ascona B |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 24255 besök totalt |