Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Ny ratt från Logitech i oktober
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
24255 besök totalt
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

100k ex

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

obizzz skrev:
100k ex

Säger mig tyvärr ingenting... är det lite eller mycket? Bör man köpa en nu om man ska ha en?

TomasL
Stockholm
Här sen Jul 2005

Låter helt vansinnigt, överallt på de simracing-relaterade forumen som jag besöker så är det flera stycken som har gått och köpt sig G25:or så att de skulle begränsa sig till bara 100K ex verkar vara dåligt affärstänkande.

Tror inte de får några problem alls att sälja slut på 100 000 exemplar faktiskt. Om den ska utgå precis som den röda momon så kanske man får gräva i plånboken och köpa sig en reserv redan nu :s

Jönköping
Här sen Sep 2004

Säger inte mig heller så mycket jag har fått siffran från en av logitechs testare

Men de lär väl finnas kvar lika länge som röda momom skulle jag gissa

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Jaha, då ligger GTR2 hemma i hyllan, ratten är beställd hos Playzone, kanske dags att beställa en dator då

Någon som vill köpa en röd Momo i hyggligt skick?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Adde_89
Uppsala
Här sen Feb 2005

Jag var rätt sugen på att köpa en g25, men om dom är begränsade betyder det att en ny model lär komma inom en relativt kort period(typ ett år) , därför väntar jag på den istället. Den lär vara bättre. Ha! jag är inte avis på de som har köpt en...

Stockholm
Här sen Jul 2005

Röda MOMon var limited edition också och det har dröjt bra länge sedan de släppte den tills nu då de släppte G25:an.

Vill du uppgradera till en ny/bra ratt så köp G25:an.

Svartå
Här sen Jun 2006

Adde_89 skrev:
Jag var rätt sugen på att köpa en g25, men om dom är begränsade betyder det att en ny model lär komma inom en relativt kort period(typ ett år) , därför väntar jag på den istället. Den lär vara bättre. Ha! jag är inte avis på de som har köpt en...

Jo, en snik i plast och gummi istället för stål och läder

om den är bättre eller inte det kan diskuteras.

Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Halloween

Min ratt höll på att döda mig nyss.

Jag böjde mig framåt för att sätta i USB-kabeln till ratten i uttaget på framsidan av datorn.

När så ratten börjar sin automatiska kalibrering genom att göra fulla rattutslag så fastnar sladden till mina hörlurar i vänstra växelpaddeln och min skalle dras med, ned mot ratten.

Slutar med att jag sitter framåtlutad med kinden mot ratten.

Småläskigt.

Fraden
Svartå
Här sen Jun 2006

Re: Halloween

Andreas A skrev:
Min ratt höll på att döda mig nyss.

Jag böjde mig framåt för att sätta i USB-kabeln till ratten i uttaget på framsidan av datorn.

När så ratten börjar sin automatiska kalibrering genom att göra fulla rattutslag så fastnar sladden till mina hörlurar i vänstra växelpaddeln och min skalle dras med, ned mot ratten.

Slutar med att jag sitter framåtlutad med kinden mot ratten.

Småläskigt.

Hehe jo. ratten är skrämmande

Har du fått några tummnaglar förstörda ännu då ?

Köping
Här sen Jun 2006

Jag får inte force feedbacken att fungera som jag vill i GTR för visst borde man kunna känna när det släpper och ja hur mycket grepp man har? Just nu känner jag nästan bara att det är tungstyrt och att det vibrerar när jag dundrar över curbsen, nån som kan hjälpa mig...vilka inställningar har ni?

Sedan måste jag bara säga att ratten fungerar utmärkt till GT4a och är helt underbar att köra med i övrigt, vet dock inte hur man ställer in om man vill ha 270 eller 900 grader i spelet?

Stockholm
Här sen Jul 2005

Pröva att slå på reverse effects för Force Feedback i GTR, det bör hjälpa. Nu har jag visserligen inte kört GTR med min G25:a men GTL, rFactor och RBR känns bra allihopa.

och för fråga nummer två, bra fråga!
DFPn ställde man om genom att hålla in vänster paddel och trycka på L2/R2-knapparna (L2 ställde in FFB och R2 ställde in 200/900 grader afaik), men jag har inte sett någonting i dokumentationen för G25:an om detta.

Örebro
Här sen Okt 2005

När nya drivrutinerna kom till DFP'n så slapp man hålla på med knapparna för att ställa om styrutslaget. Då var den inställd på 900 direkt när man satte på datorn sen fick man ändra det själv i drivrutinerna. (Den sparade givetvis dom inställningarna man gjort även nästa gång man satte på datorn).
Det borde vara likadant nu. Kolla drivarna!

TomasL
Stockholm
Här sen Jul 2005

Han ville veta hur det fungerade till Gran Turismo 4, som är ett PS2-spel, där kan man bara välja på två lägen via knappkombinationer på ratten (eller, så var det med DFP iaf)

För PC så ställer man styrutslaget i Kontrollpanelen - Spelkontroller - Egenskaper, och där ställer du i engrads-steg från 200 till 900 grader precis hur du vill ha det.

Jönköping
Här sen Sep 2004

Den körs i 900-läget i GT4 och det är inget man kan ändra så vitt jag vet.. fungerade utmärkt gjorde den iallafall, ska testa Enthusia också någon dag.

Enköping
Här sen Maj 2004

Nu blev det köpa av efter att ha läst allt ni har skrivit om G25an
Brukar ni lira mycket på nätet, vilket(a) spel är isf mest poppis här på rejsa?

Citera
Fraden
Svartå
Här sen Jun 2006

Då är det bara att gratulera till en bra ratt alltså..!!

Själv kör jag Live For Speed online. Har dock ej låst upp spelet ännu

Jönköping
Här sen Sep 2004

Lars E skrev:
Nu blev det köpa av efter att ha läst allt ni har skrivit om G25an
Brukar ni lira mycket på nätet, vilket(a) spel är isf mest poppis här på rejsa?

Har inte haft så mycket tid på senaste men framöver lär det bli, Live for Speed, GTR2, GTL och Race

Västerås
Här sen Apr 2005

Mest GTR2, men kör även GTL samt RBR och Flatout2

Köping
Här sen Jun 2006

TomasL skrev:
Pröva att slå på reverse effects för Force Feedback i GTR, det bör hjälpa. Nu har jag visserligen inte kört GTR med min G25:a men GTL, rFactor och RBR känns bra allihopa.

Jag provade detta men fortfarande kändes det inte så bra som jag hoppats på...men jag ska kolla vidare sen när jag har den vid datorn igen...just nu står den framför ps2an

Köping
Här sen Jun 2006

obizzz skrev:
Den körs i 900-läget i GT4 och det är inget man kan ändra så vitt jag vet.. fungerade utmärkt gjorde den iallafall, ska testa Enthusia också någon dag.

oki tack för svaret...mmm den är verkligen underbar i GT4a...attans så roligt att ta ett gammal jänkegärn och hasa genom svängarna med på nordslingan.

Ny ratt från Logitech i oktober
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
24255 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande