Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Appendix K besiktning i norrland?
1299 besök totalt
tvåtaktsmicke
Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003

Trådstartare

Jag måste appKbesiktiga den här eftersom den nuvarande måste ersättas med den nya handlingen.
Jag har kollat igenom bilen, tagit foton mm och kollat upp saker så gott jag kunnat.
Men nu när jag tänkte söka reda på någon lämplig besiktningsman att boka tid med så visade det sig att den som fanns närmast mig bor i 08 området......
Min lilla fundering är då:
Måste jag åka med bilen till honom?
Måste jag stå för resa och uppehälle åt honom om han kommer till mig?
Kan det möjligen vara så att de 5000 kr appK kostar täcker lite av ovanstående alternativ? (troligast inte )

Jag har inte ringt och talat med honom ännu, men skulle bara vilja veta lite hur det brukar gå till med såna här grejer innan jag snackar med honom.

Gråbo
Här sen Apr 2004

App K bes

Jag fick för mig att besiktningsmannen skriver reseräkning till Bilsporttsförbundet.......
Ie det skall ingå
Henrik

Här sen Nov 2002

Re: App K bes

hh-tech skrev:
Jag fick för mig att besiktningsmannen skriver reseräkning till Bilsporttsförbundet.......
Ie det skall ingå
Henrik

jag har för mig att resekostnaderna tillkommer....

men kan du inte vänta med app k och se till att det samlas ihop några fler norrlandsbilar som gör App K besiktningen samtidigt och delar på kostnaderna?

tvåtaktsmicke
Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Jag har talat med min "närmaste" besiktningsman i telefon, och enligt honom ska jag betala reseersättning.
Jag måste även skaffa klassningspapper, FIAstämplade från SBF.

Vad jag däremot inte var riktigt beredd på var att jag måste ha FIA stolar och bälten i bilen, så det måste fixas.

1299 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande